تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۵:۵۱
کد خبر : 67223

نگاهی به خط تولید تمام اتوماتیک دیوانه کننده‌ی تسلا

نگاهی به خط تولید تمام اتوماتیک دیوانه کننده‌ی تسلا

نگاهی به خط تولید تمام اتوماتیک دیوانه کننده‌ی تسلاحجم تولید کارخانه تسلا در فرمونت کالیفرنیا طی سال ۲۰۲۱ باورنکردنی بوده است! در ادامه نگاهی به خط تولید تمام اتوماتیک تسلا خواهیم داشت.
خودروساز مشهور..

نگاهی به خط تولید تمام اتوماتیک دیوانه کننده‌ی تسلا

حجم تولید کارخانه تسلا در فرمونت کالیفرنیا طی سال ۲۰۲۱ باورنکردنی بوده است! در ادامه نگاهی به خط تولید تمام اتوماتیک تسلا خواهیم داشت.

خودروساز مشهور آمریکایی تسلا در کمتر از دو دهه از تاسیسش به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده است؛ از پرفروش‌ترین خودرو در کشورهای متعدد (که سوئیس آخرین نمونه است) گرفته تا بزرگ‌ترین خودروساز جهان بر حسب ارزش بازار، بالاتر از شرکت‌های عظیمی نظیر تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز. با وجود این، دستاوردهای تسلا تمامی ندارد. کارخانه این شرکت در فرمونت کالیفرنیا، بیشترین میزان تولید بین تمامی کارخانه‌های خودروسازی در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است.

کارخانه تسلا در فرمونت کالیفرنیا

با توجه به تحلیل بلومبرگ از داده‌های تولید بیش از ۷۰ کارخانه، میانگین تولید کارخانه فرمونت تسلا در هفته در سال ۲۰۲۱ بیشتر از کارخانه‌های سایر خودروسازان بزرگ مانند تویوتا، فورد و بی ام و بوده است.

به‌طور دقیق‌تر، کارخانه فرمونت به‌طور میانگین هر هفته ۸,۵۵۰ دستگاه خودرو تولید می‌کند. این درحالی است که کارخانه تویوتا در جورج‌تاون کنتاکی، کارخانه بی ام و در اسپارتنبورگ کارولینای جنوبی و کارخانه فورد در دیربورن میشیگان، به ترتیب ۸,۵۵۰، ۸,۳۴۳ و ۵,۵۶۴ دستگاه به‌صورت هفتگی به تولید می‌رسانند.

اگر این‌طور به نظر می‌رسد که تسلا به سختی توانسته از تویوتا پیشی بگیرد، باید این نکته را مد نظر قرار داد که کارخانه خودروساز ژاپنی تقریباً دو برابر فرمونت است. در واقع اینکه کارخانه تسلا با وسعت کمتر موفق شده دستگاه‌های بیشتری را تولید کند، واقعاً چشمگیر به نظر می‌رسد. تسلا در سال ۲۰۱۸ به دلیل تاسیس خط تولید سوم خود در یک چادر بزرگ مورد تمسخر قرار گرفته بود. حتی عده‌ای معتقد بودند تصاویر خط مونتاژ جدید آن ساختگی است! اکنون آمار و ارقام حکایت دیگری دارند.

کارخانه تسلا در فرمونت کالیفرنیا

۲۰۲۱ سال چندان خوشایندی برای صنعت خودرو نبود؛ در وصف آن کافی است بگوییم جنرال موتورز پس از ده‌ها سال حاکمیت بر بازار خودروی آمریکا، سال گذشته جایگاه اول پرفروش‌ترین خودروسازان آمریکا را به تویوتا واگذار کرد. وضعیت آشفته زنجیره‌های تامین به‌خاطر پاندمی کرونا، اکثر خودروسازان را مجبور به کاهش حجم تولید خود کرد. با این حال، تسلا توانست تولید جهانی خود را تا ۸۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش بدهد.

اگر کنجکاو شده‌اید که علت رشد عجیب و غریب این شرکت چه بوده، باید گفت که زنجیره تامین آن تحت مالکیت خودش قرار داشته است که در علم اقتصاد با عنوان «ادغام عمودی» شناخته می‌شود. تسلا حتی نرم‌افزار مورد نیاز خودروهای خود را در داخل توسعه می‌داد.

کارخانه تسلا در فرمونت کالیفرنیا

عده‌ای شاید بر این باور باشند که تسلا صرفاً به لطف محدودیت‌های زنجیره تامین موفق شده است غول خودروساز تویوتا را کنار بزند. با این حال، برخی دیگر معتقدند این موضوع حتی بر اهمیت این دستاورد می‌افزاید.

افرادی که شک دارند تسلا بتواند سطح تولید خود را همچنان حفظ کند، باید به این نکته توجه داشته باشند که کارخانه فرمونت ترکیبی از فناوری‌های جدید و قدیمی است و تسلا در مدت زمان کوتاهی آن‌ها را در این کارخانه که پیش‌تر برای تولید محصولات جنرال موتورز/تویوتا بود، سر هم آورده است. حتی ایلان ماسک طی جلسه‌ای با سهام‌داران در ماه اکتبر، در این باره چنین گفته بود:

وقتی اولین بار به آنجا رفتیم، مثل بچه‌ای بودیم که کفش‌های پدر و مادرش را پوشیده است؛ مای کوچک و این کارخانه غول‌پیکر. حالا انگار مثل فضانوردان در یک کپسول کوچک محبوس شده‌ایم: چطور چیزهای بیشتری را جا بدهیم؟

تسلا مدل 3 در کارخانه فرمونت تسلا

کارخانه‌های جدید تسلا در آستین و برلین داستان کاملاً متفاوتی دارند. آن‌ها سفارشی توسط این شرکت ساخته‌اند و انتظار می‌رود خطوط تولید پیشرفته آن‌ها طی چند هفته آتی حجم تولید این خودروساز آمریکایی را افزایش بدهند. تسلا همچنین امیدوار است گیگافکتوری تگزاس پس از دستیابی به ظرفیت کامل خود، سالانه یک میلیون دستگاه خودرو به تولید برساند؛ یعنی تقریباً ۲۰ هزار دستگاه در هر هفته.

منبع :InsideEVsمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.