تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۳
کد خبر : 55187

فیس آیدی آیفون ۱۳ قادر به تشخیص چهره با ماسک خواهد بود

فیس آیدی آیفون ۱۳ قادر به تشخیص چهره با ماسک خواهد بود

فیس آیدی آیفون ۱۳ قادر به تشخیص چهره با ماسک خواهد بودبا توجه به اینکه اغلب مردم جهان به دلیل کرونا از ماسک استفاده می‌کنند، احتمال دارد که فیس آیدی آیفون ۱۳ قادر به تشخیص چهره با ماسک باشد.
بر اساس ی..

فیس آیدی آیفون ۱۳فیس آیدی آیفون ۱۳ قادر به تشخیص چهره با ماسک خواهد بود

با توجه به اینکه اغلب مردم جهان به دلیل کرونا از ماسک استفاده می‌کنند، احتمال دارد که فیس آیدی آیفون ۱۳ قادر به تشخیص چهره با ماسک باشد.

بر اساس یک گزارش جدید، اپل در حال آزمایش و توسعه‌ی فیس آیدی آیفون ۱۳ است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این شرکت با استفاده از یک قاب مخصوص روی آیفون ۱۲ قصد دارد تا قابلیت جدید یعنی همان تشخیص چهره با ماسک را مورد بررسی قرار دهد. همانطور که مشاهده می‌شود این قاب که در بالای گوشی قرار گرفته، نسل بعدی Face ID را ارائه می‌دهد و هنگامی که آن را به iPhone 12 متصل می‌کنند، گوشی می‌تواند هویت کاربران را در صورت داشتن ماسک و حتی عینک بخار گرفته تشخیص دهد.

فیس آیدی آیفون ۱۳

ظاهرا اپل در حال آزمایش این ویژگی در مقیاس وسیع است و به جای آنکه آیفون عرضه نشده خود را به تعداد کمی از کارمندان منتخب خود بدهد، آن را در اختیار طیف گسترده‌ای در کارمندان خود قرار داده است. اپل از کارمندان خود خواسته تا برای تست این قابلیت در فیس آیدی آیفون ۱۳ همراه با ماسک و یک عینک با شیشه بخار کرده (که معمولا هنگام ماسک زدن شیشه‌های آن را بخار می‌گیرد) حسگر تشخیص چهره آن را مقابل خود بگیرند و قفل گوشی را با این شرایط باز کنند.

البته تمامی آزمایش‌ها با ماسک یا عینک روی صورت انجام نمی‌شود و در برخی موارد کاربران بدون ماسک و عینک مقابل این سنسور قرار می‌گیرند تا میزان دقت آن سنجیده شود. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند که Face ID آیفون ۱۳ به قدری دقیق است که می‌تواند چهره کاربر را حتی زمانی که از ماسک و عینک استفاده می‌کند، تشخیص داده و تایید کند.

امیدواریم با توسعه‌ی فیس آیدی آیفون جدید کاربران قادر باشند تا در شرایط همه گیری کرونا بتوانند با وجود ماسک روی صورت به راحتی از Face ID آن استفاده کنند. البته گزینه دیگری که برای آیفون جدید در نظر گرفته شده، استفاده از سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش است که ظاهرا بعدا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فیس آیدی آیفون ۱۳

با توجه به قابلیت Face ID در آیفون جدید، متوجه خواهیم شد که سنسورها در مقایسه با نسخه‌های قدیمی تغییر کرده‌اند. در حال حاضر دوربین گوشی در سمت چپ و اسپیکر روی آن در بالای صفحه قرار گرفته که همه‌ی این موارد در آیفون جدید با ناچ باریکتری عرضه خواهند شد.

توجه داشته باشید که تصاویر منتشر شده از این آزمایش واقعی نیستند، اما بر اساس آزمایش واقعی طراحی شده‌اند. باید دید که در نهایت آیفون ۱۳ با چه مشخصات و قابلیت‌هایی به بازار عرضه خواهد شد و آیا مجهز به چنین فناوری برای فیس آیدی خواهد بود یا خیر.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.