تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۲
کد خبر : 66306

نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4 منتشر شد؛ تشخیص چهره با ماسک توسط فیس آیدی

نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4 منتشر شد؛ تشخیص چهره با ماسک توسط فیس آیدی

نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4 منتشر شد؛ تشخیص چهره با ماسک توسط فیس آیدی اپل اولین نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4 را با یک قابلیت ویژه در اختیار عموم گذاشت. این آپدیت به فیس آیدی اجازه می‌دهد چه..

نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4 منتشر شد؛ تشخیص چهره با ماسک توسط فیس آیدی

اپل اولین نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4 را با یک قابلیت ویژه در اختیار عموم گذاشت. این آپدیت به فیس آیدی اجازه می‌دهد چهره با ماسک را تشخیص دهد.

اپل اولین نسخه آزمایشی عمومی آپدیت iOS 15.4 را منتشر کرد که تغییرات و بهبودهای فراوانی را برای آیفون‌ها به همراه دارد. شاید مهم‌ترین آن اضافه شدن تشخیص چهره با ماسک توسط فیس آیدی، قابلیت کنترل سراسری و ایموجی‌های جدید هستند. در زیر بیشتر با این آپدیت و تغییراتی که به همراه دارد آشنا شوید.

تشخیص چهره با ماسک توسط فیس آیدی

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در آپدیت آی او اس ۱۵.۴ اضافه شده، امکان استفاده از Face ID در حالیست که کاربر ماسک به صورتش است. اپل پیشتر به کاربران آیفون این امکان را داده بود که از طریق اپل واچ دست خود بتوانند حتی با وجود یک ماسک روی صورت هم قفل صفحه آیفون را باز کنند؛ اما اکنون این قابلیت وارد سطح تازه‌ای شده و نیاز به یک اپل واچ را به طور کلی حذف کرده است.

نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4

وقتی برای نخستین بار iOS 15.4 را روی آیفون خود اجرا می‌کنید، به شما گزینه ای برای راه‌اندازی فیس آیدی با استفاده از یک ماسک را ارائه می‌کند. اپل توضیح می‌دهد که فیس آیدی از آنجا که فقط برای تشخیص کل چهره راه‌اندازی می‌شود، می‌تواند دقیق‌ترین باشد. اما همچنین قادر به تشخیص ویژگی‌های منحصر به فرد دور چشم کاربر نیز هست تا وقتی ماسک به صورت داشته باشد هم بتواند چهره آن را تشخیص دهد.

اگر این قابلیت را فعال کنید، اپل به شما راهنمای راه‌اندازی و استفاده از این قابلیت را خواهد داد. این دقیقاً مشابه فرآیند راه‌اندازی Face ID معمولی هنگام روشن کردن یک آیفون جدید است. اگر عینک به چشم داشته باشید، شما همچنین گزینه‌ای برای تشخیص چهره با عینک یا بدون عینک را نیز در اختیار خواهید داشت تا فیس آیدی بتواند به دقیق‌ترین شکل ممکن چهره شما را شناسایی کند.

آپدیت iOS 15.4 چه چیز دیگری را ارائه می‌کند؟

دیگر امکانات و تغییرات این بروزرسانی را در زیر بخوانید:

  • ویجت جدید برای اپلیکیشن Wallet که موجودی و جزئیات اپل کارت را نشان می‌دهد.
    نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4
  • اگر ایرپادز یا دیگر هدفون‌های بلوتوثی را پوشیده باشید و شخصی به شما زنگ بزند، کیفیت صدا هنگام پخش رینگتون، کیفیت صدای استاندارد بلوتوثی خواهد بود. کیفیت فقط با پاسخ به تماس کاهش پیدا می‌کند.
  • آپدیت iOS 15.4 و iPadOS 15.4 شامل بیش از ۳۰ اموجی جدید می‌شوند.
    نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4
  • آی او اس ۱۵.۴ برای نخستین بار به کاربران اجازه می‌دهد برای رمزهای عبور iCloud Keychain خود یادداشت‌گذاری کنند. این باعث محبوبیت بسیار زیاد Keychain شده است.
  • اپل می‌گوید: پشتیبانی به پیش‌نمایش فناوری کلید عبور اضافه می‌شود که امکان ورود به وب‌سایت‌های سازگار با کلید ورود در مک و آیپد با استفاده از یک آیفون حاوی کلید عبور ذخیره شده را فراهم می‌کند.
  • فریمور انطباق‌پذیر دکمه‌های تریگر دسته DualSense پلی استیشن ۵ سونی به آیفون و آیپد اضافه می‌شود.
  • قابلیت SharePlay اکنون به گزینه‌ای در داخل منوی اشتراک‌گذاری تبدیل شده است. البته این فقط در اپلیکیشن‌هایی ظاهر می‌شود که از SharePlay پشتیبانی کنند.
  • کارت شناور AirPods روی صفحه اکنون آیکون گوش چپ و راستی و یک آیکون کیس شارژ را به نمایش می‌گذارد.
    نسخه آزمایشی آپدیت iOS 15.4
  • iPadOS 15.4 شامل یک گزینه روشنایی کیبورد جدید می‌شود که می‌توانید آن را به کنترل سنتر اضافه کنید.
  • شما در اپلیکیشن Notes می‌توانید انتخاب کنید که با سوایپ در گوشه چپ صفحه یا گوشه راست صفحه چه اتفافی رخ دهد. آن اتفاق می‌تواند ایجاد یک Quick Note یا گرفتن اسکرین شات و یا خاموش کردن گوشی باشد.

کنترل سراسری (Universal Control) در iPadOS 15.4

پس از چندین بار تأخیر، سرانجام قابلیت کنترل سراسری به تبلت‌ها و کامپیوترهای خود اضافه شد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد با استفاده از یک کیبورد، ماوس و ترک پد، آیپد و مک خود را کنترل کنید. قابلیت Universal Control به صورت پیش‌فرض در آخرین نسخه آزمایشی iPadOS 15.4 و macOS Monterey 12.3 قرار دارد.

منبع :۹to5macمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.