تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر : 583934

مقصد مهاجرت ماینرهای سرگردان اتریوم ؛ رشد انفجاری در انتظار اتریوم کلاسیک

مقصد مهاجرت ماینرهای سرگردان اتریوم ؛ رشد انفجاری در انتظار اتریوم کلاسیک

مقصد مهاجرت ماینرهای سرگردان اتریوم ؛ رشد انفجاری در انتظار اتریوم کلاسیک احتمالا باید منتظر رشد انفجاری شبکه و ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک باشیم، چرا که ماینرهای اتریوم رفته رفته در حال مهاجرت به این بلاک چین هستند. یکی از مهمترین اخبار حوزه ارز دیجیتال در سال 2022 تا کنون این بود که پس از

مقصد مهاجرت ماینرهای سرگردان اتریوم ؛ رشد انفجاری در انتظار اتریوم کلاسیک

احتمالا باید منتظر رشد انفجاری شبکه و ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک باشیم، چرا که ماینرهای اتریوم رفته رفته در حال مهاجرت به این بلاک چین هستند.

یکی از مهمترین اخبار حوزه ارز دیجیتال در سال 2022 تا کنون این بود که پس از ۶ سال، تاریخ نهایی آپدیت بزرگ شبکه ارز دیجیتال اتریوم اعلام شد؛ اتریوم بعد از بیت کوین دارای بیشترین مارکت دامیننس است و بزرگترین بستر ساخت و اجرای قرارداد هوشمند به شمار می‌رود، پس نباید اهمیت آن برای کل دنیای رمز ارزها را دست کم گرفت. اخیرا به نظر می‌رسد با آماده‌سازی این بستر برای مهاجرت از مکانیزم اجماع PoW به PoS، که به فعالیت ماینرها پایان خواهد داد، باید منتظر رشد انفجاری اتریوم کلاسیک یعنی برادر بزرگتر آن باشیم.

ماجرای تولد اتریوم کلاسیک

در سال 2016، یک سال بعد از راه‌اندازی بلاک چین اتریوم، یک پروژه ساخته شده روی این بستر هک و 3.6 میلیون واحد ارز دیجیتال ETH از آن خارج شد. سرقت این مبلغ هنگفت، اتریوم را در اوایل ظهور در آستانه سقوط قرار داده بود. یکی از راهکارهای پیش رو برای برگرداندن سرمایه‌های سرقت شده به افراد مالباخته، اجرای یک هاردفورک و رول بک کردن تراکنش‌ها بود.

یک تغییر و آپگرید از نوع هاردفورک در شبکه‌های بلاک چینی، نیازمند تایید تمام گره‌ها است، در غیر این صورت گره‌های فاقد آن دیگر قادر به ارتباط با بقیه نودها نخواهند بود. بعد از تصمیم توسعه‌دهندگان برای اجرای هاردفورک عده قابل توجهی از گره‌ها با این امر مخالفت کردند. در نتیجه، شبکه به دو قسمت تقسیم شد؛ نسخه اولیه اکنون با نام اتریوم کلاسیک شناخته می‌شود. شبکه اصلی اتریوم که امروز می‌بینیم، ورژن تغییر یافته‌ای است که در آن‌ تراکنش‌های مربوط به هک بزرگ سال 2016 رول بک شده‌اند. حال به نظر سال‌ها بعد از تولد اتریوم کلاسیک باید منتظر رشد انفجاری ارز دیجیتال این شبکه باشیم.

تصمیم تیم توسعه‌دهنده اتریوم برای تغییر مکانیزم

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، مغز متفکر تیم توسعه اتریوم، این شبکه را با الهام از بیت کوین ساخت، به همین دلیل مکانیزم اجماع آن شبیه بلاک چین نخستین رمز ارز اثبات کار (PoW) است. این مکانیزم مقیا‌س‌پذیری به شدت پایین و مصرف برق شدیدا بالایی دارد. ویتالیک بوترین با آگاهی نسبت به این موضوع، از همان اولین ماه‌های راه‌اندازی Ethereum تصمیم به تغییر مکانیزم اجماع به اثبات سهام (PoS) گرفت. اما با گذشت 7 سال هنوز این اتفاق رخ نداده است. البته، بر اساس آخرین اخبار، قرار است تا 28 شهریور شاهد مهاجرت و آپگرید بزرگ اتریوم و آغاز به کار نسل دوم این بلاک چین عظیم باشیم.

در شبکه‌های مبتنی بر مکانیزم اجماع اثبات سهام، ماینرها جای خود را به استیک‌کننده‌ها می‌دهند؛ در بلاک چین‌های این چنینی فرآیند بررسی و تایید تراکنش‌ها دیگر بر عهده دستگاه‌های استخراج‌کننده (با مصرف برق و توان پردازشی بسیار بالا) نیست و استیک‌کننده‌ها صرفا با نگه داشتن مقداری مشخصی ارز دیجیتال بومی شبکعه اجازه تایید تراکنش‌ها را به دست می‌آورند. به طور کلی در یک شبکه PoS، مصرف برق چند صد هزار برابر نسبت به یک شبکه PoW پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: مصرف برق ماینرهای بیت کوین و اتریوم از چند کشور اروپایی بیشتر است!

احتمال رشد انفجاری اتریوم کلاسیک با مهاجرت ماینرها

مشکل اینجاست که دستگاه‌های ماینر شبکه اتریوم، که با ریگ‌های کارت گرافیک ایجاد شده‌اند، دیگر در شبکه جدید به نام اتریوم 2.0 کاربرد نخواهند داشت. به همین دلیل آن‌ها با جدی شدن بحث راه‌اندازی شبکه جدید اتریوم در تلاش برای یافتن مقصدی برای مهاجرت هستند. بهترین گزینه در حال حاضر اتریوم کلاسیک به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اتریوم بعد از آپگرید بزرگ به سیستم PoS جایگاه بیت کوین را تصاحب خواهد کرد

باید دید با مهاجرت ماینرهای اتریوم به شبکه اولیه، قیمت ارز دیجیتال ETC چه تغییری خواهد داشت. تا اینجای کار همه چیز به نفع این ارز دیجیتال تمام شده، به طوری که طی یک هفته اخیر نزدیک به 80 درصد رشد داشته است!

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.