تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 62006

پاسخ شرکت BMW به ادعای خرید قطعات خودرو از ایران

پاسخ شرکت BMW به ادعای خرید قطعات خودرو از ایران

پاسخ شرکت BMW به ادعای خرید قطعات خودرو از ایراناخیرا ادعایی مبنی‌بر این‌که شرکت‌ بی‌ام‌و از قطعه‌سازان ایرانی قطعه می‌خرد مطرح شده است. شرکت BMW به تازگی به این ادعا واکنش نشان داده است.
علی جدی عضو ..

پاسخ شرکت BMW به ادعای خرید قطعات خودرو از ایران

اخیرا ادعایی مبنی‌بر این‌که شرکت‌ بی‌ام‌و از قطعه‌سازان ایرانی قطعه می‌خرد مطرح شده است. شرکت BMW به تازگی به این ادعا واکنش نشان داده است.

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جدیدترین مصاحبه خود در ارتباط با این‌که آیا کشور توانایی آن را دارد که به ازای صادرات خودرو و قطعه،‌ واردات خودرو را انجام دهد،‌ عنوان کرده است که هم‌اکنون صادرات کشور به میلیاردها دلار می رسد و قطعات ایرانی به برخی از برندهای معتبر جهانی از جمله بنز و بی‌ام‌و صادر می‌شوند.

مرتبط با این خبر: عضو کمیسیون صنایع مجلس: قطعات ایرانی به بنز و بی ام و صادر می‌شوند

وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که بنابراین صادرات مورد توجه بیشتری قرار دارد،‌ بیان کرده است که شاید در زمینه صادرات خودرو حرف زیادی برای گفتن نداشته باشیم،‌ اما در صادرات قطعه و خدمات فنی مهندسی مربوط به نیرو محرکه با مشکلی مواجه نیستیم و علاوه‌بر این توانایی صادرات قطعات مربوط به کشتی‌سازی و تجهیزات کشاورزی نیز در کشور وجود دارد. به طور کلی در این قانون به صادرات مجموعه نیرو محرکه توجه بیشتری شده است.

جدی در ارتباط با این‌که آیا با صادرات قطعه ارز لازم برای واردات خودرو تأمین خواهد شد، عنوان کرد که هدف اصلی از این قانون حمایت از قطعه‌سازان و برخی از خودروسازان است، اما احتمالا می‌توان از قبال صادرات خودرو و قطعه ۲۰۰ میلیون دلار ارز بدست آورد و به ازای آن واردات خودرو انجام داد.

شرکت BMW چه جوابی به این ادعا داده است؟

خبرنگار اسب بخار به تازگی با ارسال پیامی برای شرکت BMW به پیگیری این موضوع پرداخته و بی‌ام و نیز در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که آیا شرکت بی‌ام‌و از قطعه‌سازان ایرانی قطعه می‌خرد اعلام کرده است که:

پس از استعلام شما در خصوص واردات قطعه خودرو از جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع می رساند که هیچگونه لوازم و قطعات خودرو از جمهوری اسلامی ایران وارد نشده است. به هر حال تیم امنیتی ما همه چیز را در این خصوص پیگیری خواهد کرد.

منبع :asbe-bokharمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.