تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۴:۴۳
کد خبر : 61276

نگاهی به قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ + عکس

نگاهی به قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ + عکس

نگاهی به قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ + عکسقدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند. در این لیست نام خودروهایی چون تسلا مدل X PLAID، بنتلی بنتایگا اسپید و رولز..

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکانگاهی به قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ + عکس

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند. در این لیست نام خودروهایی چون تسلا مدل X PLAID، بنتلی بنتایگا اسپید و رولزرویس کولینان ۲۰۲۲ به چشم می‌خورد.

در بازار آمریکا شاسی بلندها از از جایگاه خاصی بهره می‌برند و همچنین اگر در میان آنها خودرویی بتواند قدرت بیشتری را نسبت به رقبا ارائه دهد، قطعا مورد استقبال قرار گرفته و آمار فروش بالایی را به ثبت خواهد رساند. در همین راستا خودروسازان مختلف نیز با توجه به شرایط بازار محصولاتی را با موتورهای قدرتمند به تولید رساندند تا بتوانند نگاه مشتریان بیشتری را به خود جلب کنند. از این رو قصد داریم شما را با قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۲ آشنا کنیم.

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا – ۲۰۲۲

آئودی RS Q8 مدل ۲۰۲۲

قدرت ۵۹۱ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

آئودی برای مدل ۲۰۲۲ شاسی بلند RS Q8 یک موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با ۵۹۱ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. آئودی RS Q8 مدل ۲۰۲۲ ظرف مدت ۳.۷ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت خواهید رسید. این خودرو با حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در پیست نوربرگ رینگ یک رکورد جدید را برای شاسی بلندها به ثبت برساند.

رولزرویس کولینان ۲۰۲۲

قدرت ۵۹۲ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

رولزرویس کولینان ۲۰۲۲ جزو آن دسته از خودروهایی محسوب می‌شود که نشستن روی صندلی شاگرد آن بیشتر از صندلی راننده برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود؛ چرا که این خودرو ۳۵۰ هزار دلاری اوج لوکس بودن را به همراه دارد و قطعا سرنشینان از حضور در آن لذت خواهند برد. این خودرو به یک پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 توربوشارژ مجهز شده که به دلیل ارتقای برنامه Black Badge اکنون می‌تواند قدرتی برابر با ۵۹۲ اسب بخار و گشتاور ۸۷۳ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

بی ام و آلپینا XB7

قدرت ۶۱۲ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

شرکت آلپینا وظیفه تیونینگ خودروهای بی ام و را بر عهده دارد و آنها را با ظاهری جذاب و قدرت بیشتر به بازار عرضه می‌کند. در همین راستا آلپینا XB7 اکنون به یک موتور ۴.۴ لیتری V8 با توربوشارژ مجهز شده که قادر است قدرتی برابر با ۶۱۲ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند که چنین ارقامی آن را نسبت به بی ام و X7 در سطح بالاتری قرار می‌دهد. این شاسی بلند می‌تواند ظرف مدت ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بی ام و X5M و بی ام و X6M نسخه Competition

قدرت ۶۱۷ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

جایگاه پنجم لیست قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ به صورت مشترک به دو محصول بی ام و تعلق دارد. در واقع بی ام و X5M و بی ام و X6M نسخه Competition یک خودرو با دو طرح مختلف برای صندوق عقب محسوب می‌شوند و از لحاظ فنی در یک سطح قرار دارند. شرکت بی ام و برای هر دو خودرو یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توربوشارژر در نظر گرفته است که می‌توانند قدرتی برابر با ۶۱۷ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برسانند. این خودروها ظرف مدت ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند و حداکثر سرعت آنها نیز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

بنتلی بنتایگا اسپید

قدرت ۶۲۶ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

اگر قدرت یک شاسی بلند ۸ سیلندر برایتان کافی نیست، پیشرانه ۶ لیتری و ۱۲ سیلندر توربوشارژ W12 بنتایگا اسپید قطعا با تولید قدرت ۶۲۶ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر می‌تواند راضی کننده باشد. بنتلی بنتایگا اسپید می‌تواند ظرف مدت ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است. این شاسی بلند لوکس بریتانیایی از فضای داخلی مجللی نیز بهره می‌برد.

پورشه کاین توربو GT مدل ۲۰۲۲

قدرت ۶۳۱ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

پورشه کاین توربو GT مدل ۲۰۲۲ به یک موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 کاین توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۸۴۹ نیوتن‌متر را به تولید برساند. با سفارش پکیج Sport Chrono، این خودرو قادر است ظرف مدت ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و ظرف مدت ۱۱.۶ ثانیه یک چهارم مایل را بپیماید. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که برای یک خودرو ۲۲۶۷ کیلوگرمی سرعت مناسبی است.

لامبورگینی اوروس ۲۰۲۲

قدرت ۶۴۱ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

اوروس به عنوان اولین شاسی بلند لامبورگینی از عملکردی همانند سایر محصولات این شرکت بهره می‌برد. برای این شاسی بلند پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو V8 در نظر گرفته شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو ۲۲۲ هزار دلاری ظرف مدت ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

پورشه کاین توربو S E-Hybrid مدل ۲۰۲۲

قدرت ۶۷۰ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

با وجود این که پورشه کاین توربو S E-Hybrid یک خودرو کاملا برقی محسوب نمی‌شود، اما قدرت آن به دلیل الکتریکی‌سازی به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. این خودرو از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و یک پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع قدرتی برابر با ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر را به تولید خواهند رساند. این شاسی بلند ظرف مدت ۳.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است، البته با پیشرانه الکتریکی این خودرو فقط می‌توان ۱۳۳ کیلومتر را پیمود. این خودرو نیز همانند سایر محصولات پورشه گران‌قیمت بوده و برای آن باید ۱۶۶ هزار و ۶۵۰ دلار پرداخت کرد.

ریویان RS1 مدل ۲۰۲۲

قدرت بیش از ۸۰۰ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

ریویان RS1 از پلتفرمی مشترک با پیکاپ R1T بهره می‌برد. طبق اعلام شرکت سازنده، این شاسی بلند آمریکایی در صورتی که به لاستیک‌های مناسب مجهز باشد و چهار موتور آن نیز به خوبی تنظیم شوند، قادر است ظرف مدت ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته در حال حاضر میزان دقیق قدرت این خودرو مشخص نیست، اما دو پیشرانه جلو قدرتی برابر با ۴۱۵ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر را به تولید می‌رسانند و دو پیشرانه عقب نیز می‌توانند قدرتی معادل ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۷۱ نیوتن‌متر را تولید کنند. از این رو انتظار می‌رود در مجموع قدرت این خودرو به بیش از ۸۰۰ اسب بخار برسد.

تسلا مدل X PLAID

قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار

قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا

تسلا مدل X PLAID با قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار صدر لیست قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است. البته احتمالا شرکت GMC با تولید نسخه شاسی بلند هامر الکتریکی جدید می‌تواند به رقیب جدی این محصول تسلا تبدیل شود. تسلا مدل X PLAID به سه موتور الکتریکی مجهز بوده که با قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری خود می‌تواند ظرف مدت ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و یک چهارم مایل را نیز ظرف مدت ۹.۹ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو الکتریکی با هر بار شارژ قادر است حدود ۵۴۷ کیلومتر را بپیماید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.