تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
کد خبر : 68510

نگاهی به تغییرات هایما S7 ‌و S5 توربوشارژ ‌با مدل های قبلی

نگاهی به تغییرات هایما S7 ‌و S5 توربوشارژ ‌با مدل های قبلی

نگاهی به تغییرات هایما S7 ‌و S5 توربوشارژ ‌با مدل های قبلیدر این مطلب نگاهی به تغییرات هایما S7 ‌و S5 توربوشارژ نسبت به مدل‌های قبلی خواهیم انداخت تا ببینیم از نظر مشخصات، امکانات و طراحی چه تفاوتی دا..

نگاهی به تغییرات هایما S7 ‌و S5 توربوشارژ ‌با مدل های قبلی

در این مطلب نگاهی به تغییرات هایما S7 ‌و S5 توربوشارژ نسبت به مدل‌های قبلی خواهیم انداخت تا ببینیم از نظر مشخصات، امکانات و طراحی چه تفاوتی دارند.

همزمان با آغاز فروش فوق العاده دو محصول جدید ایران خودرو بد نیست نگاهی به مشخصات ظاهری و فنی دو کراس اوور چینی هایما اس ۵ و اس ۷ بیندازیم. طی سالیان اخیر بازار خودرویی کشور مورد تهاجم کراس اوورهای چینی قرار گرفته و روز به روز بر طیف آنها افزوده می‌شود. جالب اینجاست که این خودروها عموما تک دیفرانسیل هستند و نمی‌توانند پتانسیل آفرودی داشته باشند.

تغییرات هایما S7 ‌و S5 توربوشارژ چیست؟

هایما اس 7 پلاس

اوایل ورود هایما S7 به کشور هنوز بازار استفاده از موتورهای توربو رونق نیافته بود، اما دیری نپایید که چینی‌ها در محصولات خود از موتور توربوشارژ استفاده کردند و ایران خودرو نیز پس از عرضه هایما اس ۷ بدون توربوشارژ تصمیم گرفت نسخه‌های بعدی را مجهز به این قابلیت کند.

اکنون خودروی کراس اوور جدیدی با پسوند پلاس وارد میدان رقابت‌ها شده و عرصه را برای مدل‌های پایین‌تر تنگ کرده است. اواخر سال ۱۳۹۹ بود که ایران خودرو وارد فاز تولیدی جدید هایما اس ۷ پلاس شد و عرضه این محصول را در سال ۱۴۰۰ آغاز کرد. اگرچه مدل پلاس همان S7 توربو است، اما می‌توان جزئیات ظاهری و تغییر یافته جدیدی را در آن مشاهده کرد.

هایما اس 7 پلاس

از جمله تغییرات این مدل نسبت به مدل قبلی می‌توان به اضافه شدن نام هایما در عقب، تغییر رنگ شیشه لچکی عقب، استفاده از آینه‌های جانبی جدید و اضافه شدن گل پخش کن‌ها جلو اشاره کرد. به فضای داخلی هایما اس ۷ پلاس که برویم، باید از تغییر تریم فرمان شروع کنیم.

صفحه کیلومتر این مدل نسبت به هایما S7 توربو کاملا جدید است. از دیگر تغییرات محسوس درون کابین می‌توان تغییر رنگ رودری‌ها و روکش چرم و پارچه صندلی‌ها به مشکی را نام برد. پیش‌تر تریم درون کابین این کراس اوور نارنجی بود، اما حالا تغییر یافته است. بخش عمده تغییری که هایما پلاس به خود دیده، در قسمت داشبورد خواهد بود. در زیر مانیتور دیگر شاهد دکمه‌های فیزیکی نیستیم و حالا همه چیز به صورت لمسی طراحی شده است.

هایما اس 5

خوشبختانه نمایشگر مانیتور لمسی اندکی بزرگتر از قبل شده است. دیگر تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه توربو شامل حذف دی وی دی پلیر، پشتیبانی از فایل‌های MP5 برای مولتی‌مدیا و امکان بسته شدن کامل آینه‌های جانبی می‌شود. اگرچه تغییرات ریز و درشتی در ظاهر و کابین اعمال شده، اما ایران خودرو متاسفانه در مشخصات فنی همان سیاست پیشین خود را در پیش گرفته و تنها تغییر این بخش کاهش یک لیتری مصرف سوخت است.

از هایما S7 پلاس که بگذریم باید به هایما S5 نگاهی بیندازیم. این خودروی زیبا و مدرن توانسته اوج شکوه و قدرت کمپانی هایما را به تصویر بکشد و علاوه بر این که ظاهری زیبایی دارد موفق شده تجهیزات ایمنی خوب و آپشن‌های متعدد و مناسبی را در اختیار شما قرار دهد.

هایما اس 5

گیربکس این کراس اوور جذاب AT6 است و در نمای ظاهری چراغ‌های عقابی شکل هایما اس ۵ دلبری می‌کنند. طراحی کابین داخلی نیز مدرن و به‌روز است. در نمای جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره‌ای با اضلاع کرومی هستیم که در بطن خود نیز نماد هایما را جای داده است. قیمت هایما S7 حدود ۶۹۰ میلیون تومان و قیمت هایما S5 حدودا ۵۹۰ میلیون تومان خواهد بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.