تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر : 59838

نگاهی به جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار ایران

نگاهی به جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار ایران

نگاهی به جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار ایراناگر به دنبال خرید یک پیکاپ آفرودی هستید، تا انتهای این مطلب با ماه همراه باشید تا با جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار ایران آشنا شوید.
اگر علاقه زیادی به طبی..

جدیدترین پیکاپ های آفرودنگاهی به جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار ایران

اگر به دنبال خرید یک پیکاپ آفرودی هستید، تا انتهای این مطلب با ماه همراه باشید تا با جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار ایران آشنا شوید.

اگر علاقه زیادی به طبیعت گردی دارید و به دنبال خودرویی هستید تا بتوانید با آن بدون هیچ مشکلی در جاده‌های ناهموار و پر پیچ و خم سفر کنید قطعا خودروهای هاچ‌بک یا سدان نمی‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشد، چرا که ممکن است قدرت رویارویی با چنین مسیرهایی را نداشته باشند. از این رو بهتر است به سراغ پیکاپ‌ های آفرود و شاسی بلندهای دو دیفرانسیل بروید تا بتوانید به راحتی سفر کرده و از مسیر خود لذت ببرید.

اگر این مسائل باعث شده تا مشتاق به خرید پیکاپ شوید در ادامه با ما همراه باشید تا جدیدترین پیکاپ های آفرود که هم‌اکنون در شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند را به شما معرفی کنیم.

معرفی جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار کشور

۱. دایون V5 مکث موتور

جدیدترین پیکاپ های آفرود

شرکت خودروسازی مکث موتور به عنوان زیرمجموعه ماموت خودرو قصد دارد که به زودی پیکاپ آفروی دایون V5 را وارد جاده‌های کشور کند. لازم به ذکر است که علاوه بر دایون کمپانی فودای نیز در حال حاضر این اتومبیل را با نام فودای F22 روانه بازار چین می‌کند. تاکنون زمان دقیق عرضه این اتومبیل به بازار کشور اعلام نشده است، اما احتمالا انتظار زیادی برای آن نخواهیم کشید. این اتومبیل که یکی از جدیدترین پیکاپ های آفرود کشور محسوب می‌شود به یک موتور ۲ لیتری توربو میتسوبیشی مجهز شده است که توانی برابر با ۲۰۴ اسب بخار را تولید می‌کند و حداکثر گشتاور آن ۲۸۰ نیوتن‌متر است. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده دستی شش سرعته به همراه سیستم دو دیفرانسیل سه حالته گذاشته شده است.

۲. فوتون تولند جدید ایران خودرو

جدیدترین پیکاپ های آفرود

شرکت ایران خودرو به احتمال زیاد در ماه آینده از پیکاپ آفرودی جدید و به‌روز خود تحت عنوان فوتون تونلند جدید رونمایی خواهد کرد. این پیکاپ که طراحی خانواده‌پسندی دارد به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو میتسوبیشی مجهز شده است که حداکثر قدرت آن ۲۰۴ اسب بخار بوده و گشتاوری برابر با ۳۳۸ نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند. البته این در صورتی است که ایران خودرو احتمالا این پیکاپ آفرودی را با نمونه اصلاح شده این موتور که می‌تواند ۲۳۸ اسب بخار قدرت را به همراه ۳۶۸ نیوتن‌متر گشتاور به تولید برساند روانه بازار کشور خواهد کرد. قدرت این موتور توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این خودرو احتمالا با امکاناتی نظیر سنسور و دوربین عقب، دی لایت، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال نیرو، کروز کنترل، کنترل حرکت در سراشیبی، استارت دکمه‌ای، پورت USB، نمایشگر لمسی تهویه مطبوع دیجیتال، سامانه کنترل توقف در سربالایی، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، دو کیسه هوا و ترمز پا به خیابان‌ها کشور خواهد گذاشت. این خودرو به عنوان یکی از جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار ایران احتمالا در نیمه دوم سال جاری روانه بازار کشور خواهد شد و با خودروهایی از جمله جک T8 به رقابت خواهد پرداخت.

۳. جک T8 کرمان موتور

جدیدترین پیکاپ های آفرود

نمونه دیگری از جدیدترین پیکاپ های آفرود بازار کشور جک T8 است. این اتومبیل در سال ۲۰۱۸ وارد خط تولید کمپانی جی ای سی شد و همچنین کرمان موتور نیز آن را از سال ۱۳۹۹ برای تولید وارد کارخانه کرد. این پیکاپ چینی دارای یک موتور دو لیتری است که می‌تواند قدرت ۱۷۴ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته دستی گذاشته شده است.

۴. پیکاپ یواز پاتریوت

جدیدترین پیکاپ های آفرود

پیکاپ یواز پاتریوت به تازگی توسط شرکت سروش دیزل روانه بازار کشور شده است. این پیکاپ روسی که تولید آن از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است ابعاد نسبتا بزرگی دارد. این خودرو را می‌توان یکی از سنگین‌ترین پیکاپ‌های بازار دانست، چرا که وزن آن برابر با ۲۱۳۵ کیلوگرم است. این خودرو روسی دارای یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند قدرت ۲۴۹ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر به تولید برساند. این پیکاپ از سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل سه حالته بهره می‌برد که راننده می‌تواند آن را روی چهار چرخ محرک سبک، دو چرخ محرک سبک عقب و همچنین چهار چرخ محرک سنگین تنظیم کند.

پیکاپ یواز پاتریوت می‌تواند تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند. این اتومبیل از امکانات زیادی بهره‌مند است که قفل الکترونیکی دیفرانسیل، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، قابلیت عبور از گودال آب به عمق نیم متر، دی لایت، دوربین دنده عقب، گرم‌کن صندلی‌ها، کروز کنترل، گرم‌کن فرمان، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، سیستم الکتریکی تعیین وضعیت انتقال نیرو، باک سوخت ۶۸ لیتری، دو کیسه هوا و همچنین قابلیت عبور از گودال آب به عمق نیم متر نمونه‌ای از آن‌ها هستند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.