تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 68825

نقاط ضعف و قوت ساینا S جدید

نقاط ضعف و قوت ساینا S جدید

نقاط ضعف و قوت ساینا S جدیدساینا S جدید یکی از محصولات تازه‌وارد شرکت سایپا برای بازار ایران محسوب می‌شود که اکنون قصد داریم نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کنیم.
اولین مدل ساینا چند سال پیش توسط گروه خودر..

نقاط ضعف و قوت ساینا S جدید

ساینا S جدید یکی از محصولات تازه‌وارد شرکت سایپا برای بازار ایران محسوب می‌شود که اکنون قصد داریم نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کنیم.

اولین مدل ساینا چند سال پیش توسط گروه خودروسازی سایپا روانه بازار کشور شد و پس از گذشت مدتی نیز نسخه جدید این خودرو با اعمال تغییرات ظاهری پا به خیابان‌ها گذاشت. این نسخه ساینا S نام‌گذاری شد و مدل فول آپشن آن نیز تحت عنوان ساینا G به خریداران تحویل داده شد. در ادامه این مطلب نقاط قوت و ضعف ساینا S را مورد بررسی قرار خواهیم داد و تفاوت آن را با سایر نسخه‌ها ذکر خواهیم کرد.

با نقاط قوت ساینا S جدید آشنا شوید

ساینا S جدید

ساینا اس جدید در مقایسه با خودروهای روز دنیا چندان دل‌نشین و زیبا طراحی نشده است. اما با وجود این در مقایسه با محصولات ساخت داخل زیبا و مدرن به نظر می‌رسد. برای نمونه‌ای از تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به سپر جلوی جدید، جلوپنجره کرومی جدید، سپر عقب جدید، دیفیوز جدید عقب، چراغ‌های عقب جدید و الگوی جدید درب صندوق عقب اشاره کرد. لازم به ذکر است که تمام این تغییرات ظاهری منجر به زیبا و جوان‌پسندانه‌تر شدن ساینا اس شده‌اند که این موضوع اصلی‌ترین نقطه قوت این خودرو محسوب می‌شود.

البته غربیلک فرمان جدید طرح دی‌کات و صفحه کیلومتر جدید نیز از جمله به‌روزرسانی‌های این خودرو هستند که در کنار کابین جادار،‌ منجر به افزایش رضایت مشتریان شده‌اند.

ساینا S جدید

بهره مندی از آپشن‌های متنوع‌تر

ساینا فیس لیفت در دو نسخه اس و جی به مشتریان تحویل داده می‌شود که متأسفانه نسخه S در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما با وجود این نسبت به قبل به امکانات بیشتری مجهز شده است. این در صورتی است که ساینا G با امکانات متنوعی به مشتریان تحویل داده می‌شود که شیشه دودی، اتولایت، حسگر فشار باد تایر،‌ نویگیشن و جی پی اس،‌ رینگ آلومینیومی و سامانه مالتی مدیای ۷ اینچی از جمله آن‌ها هستند. با توجه به این موضوع می‌توان عنوان کرد که ساینا جی در زمینه امکانات از نسخه معمولی مناسب‌تر است و می‌تواند رضایت مشتریان را تا حد زیادی جلب کند.

برای نمونه‌ای از امکانات مشترک ساینا S و G نیز می‌توان به آینه جانبی برقی، پورت usb، ایربگ، دی‌لایت،‌ ترمزهای ABS و EBD، تهویه مطبوع دیجیتال، حسگر پارک عقب، دماسنج، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، ایموبلایزر، هشداردهنده امنیتی و ایزوفیکس صندلی عقب اشاره کرد.

استاندارد آلایندگی یورو ۵ و تجهیز پیشرانه به دریچه گاز برقی

سایپا خودرو ساینا فیس لیفت را به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز کرده تا بتواند استانداردهای زیست‌محیطی را پشت سر بگذارد. بنابراین میزان آلایندگی این اتومبیل در مقایسه با مدل قبلی کمتر شده است. از سوی دیگر اگر مسیر ورودی هوای پیشرانه را ببینید متوجه می‌شوید که سیم گاز در موتور ساینا اس جدید وجود ندارد و در ابتدای ورودی منیفولد هوا از یک دریچه گاز برقی بهره گرفته شده است. این امر باعث افزایش دقت و واکنش پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر پدال گاز خواهد شد و در نتیجه کیفیت رانندگی را بهبود می‌بخشد.

با معایب ساینا فیس لیفت آشنا شوید

ساینا S جدید

کیفیت ساخت پایین

با وجود این که ساینا اس یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود،‌ اما برای ساخت آن از متریال بی‌کیفیت استفاده شده و همچنین از نظر فنی نیز حرف چندانی در مقابل محصولات جدید به خصوص خودروهای اقتصادی چینی برای گفتن ندارد. بهتر بود که سایپا علاوه بر تغییرات ظاهری، کیفیت کابین و همچنین بخش‌های فنی این محصول را نیز ارتقا می‌داد.

عدم ارتقای توان فنی و مصرف سوخت

گروه خودروسازی سایپا در نسخه فیس لیفت ساینا از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری معروف خود استفاده کرده که همچنان قدرت ۸۷ اسب بخار و حدود ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو در عرض ۱۲.۸ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با توجه به وزن پایین خودرو، چندان قابل قبول نیست. مصرف سوخت این خودرو نیز به ازای هر صد کیلومتر در حدود ۷ لیتر است که با توجه به حجم پیشرانه و وزن ۱۰۵۰ کیلویی خودرو، رقم بهینه‌ای نیست.

بهتر است که شرکت سایپا در آینده اقدام به ارتقا و به‌روزرسانی پیشرانه‌های خود کند تا بتواند محصولات خود را به موتورهای راندمان بالاتر و مصرف سوخت پایین‌تر مجهز کند تا بدین واسطه از مبالغی که مشتریان ناچار به پرداخت آن می‌شوند بکاهد.

جمع بندی

با وجود این که نسخه فول آپشن مدل فیس لیفت ساینا به امکانات متنوعی مجهز شده است،‌ اما همچنان با یک اتومبیل قدیمی با تزییناتی تازه مواجه هستیم که متأسفانه قیمت آن نسبت به نسخه‌های پیشین به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است و مشتریان نیز به دلیل عدم تنوع در بازار کشور،‌ مجبور هستند به سراغ خرید آن بروند. اگرچه ساینا اس جدید یک سدان اقتصادی مناسب محسوب می‌شود، اما بهتر است که در قیمت آن تجدید نظر شود تا بدین واسطه افراد بیشتری بتوانند از مزایای محصولات این‌چنینی بهره ببرند و صنعت خودرو کشور نیز با سرعت بیشتری ارتقا پیدا کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.