تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۵:۴۵
کد خبر : 66840

سقوط تاریخی سهام فیسبوک بعد از اظهارات زاکربرگ در مورد اپل

سقوط تاریخی سهام فیسبوک بعد از اظهارات زاکربرگ در مورد اپل

سقوط تاریخی سهام فیسبوک بعد از اظهارات زاکربرگ در مورد اپلپس از اظهار نظر جالب مارک زاکربرگ درمورد اپل، سهام فیسبوک (متا) سقوطی عجیب را تجربه کرده است؛ سقوطی که در تاریخ این شرکت بزرگ کم‌نظیر است!

قی..

سقوط تاریخی سهام فیسبوک بعد از اظهارات زاکربرگ در مورد اپل

پس از اظهار نظر جالب مارک زاکربرگ درمورد اپل، سهام فیسبوک (متا) سقوطی عجیب را تجربه کرده است؛ سقوطی که در تاریخ این شرکت بزرگ کم‌نظیر است!

قیمت سهام شرکت مالک فیسبوک یعنی متا به‌تازگی افتی عظیم را به خود دیده است که نظیر آن در تاریخ این شرکت را به سختی می‌توان پیدا کرد. به گزارش CNBC، قیمت سهام متا بیش از ۲۳ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته سقوط کرده است. این منجر به کاهش ۲۱۰ میلیارد دلاری ارزش بازار متا و رسیدن آن به حدود ۶۸۹ میلیارد دلار شده است.

این افت عظیم، نتیجه گزارش مالی اخیر مارک زاکربرگ است که طی آن از عملی‌نشدن برآوردها برای سه‌ماهه آخر ۲۰۲۱ خبر داده شد. به دنبال آن، این شرکت برآوردهای خود برای سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ را نیز در سطح پایینی نگه داشته است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (فیسبوک)

زاکربرگ مدعی شده بود که اپل مقصر کاهش درآمد فیسبوک است. وی مستقیماً از اپل و سیاست‌ «شفافیت ردیابی برنامه‌» (App Tracking Transparency) نام برد و اظهار داشت بروزرسانی جدیدی که اپل با تمرکز روی حریم شخصی کاربران به وسیله iOS 14.5 اعمال کرده بود، ۱۰ میلیارد دلار برای متا هزینه داشته است. متا در حال بازسازی زیرساخت‌ خود برای تبلیغات جهت بهتر هدف قرار دادن کاربران iOS است.

زاکربرگ درباره تاثیر اپل روی درآمد فیسبوک چنین بیان داشت:

مورد بعدی، تبلیغات است. با تغییرات iOS اپل و مقررات جدید در اروپا، حالا داده‌های کمتری برای ارائه تبلیغات شخصی‌سازی‌شده موجود است.

اما مردم همچنان می‌خواهند تبلیغات مرتبط ببینند و کسب و کارها هنوز می‌خواهند به مشتریان درست دست پیدا کنند. از این رو، ما در حال بازسازی بخش عمده‌ای از زیرساخت تبلیغات خود هستیم تا بتوانیم همچنان رشد داشته باشیم و تبلیغات شخصی‌سازی‌شده باکیفیت ارائه کنیم.

فیسبوک به‌عنوان بخشی از پروسه بازسازی زیرساخت تبلیغات خود، اعلام کرده است که بر تمرکز خود روی قابلیت ریلز (Reels) اینستاگرام – که محبوبیت آن رو به رشد است – خواهد افزود و همچنین در زمینه‌های دیگری سرمایه‌گذاری خواهد کرد که می‌توانند در بلند مدت سودآور باشند. بزرگ‌ترین برنامه متا در حال حاضر، به پا کردن انقلابی در اینترنت با معرفی دنیای جدیدی به نام متاورس است.

متا (فیسبوک)

همچنین بخوانید:

متا (فیسبوک) در حال ساخت سریع ترین ابر کامپیوتر جهان برای اتصال بشر به متاورس است

علاوه بر این‌ها، مارک زاکربرگ اعلام کرده که فیسبوک طی سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱، برای اولین بار در تاریخ خود شاهد افت کاملاً محسوس کاربران فعالش بوده است. با وجود این، این شرکت امید دارد با زیرساخت جدید خود برای تبلیغات و همچنین پروژه عظیم و پر سر و صدای متاورس، دوباره ورق را به نفع خود برگرداند.

منبع :PhoneArenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.