تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۱۵
کد خبر : 60941

سوزوکی بالنو؛ خودروی ژاپنی که صفر ستاره ایمنی گرفت!

سوزوکی بالنو؛ خودروی ژاپنی که صفر ستاره ایمنی گرفت!

سوزوکی بالنو؛ خودروی ژاپنی که صفر ستاره ایمنی گرفت!سوزوکی بالنو همانند برخی دیگر از محصولات کمپانی خودروسازی سوزوکی، از تست شاخه لاتین انکپ صفر ستاره ایمنی دریافت کرده است.
هم‌اکنون اکثر خودروهای روز ..

سوزوکی بالنوسوزوکی بالنو؛ خودروی ژاپنی که صفر ستاره ایمنی گرفت!

سوزوکی بالنو همانند برخی دیگر از محصولات کمپانی خودروسازی سوزوکی، از تست شاخه لاتین انکپ صفر ستاره ایمنی دریافت کرده است.

هم‌اکنون اکثر خودروهای روز دنیا با بهترین امکانات ایمنی پا به بازارهای جهانی می‌گذارند و سرنشینان خود را به خوبی در برابر حوادث رانندگی محافظت می‌کنند. اما در این میان برخی از خودروها نیز از نظر ایمنی حرف زیادی برای گفتن ندارند و امتیاز پایینی را از تست‌های ایمنی دریافت می‌کنند.

برای نمونه‌ای از این خودروها می‌توان به سوزوکی بالنو اشاره کرد که حتی یک ستاره ایمنی را هم از تست شاخه لاتین انکپ دریافت نکرده است. اما تا پیش از این خودرو نیز یکی دیگر از محصولات سوزوکی یعنی خودرو سوئیفت از تست شاخه لاتین انکپ صفر ستاره ایمنی دریافت کرده بود. علاوه بر این دو خودرو، در آخرین روزهای سال گذشته میلادی نیز سوزوکی S presso در تست این مؤسسه ناکام بوده و ستاره ایمنی را دریافت نکرده بود.

سوزوکی بالنو با دو ایربگ روانه بازار آمریکا لاتین می‌شود

سوزوکی بالنو

کمپانی سوزوکی خودرو بالنو را با دو کیسه هوا به بازار آمریکای لاتین عرضه می‌کند. با این وجود این هاچ بک در تست محافظت از سرنشین عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشته و امتیاز پایین ۲۰ درصد را به خود اختصاص داده است. حتی عملکرد این خودرو در بخش محافظت از خردسالان ضعیف‌تر بوده و امتیاز ۱۷ درصد را دریافت کرده است.

مطابق با بررسی‌های صورت گرفته، این هاچ بک سر و گردن سرنشینان را به خوبی از خطرات محافظت می‌کند، اما زانوی سرنشینان جلو همواره در معرض خطر قرار دارد که علت اصلی این موضوع مچاله شدن قسمت پایین کابین بالاست.

عملکرد سوزوکی بالنو در برخورد جانبی اصلا مناسب نبوده و در محافظت از سینه سرنشینان موفق به دریافت امتیاز قبولی نشده است. علاوه بر این به دلیل عدم بهره‌مندی این هاچ بک از المان‌های ضد ضربه در قسمت عقب نتوانسته در تست محافظت از اثر شلاقی نمره مناسبی بگیرد.

شاخه لاتین انکپ تست برخورد جانبی با ستون را روی این خودرو انجام نداده است که دلیل اصلی این موضوع عدم برخورداری این هاچ بک از تجهیزات محافظت از سر است.

عملکرد ضعیف محصولات سوزوکی قابل پذیرش نیست

سوزوکی بالنو

الخاندرو فوراس، دبیر ارشد لاتین انکپ با گلایه از کم‌توجهی شرکت سوزوکی نسبت به مردم آمریکای لاتین عنوان کرد عملکرد ناامید کننده سوزوکی بالنو در شرایطی که خودرو سوئیفت نیز عملکرد بسیار ضعیفی داشته است اصلا قابل پذیرش نیست.

شاخه لاتین انکپ علاوه بر این هاچ بک، تویوتا یاریس را نیز مورد آزمایش قرار داده که این خودرو تنها یک ستاره ایمنی را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که کمپانی سوزوکی نسخه پایه هاچ بک بالنو را با ۶ کیسه هوا و همچنین سیستم کنترل پایداری الکترونیکی روانه بازار اروپا می‌کند که این مسائل باعث شده تا سوزوکی بالنو موفق به کسب سه ستاره ایمنی از یورو انکپ شود.

هم‌اکنون یکی از شاخصه‌های مهم امتیازدهی به خودروها بهره‌مندی آن‌ها از تکنولوژی‌های مربوط به پیشگیری از تصادف است که نبود آن‌ها نیز باعث می‌شود امتیاز خودروها پایین بیاید. این در صورتی است که دیگر به کیسه هوا و مستحکم بودن کابین امتیاز خاصی تعلق نمی‌گیرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.