تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
کد خبر : 70500

مسابقه فرمول یک عربستان ۲۰۲۲؛ پیروزی مکس در پیست سخیر با بوی بمب و موشک + ویدئو

مسابقه فرمول یک عربستان ۲۰۲۲؛ پیروزی مکس در پیست سخیر با بوی بمب و موشک + ویدئو

مسابقه فرمول یک عربستان ۲۰۲۲؛ پیروزی مکس در پیست سخیر با بوی بمب و موشک + ویدئورقابت فرمول یک عربستان ۲۰۲۲ در هیجان انگیزترین لحظات آخر خود، با پیروزی مکس ورشتپن از تیم ردبول به پایان رسید. در ادامه ب..

مسابقه فرمول یک عربستان ۲۰۲۲؛ پیروزی مکس در پیست سخیر با بوی بمب و موشک + ویدئو

رقابت فرمول یک عربستان ۲۰۲۲ در هیجان انگیزترین لحظات آخر خود، با پیروزی مکس ورشتپن از تیم ردبول به پایان رسید. در ادامه به بررسی ویدئویی تمام زوایای این مسابقه، خواهیم پرداخت.

به نظر می‌رسد که فصل ۲۰۲۲ رقابت‌های فرمول یک از همین ابتدا، تمام هیجان خود را رو کرده است. از بازگشت شکوه‌مند ایتالیایی‌های فراری تا تصادف‌های نفس گیر و اتفاقات عجیب خارج از پیست، همه‌گی جزوی از اتفاقات پیست جده در روز هفت فروردین بوده‌اند. این موضوع در حالی است که تجهیزات صنایع نفتی آرامکو در ۱۲ کیلومتری پیست جده، در حال سوختن هستند.

در ادامه به بررسی کامل رقابت فرمول یک عربستان ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت و به تمام حواشی قبل از آن، نگاهی خواهیم انداخت.

فهرست مطالب

  • ویدیو خلاصه رقابت فرمول یک عربستان ۲۰۲۲
  • تغییرات اساسی خودروهای نسبت به رقابت فرمول یک بحرین ۲۰۲۲
  • تصادف شدید میک شوماخر در دور تعیین خط
  • توییت عجیب یکی از مارشال‌های فرمول یک و آرزوی مرگ برای لوئیس همیلتون
  • اولین پول پوزیشن سرجیو پرز با تیم ردبول ریسینگ
  • بررسی اتفاقات فرمول یک عربستان ۲۰۲۲ به تفکیک هر دور
  • جدول رده بندی و امتیاز رانندگان پس از مسابقه فرمول یک عربستان ۲۰۲۲

بررسی مسابقه فرمول یک بحرین ۲۰۲۲

ویدیو خلاصه رقابت فرمول یک عربستان ۲۰۲۲

بررسی رقابت فرمول یک عربستان 2022

به نظر می‌رسد که بخت به گاراژ ردبول رو کرده و برخلاف رقابت ابتدایی فصل در بحرین، ردبولی‌ها قصد تکرار قهرمانی خود را دارند اما فراری‌ها هم تشنه پیروزی هستند. همچنین سرجیو پرز، چارلز لکلرک و کارلوس ساینز به ترتیب از جایگاه‌های اول تا سوم خط استارت، رقابت را آغاز کردند. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین نکات رقابت و خلاصه آن را مشاهده کنید.

تغییرات اساسی خودروهای نسبت به رقابت فرمول یک بحرین ۲۰۲۲

به نظر می‌رسد که بسیاری از خودروهای تیم‌های مختلف این فصل، به خصوص تیم آلپین و آلفاتاوری، مشکلاتی عجیبی را با پاور یونیت ماشین‌های خود تجربه می‌کنند. تیم‌ها در همین راستا، قسمت‌های زیادی از پیشرانه خود را برای این مسابقه، تعویض کرده بودند. در ادامه به معرفی قسمت‌های تعویض شده‌ی خودروها می‌پردازیم.

فرناندو آلونسو از تیم آلپین

  • پیشرانه درون سوز (ICE)
  • توربو شارژر جدید (TC)
  • سیستم بازیابی انرژی MGU-H و MGU-K
  • مجموعه کامل اگزوز (EX)

پیر گسلی از تیم آلفاتاوری

  • پیشرانه درون سوز (ICE)
  • توربو شارژر جدید (TC)
  • سیستم بازیابی انرژی MGU-H و MGU-K
  • واحد ذخیره سازی انرژی الکتریکی و باتری (ES)
  • سیستم کنترل الکتریکی خودرو (CE)
  • مجموعه کامل اگزوز (EX)

سرجیو پرز از تیم ردبول ریسینگ

  • توربو شارژر جدید (TC)
  • سیستم بازیابی انرژی MGU-H

تصادف شدید میک شوماخر در دور تعیین خط

تیم هاس پس از سپری کردن فصل ۲۰۲۱ با خودرویی نه چندان رقابتی، فصل جدید را طوفانی شروع کرده است. همانطور که می‌دانید نیکیتا مازپین روسی، راننده سابق هاس، به علت تحریم‌های اعمال شده بر روسیه و فسخ شدن قرارداد اسپانسری پدرش با تیم هاس، از فرمول یک کنار گذاشته و کوین مگنوسن جایگزین او شد.

خودرو فرمول یک میک شوماخر راننده تیم هاس

پیست جده از نوع خیابانی می‌باشد که فضای فرار بسیار کمی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و کوچکترین اشتباه شرکت کننده، می‌تواند به آخرین اشتباه او ختم شود. کما اینکه چنین اتفاقاتی را در فصل گذشته برای مکس ورشتپن و نیکولاس لطیفی هم شاهد بودیم.

خودرو فرمول یک میک شوماخر راننده تیم هاس

اما تصادف میک شوماخر جوان، با فشار ۷۱G، سنگین‌ترین تصادفی است که پیست جده تا کنون به خود دیده بود. هرچند که راننده جوان آلمانی با هوشیاری کامل به بیمارستان منتقل شد اما آسیب‌های وارد شده، میک شوماخر را از شرکت در فرمول یک ۲۰۲۲ عربستان، منع کرد.

توییت عجیب یکی از مارشال‌های فرمول یک و آرزوی مرگ برای لوئیس همیلتون

پیست سخیر بحرین در سال ۲۰۲۰، یکی از بدترین اتفاقات آن فصل را رقم زد. رومن گروژان، راننده تیم ریسینگ پوینت، مستقیما با داخل گاردریل‌های کناری پیست برخورد کرد و خودرو او پس از تقسیم شدن به دو نیم، طعمه آتش شد. سرانجام گروژان پس از ۱۰ ثانیه‌ی نفس گیر، از دل آتش بیرون آمد و فقط قسمتی از دست راست او آسیب دیده بود. اما این موضوع چیزی از مرگ بار بودن چنین تصادفی را کم نمی‌کند.

حال آرزوی اتفاق چنین حادثه مرگباری برای یکی از راننده‌های خوش اخلاق فرمول یک یعنی لوئیس همیلتون آن هم در پیست عربستان و توسط یکی از مارشال‌های جده، مصداق وحشی گری است. خوشبختانه فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، از تعلیق همیشگی این مارشال عربستانی خبر داد.

اولین پول پوزیشن سرجیو پرز با لباس ردبول

بررسی رقابت فرمول یک عربستان 2022

سرجیو پرز، راننده مکزیکی تیم ردبول ریسینگ پس از سپری کردن ۲۱۹ رقابت در سری مسابقات فرمول یک، برای اولین بار در پیست جده، به جایگاه پل پوزیشن (pole position) رسید و رقابت را از جایگاه اول، استارت زد. او پس از کسب این رده، رقابت را با کلاه کاسکتی که جمله‌ی «هرگز تسلیم نشو» در پشت آن درج شده بود شروع کرد.

در ادامه به تفکیک هر دور، اتفاقات مهم مسابقه را مرور خواهیم کرد.

بررسی اتفاقات فرمول یک عربستان ۲۰۲۲ به تفکیک هر دور

دور آماده سازی (formation lap)

بدشانسی راننده‌ها قبل از رقابت اصلی شروع شد و یوکی سونودا، راننده تیم آلفاتاوری در دور آماده سازی از مشکل «از دست رفتن پیشرانه» صحبت کرد. این موضوع به کناره گیری او از رقابت منجر شد.

دور ۱

ترکیب هوای تمیز و خودرو ردبول با رانندگی سرجیو پرز، کابوس هر راننده‌ای خواهد بود. پرز در جایگاه اول استارت قرار داشت و بدون هیچ مزاحمتی، رده خود را حفظ کرد؛ هرچند که لکلرک در تعقیب او بود. اما ساینز در حفظ جایگاه سومی خود ناکام بود و این رده را به مکس ورشتپن واگذار کرد.

دور ۵

پرز در همین ابتدای کار و با لاستیک مدیوم، سریع‌ترین دور رقابت را به خود اختصاص می‌دهد.

اما بهترین صحنه‌ی دور پنجم فرمول یک عربستان ۲۰۲۲، به رقابت خودروهای تیم آلپین، یعنی فرناندو آلونسو و استبان اوکان تعلق می‌گیرد. اوکان در رده ۶ رقابت قرار داشت و نمی‌خواست که به آلونسو با تجربه ببازد. بنابراین راه سبقت را بست و آلونسو را به گوشه پیست پرتاب کرد.

دور ۷

فرمول یک مجارستان ۲۰۲۱ را به یاد بیاورید که اوکان با دفاع محشر آلونسو در برابر همیلتون، جایگاه اول مسابقه را بدست آورد. بنابراین به نظر می‌رسد که قلق رانندگی اوکان، در دست آلونسو باشد. او با بدست آوردن موقعیت DRS، یک سبقت تمیز را به نمایش گذاشت.

دور ۱۵

حقه‌های آندرکات تیم‌های فرمول یک، فقط گاهی جواب می‌دهد و در اکثر مواقع، به نابود شدن رده‌ی تیم منجر می‌شود. مطمئنا استراتژی‌های مزخرف فراری در فصل قبل را به یاد دارید. کار فراری در فصل قبل به جایی رسیده بود که کارلوس ساینز در طول مسابقه و زیر فشار شدید خودروهای دیگر، استراتژی‌های بهتری نسبت به استراتژیست فراری تعیین می‌کرد. اما اوضاع فراری در فصل ۲۰۲۲ عوض شده است.

مهندس فراری از هر دو خودرو این تیم می‌خواهد تا به پیت استاپ بروند. این موضوع، تیم ردبول را مجبور می‌کند تا زودتر از موعد، پرز را پیت استاپ بیاورند. اما در کمال تعجب می‌بینیم که هیچ کدام از فراری‌ها به پیت لین (pit lane) وارد نمی‌شوند و حقه ماتیا بینوتو برای فریب ردبول‌ها، کاملا موفق عمل کرده. اما این موضوع برای پرز در ادامه رقابت، به نوعی توفیق اجباری محسوب شد.

دور ۱۶

تصادف در مهم‌ترین مسابقه تاریخ فرمول یک در پیست ابوظبی و تکرار این موضوع در دور تعیین خط جده ۲۰۲۲، به یکی از سنت‌های نیکلاس لطیفی تبدیل شده است. اما کابوس تصادف‌های او در خاورمیانه به همین دو مورد ختم نمی‌شود و راننده جوان ویلیامز با تصادف در دور شانزدهم، از رقابت خارج شد و پرچم زرد مارشا‌ل‌ها را به اهتزاز درآورد.

دور ۱۷

پس از نمایش پرچم زرد در پیست، بهترین زمان برای تعویض لاستیک لکلرک محیا می‌شود.

ساینز هم دقیقا پشت سر هم تیمی خود، برای تعویض لاستیک اقدام می‌کند و در زمان خروج از پیت لین، با مقاومت پرز رو به رو می‌شود که او را به بیرون از پیست هدایت می‌کند. این رفتار از سوی استوارت‌ها مشاهده شد و تحت بررسی قرار گرفت.

دور ۲۷

پس از بررسی استوارت‌ها و اعلام رادیویی به پرز، او جایگاه خود را به ساینز تقدیم کرد.

سبقت راسل از مگنوسن هم یکی از صحنه‌های جذاب این دور بود.

دور ۳۶

به نظر می‌رسد که پیشرانه آلفارومئو از مشکلات شدیدی رنج می‌برد. به همین دلیل بوتاس برای دومین بار پیاپی به گاراژ می‌رود تا در صورت امکان، آن‌ها را رفع کند.

فرناندو آلونسو هم که قسمت‌های زیادی از پیشرانه خود را پیش از مسابقه تعویض کرده بود، با مشکلات عجیبی رو به رو می‌شود که ادامه رقابت را برای راننده تیم آلپین، غیر ممکن می‌کند.

دور ۳۷

تیم مک لارن از پیشرانه‌های مرسدس بنز استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد که پاوریونیت مرسدس بنز تا اینجای کار، هویت واقعی خود را نشان نداده. طبق صحبت‌های دنیل ریکاردو در دور ۳۷، پیشرانه او بیش از حد داغ کرده و او نمی‌تواند حتی به گاراژ تیم خود برسد. دنیل ریکاردو در همین دور، به کار خود در فرمول یک عربستان ۲۰۲۲ پایان می‌دهد.

دور ۳۸

والتری بوتاس، راننده تیم آلفارومئو، برای بار سوم به پیست استاپ می‌رود و به علت مشکلات پیشرانه، از ادامه مسابقه باز می‌ماند.

دور ۳۹

لوئیس همیلتون تا دور ۳۸ از لاستیک‌های هارد استفاده می‌کرد و تقریبا چیزی از آن‌ها باقی نماده بود. او در نزدیکی خط پیت لین از همین موضوع و سرعت پایین خودرو W13 شکایت می‌کند اما دیگر دیر شده و نمی‌تواند برای تعویض لاستیک اقدام کند.

دور ۴۲

هیجان انگیزترین اتفاقات رقابت فرمول یک عربستان ۲۰۲۲ تازه در حال شروع شدن است. مکس ورشتپن که در جایگاه دوم در حال تعقیب لکلرک پیشتاز است، به صورت موقت از او سبقت می‌گیرد.

اما لکلرک با قرار گرفتن در فضای نزدیک به مکس و به دست آوردن DRS و اسلیپ استریمِ او به صورت همزمان، بار دیگر به جایگاه اول رقابت باز می‌گردد.

دور ۴۳

ورشتپن به خاطر رانندگی تهاجمی خود و ترمز کردن در آخرین لحظات ورود به پیچ، مشهور است. اما این عادت او در جده، کار او را خراب می‌کند و منجر به لاک شدن چرخ‌های او می‌شود.

سرجیو پرز هم مجددا سریع‌ترین دور رقابت را به نام خود ثبت می‌کند.

دور ۴۷

بالاخره فشارهای مکس جواب می‌دهد و در قسمت کفی پیست، سبقت خود را تکمیل می‌کند و پیشتاز رقابت می‌شود.

دور ۴۹

برخورد الکس آلبون و لنس استرول، راننده تیم‌های ویلیامز و استون مارتین، به خروج هر دو آن‌ها از رقابت منجر می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدئو این تصادف را مشاهده کنید.

دور ۵۰

هرچند که لکلرک پیشتازی رقابت را از دست داد اما توانست در انتهای مسابقه، عنوان سریع‌ترین دور را پرز پس بگیرد و یک امتیاز شیرین اضافی را به گاراژ فراری ببرد.

جدول رده بندی و امتیاز رانندگان پس از مسابقه فرمول یک عربستان ۲۰۲۲

با پایان این مسابقه، مکس ورشتپن دوباره به میهمانی رقابت قهرمانی باز می‌گردد و تیم فراری، به کسب عنوان بهترین سازنده فصل، نزدیک می‌شود.

رانندهتیمزمانامتیاز
۱- مکس ورشتپنردبول۱:۲۴:۱۹.۲۹۳۲۵
۲- چارلز لکلرکفراری+۰.۵۴۹s۴۵
۳- کارلوس ساینزفراری+۸.۰۹۷s۳۳
۴- سرجیو پرزردبول+۱۰.۸۰۰s۱۲
۵- جورج راسلمرسدس+۳۲.۷۳۲s۲۲
۶- استبان اکونآلپین+۵۶.۰۱۷s۱۴
۷- لندو نوریسمک‌لارن+۵۶.۱۲۴s۶
۸- پیر گسلیآلفاتاوری+۶۲.۹۴۶s۴
۹- کوین مگنوسنهاس+۶۴.۳۰۸s۱۲
۱۰- لوئیس همیلتونمرسدس+۷۳.۹۴۸s۱۶
۱۱- گوانیو ژوآلفارومئو+۸۲.۲۱۵s۱
۱۲- نیکو هالکنبرگاستون مارتین+۹۱.۷۴۲s۰
۱۳- لنس استرولاستون مارتینیک دور۰
۱۴- الکس آلبونویلیامزبه خط پایان نرسیدند DNF۰
۱۵- والتری بوتاسآلفارومئوبه خط پایان نرسیدند DNF۸
۱۶- فرناندو آلونسوآلپینبه خط پایان نرسیدند DNF۲
۱۷- دنیل ریکاردومک‌لارنبه خط پایان نرسیدند DNF۰
۱۸- نیکولاس لطیفیویلیامزبه خط پایان نرسیدند DNF۰
۱۹- یوکی سونوداآلفاتاوریبه خط پایان نرسیدند DNF۴
۲۰- میک شوماخرهاسدر مسابقه شرکت نکرد۰

همچنین رده بندی امتیازهای تیم‌ها با پبشتازی فراری دنبال می‌شود.

بررسی رقابت فرمول یک عربستان 2022

رقابت بعدی در تاریخ ۲۹ فروردین در کشور استرالیا و پیست آلبرت پارک برگزار خواهد شد.

مطالب جذاب دیگر:

نگاهی به روز اول مسابقه فرمول یک ۲۰۲۲؛ فراری پیست سخیر را به لرزه در آورد+ویدیو

شروع مسابقات فصل ۲۰۲۲ فرمول یک؛ از دوئل همیلتون و ورشتپن تا تقویم، راننده‌ها و خودروها + ویدئو

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.