تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 69108

مقایسه نسل سوم آیفون SE با آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱

مقایسه نسل سوم آیفون SE با آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱

مقایسه نسل سوم آیفون SE با آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱اپل شب گذشته از نسل سوم آیفون SE به عنوان ارزان‌ترین گوشی ۵G خود رونمایی کرد. در ادامه می‌خواهیم به مقایسه آیفون SE 2022 با آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱ ..

مقایسه نسل سوم آیفون SE با آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱

اپل شب گذشته از نسل سوم آیفون SE به عنوان ارزان‌ترین گوشی ۵G خود رونمایی کرد. در ادامه می‌خواهیم به مقایسه آیفون SE 2022 با آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱ بپردازیم.

اپل در مراسمی از نسل سوم آیفون SE به عنوان جانشین iPhone SE 2020 پرده‌برداری کرد. این گوشی ۵G اگرچه از نظر مشخصات فنی پایین‌تر از سری آیفون ۱۳ است؛ اما از برخی ویژگی‌های سری پرچمدار اپل بهره می‌برد. با گجت نیوز همراه باشید تا به مقایسه آیفون SE 2022 با آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱ بپردازیم.

نسل سوم آیفون SE در برابر iPhone 13 mini و iPhone 11

طراحی

نسل سوم آیفون SE / آیفون 13 مینی

  • آیفون SE (نسل سوم): ۱۳۸.۴ در ۶۷.۳ در ۷.۳ میلی‌متر، ۱۴۴ گرم
  • آیفون ۱۳ مینی: ۱۳۱.۵ در ۶۴.۲ در ۷.۶۵ میلی‌متر، ۱۴۱ گرم
  • آیفون ۱۱: ۱۵۰.۹ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی‌متر، ۱۹۴ گرم

اپل در ساخت بدنه آیفون اس ای ۲۰۲۲ از شیشه و فلز استفاده کرده است. در بدنه پشتی گوشی تنها یک دوربین دیده می‌شود و در بدنه جلویی نیز نمایشگر با حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین قرار دارد. کوپرتینویی‌ها در حاشیه پایینی نمایشگر نیز دکمه هوم را به همراه حسگر اثر انگشت جا داده‌اند.

نسل جدید آیفون SE توانسته گواهی IP67 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به دست آورد و در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز روانه بازار خواهد شد. فریم آیفون اس ای جدید همانند آیفون ۱۱ خمیده است؛ اما شیشه استفاده شده در بدنه این گوشی مثل سری آیفون ۱۳ مقاومت بالایی دارد.

نسل سوم آیفون SE / آیفون 11

آیفون ۱۱

آیفون ۱۳ مینی کوچکتر از نسل سوم آیفون SE است؛ اما به لطف حاشیه‌های کمتر، نمایشگر بزرگتری را در خود جا داده است. این گوشی همچنین توانسته گواهی IP68 را به دست آورد که نسبت به آیفون اس ای یک رده بالاتر است.

از طرفی آیفون ۱۱ بزرگتر از آیفون SE مدل ۲۰۲۲ است. این گوشی برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار گواهی IP67 را به دست آورده و شیشه استفاده شده در بدنه جلویی و پشتی آن نیز در حد آیفون ۱۳ مینی و آیفون SE جدید مقاوم نیست.

آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱ هر دو به فیس آیدی مجهز شده‌اند که سبب می‌شود کاربر از حداکثر اندازه نمایشگر (به استثنای ناچ) بهره گیرد. هرچند که آیفون ۱۳ مینی ناچ کوچکتری دارد و ترکیب دوربین آن نیز اندکی متفاوت است. دیگر تفاوت مربوط به تعداد دوربین است. آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱ از دو دوربین بهره می‌برند؛ اما آیفون SE 3 تنها یک دوربین دارد.

نسل سوم آیفون SE / آیفون 13 مینی

آیفون ۱۳ مینی

همچنین اپل آیفون ۱۱ را در رنگ‌های زرد، سبز، مشکی، سفید، قرمز و بنفش روانه بازار کرده و آیفون ۱۳ مینی در رنگ‌های صورتی، آبی، مشکی، سفید، قرمز و سبز (جدید) در اختیار کاربران قرار گرفته است.

صفحه نمایش

  • آیفون SE (نسل سوم): ۴.۷ اینچ، LCD، رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل، تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ
  • آیفون ۱۳ مینی: ۵.۴ اینچ، اولد، رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل، تراکم ۴۷۶ پیکسل در اینچ
  • آیفون ۱۱: ۶.۱ اینچ، LCD، رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل، تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ

نسل سوم آیفون SE اپل از یک نمایشگر ۴.۷ اینچی Liquid Retina HD بهره می‌برد که یعنی به همان فناوری استفاده شده در آیفون ۱۱ مجهز شده است و نسبت به نمایشگر سوپر رتینا XDR آیفون ۱۳ مینی در جایگاه پایین‌تری قرار دارد. از طرفی آیفون اس ای ۲۰۲۲ کوچکترین نمایشگر را در این مقایسه دارد؛ زیرا آیفون ۱۳ مینی دارای یک نمایشگر ۵.۴ اینچی است و آیفون ۱۱ نیز با یک نمایشگر ۶.۱ اینچی همراه شده است.

نسل سوم آیفون SE

نسل سوم آیفون SE

از نظر رزولوشن، آیفون SE نسل سوم با ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آیفون ۱۱ نیز دارای رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل است که یعنی همان تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند. در این میان iPhone 13 mini دارای رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و می‌تواند با تراکم ۴۷۶ پیکسل در اینچ تصاویر را واضح‌تر نشان دهد.

همچنین iPhone 13 mini حداکثر روشنایی بیشتری دارد و به یک نمایشگر اولد مجهز شده است ؛ اما دو مدل دیگر از پنل LCD بهره می‌برد. از ویژگی‌های مشترک بین نمایشگر این سه گوشی هم می‌توان به فناوری True Tone اپل، Haptic Touch و گستره رنگی P3 اشاره کرد.

سخت افزار

  • آیفون SE (نسل سوم): تراشه A15 Bionic، حافظه داخلی ۶۴ / ۱۲۸ / ۲۵۶ گیگابایتی، پشتیبانی از ۵G
  • آیفون ۱۳ مینی: راشه A15 Bionic، حافظه داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی، پشتیبانی از ۵G
  • آیفون ۱۱: تراشه A13 Bionic، حافظه ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایتی، پشتیبانی از ۴G

نسل سوم آیفون SE از همان تراشه قدرتمند آیفون ۱۳ مینی یعنی A15 Bionic بهره می‌برد. در واقع آیفون اس ای جدید نه تنها از نظر قدرت پردازشی نسبت به اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی قوی‌تر است، بلکه از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند. مجهز شدن آیفون ۱۱ به تراشه A13 و پشتیبانی از شبکه ۴G آن را پایین‌تر از دو گوشی دیگر قرار می‌دهد.

نسل سوم آیفون SE / آیفون 13 مینی

آیفون ۱۳ مینی

اپل نسل سوم آیفون SE را در سه نسخه مختلف با حافظه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار خواهد کرد. این در حالی است که آیفون ۱۱ در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار گرفته و آیفون ۱۳ مینی نیز دارای سه نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگ است.

نسل سوم آیفون SE / آیفون 11

آیفون ۱۱

اپل ادعا می‌کند که باتری آیفون SE 2022 می‌تواند با یک بار شارژ از پس ۱۵ ساعت استفاده متوسط برآید. این میزان برای آیفون ۱۱ و آیفون ۱۳ مینی ۱۷ ساعت عنوان شده بود. هر سه دستگاه از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؛ اما تنها آیفون ۱۳ مینی با مگ‌ سیف سازگار است.

دوربین

  • آیفون SE (نسل سوم): دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسل، دوربین جلو ۷ مگاپیکسل
  • آیفون ۱۳ مینی: دوربین عقب دوگانه (۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل)، دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل
  • آیفون ۱۱: دوربین عقب دوگانه (۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل)، دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل

اپل در بدنه پشتی آیفون اس ای جدید از تنها یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال استفاده کرده؛ اما در بخش نرم‌افزاری آن را به برخی از ویژگی‌های آیفون ۱۳ مثل Deep Fusion، حالت پرتره، Portrait Lightning، Photographic Styles و اسمارت HDR 4 مجهز کرده است.

نسل سوم آیفون SE

نسل سوم آیفون SE

در بدنه پشتی آیفون ۱۱، یک دوربین عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/.4 دیده می‌شود. آیفون ۱۱ از حالت شب پشتیبانی می‌کند (آیفون SE فاقد این قابلیت است)، ولی نمی‌تواند Photographic Styles را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

نسل سوم آیفون SE / آیفون 11

آیفون ۱۱

آیفون ۱۳ مینی هم دو دوربین در بدنه پشتی خود دارد؛ اما این دوربین‌ها با آنچه در آیفون ۱۱ دیده‌ایم، اندکی فرق دارند. اپل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.6 و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.4 را برای این گوشی در نظر گرفته است. آیفون ۱۳ مینی می‌تواند علاوه بر قابلیت‌های دو گوشی دیگر، مواردی همچون سنسور شیفت و اسمارت HDR 4 را هم ارائه کند.

نسل سوم آیفون SE / آیفون 13 مینی

آیفون ۱۳ مینی

آیفون SE نسل سوم به یک دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ اما آیفون ۱۱ و آیفون ۱۳ مینی دارای دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. البته دوربین سلفی آیفون اس ای جدید بر خلاف آیفون ۱۱ از Photographic Styles پشتیبانی می‌کند. در این میان بهترین گزینه دوربین سلفی آیفون ۱۳ مینی است که می‌تواند قابلیت‌های دیگری همچون حالت سینمایی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نتیجه‌گیری

نسل سوم آیفون SE نسبت به آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱ ارزان‌تر است. البته با خرید آیفون ۱۳ مینی شما می‌توانید از یک نمایشگر بزرگتر در بدنه‌ای کوچکتر در کنار یک پنل اولد به جای LCD و سیستم فیس آیدی به جای تاچ آیدی بهره ببرید. از قابلیت‌های متنوع دوربین هم نباید غافل شد.

آیفون اس ای جدیداز نظر قدرت پردازشی نسبت به آیفون ۱۱ برتری کاملا محسوسی دارد و از برخی قابلیت‌های دوربین آیفون ۱۳ مینی و همچنین شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از ۵G می‌تواند آیفون SE را به گزینه آینده نگرانه‌تری تبدیل کند.

نسل سوم آیفون SE

نسل سوم آیفون SE

انتخاب بین این سه گوشی تا حدی به بودجه شما و البته ویژگی‌هایی که برایتان در اولویت است، بستگی دارد. اگر می‌خواهید با پرداخت کمترین هزینه یک آیفون ۵G داشته باشید،‌ به سراغ نسل سوم آیفون SE بروید. اگر می‌خواهید یک گوشی با نمایشگر باکیفیت و قدرت پردازشی بالا را خریداری کنید، آیفون ۱۳ مینی گزینه جذاب‌تری است.

اگر هم اولویت اول شما اندازه بزرگ نمایشگر است و می‌توانید از قدرت پردازشی بالا و ویژگی‌های اضافی دوربین صرف نظر کنید، آیفون ۱۱ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

انتخاب شما بین نسل سوم آیفون SE، آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۱ کدام است؟

منبع :Pocket-lintمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.