تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر : 71417

زمان حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو اعلام شد

زمان حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو اعلام شد

زمان حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو اعلام شدسرانجام به طور تقریبی زمان حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو اعلام شد. این شرکت برای حذف قرعه کشی دو شرط گذاشته است.
موضوع حذف قرعه کشی ایران خودرو و سایپا..

زمان حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو اعلام شد

سرانجام به طور تقریبی زمان حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو اعلام شد. این شرکت برای حذف قرعه کشی دو شرط گذاشته است.

موضوع حذف قرعه کشی ایران خودرو و سایپا مدتی است که در دستور کار قرار گرفته است. بابک رحمانی که سخنگوی گروه صنعتی ایران خودرو است بیان کرد تنها با محقق شدن دو شرط افزایش عرضه ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال و حذف قیمت دستوری، قرعه کشی حذف خواهد شد.

زمان حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو کی خواهد بود؟

به گفته وی، بازار در شرایط کنونی به عرضه‌ای در حدود یک میلیون تا یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال نیاز دارد. ایران خودرو هم اکنون برای سال ۱۴۰۱ تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو که شامل ۲۵ هزار دستگاه خودروی سنگین می‌شود را در دستور کار قرار داده و این یکی از دلایل حذف قرعه کشی خواهد بود، اما به صورت تدریجی و در نیمه دوم سال جاری!

زمان حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو

همان‌طور که احتمالا می‌دانید سمند دوگانه سوز همین اواخر تقریبا ۴۰ میلیون تومان گران شد. رحمانی در این خصوص توضیح می‌دهد، بیش از یک سال است که سمند نه تولید می‌شود و نه به فروش می‌رسد و عمده سمندهای تولیدی مصرف تاکسی دارند و افزایش قیمت این محصول تحت شرایط و عوامل خاصی نیست.

بر اساس آمارهای موجود ایران خودرو در بهمن و اسفند ماه ۱۴۰۰ نسبت به ده ماهه قبل از آن حدود ۱۷ درصد رشد عرضه را تجربه کردند. این میزان عرضه به لحاظ عددی تقریبا ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو بوده که ۶۸ هزار دستگاه به مشتریان از طریق قرعه کشی تحویل داده شده است. بنابراین آن طور که سخنگوی گروه خودروسازی ایران خودرو می‌گوید، گرانی اخیر خودرو ربطی به کمبود عرضه ندارد و برخی از عوامل دیگر از جمله انتظارات تورمی در سال ۱۴۰۱، افزایش قیمت ارز و لغو مصوبه واردات خودرو تأثیرگذار هستند.

زمان حذف قرعه کشی محصولات ایران خودرو

جالب است بدانید که در ۶ ماهه گذشته حدود ۱۳ دستگاه خودروی بنز E 200 توسط ایران خودرو وارد کشور شده است. رحمانی توضیح می‌دهد که این خودروهای وارداتی سواری توسط نمایندگی انحصاری ایران خودرو در آلمان وارد شده و ثبت سفارش‌های آن قبل از محدودیت‌های وارداتی انجام شده است. وی در ادامه افزود:

قبل از تحریم‌ها، نمایندگی زیر نظر خود شرکت مرسدس بنز انجام شد و ۷۵۶ دستگاه از این دستگاه در ایران تولید شد و این اجازه را مستقیم از شرکت مرسدس بنز گرفتیم که توسط شرکت تجارت ستاره ایران، بنز تولید شود، منتها بعد از تحریم نتوانستیم این همکاری را ادامه دهیم.

به گفته رحمانی، نام نمایندگی رسمی ایران در آلمان تجارت ستاره ایران است و انتقال دانش فنی از سوی آن کشور تنها به این شرکت انجام می‌شود. هم اکنون نیز درخواست‌هایی برای راه‌اندازی یک شرکت دانش بنیان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز ایران خودرو اعلام کرده، با واردات خودرو موافق است و واردات خودرو به عنوان عنصری کمکی به خودروسازان خواهد بود. به عقیده بابک رحمانی هر زمان که واردات رونق گرفته، عرضه خودروهای داخلی نیز افزایش یافته است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.