تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 68738

دولت و مجلس موافق واردات خودرو ؛ همه منتظر تایید شورای نگهبان هستند

دولت و مجلس موافق واردات خودرو ؛ همه منتظر تایید شورای نگهبان هستند

دولت و مجلس موافق واردات خودرو ؛ همه منتظر تایید شورای نگهبان هستندبه گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اکثر مسئولان بر سر رفع ممنوعیت واردات خودرو توافق نظر دارند و همه منتظر تایید شورای نگهبان هس..

دولت و مجلس موافق واردات خودرو ؛ همه منتظر تایید شورای نگهبان هستند

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اکثر مسئولان بر سر رفع ممنوعیت واردات خودرو توافق نظر دارند و همه منتظر تایید شورای نگهبان هستند.

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ارتباط با رفع ممنوعیت واردات خودرو عنوان کرد بر اساس تصمیم مجلس، قرار است طی سال آینده ۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری و ۲۰ هزار خودرو سواری دوگانه سوز (هیبریدی و برقی) وارد کشور شود.

جدی ادامه داد واردات خودروهای خارجی در سال ۹۷ و با مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه ممنوع شد و این در صورتی است که در اوایل خرداد سال آینده مهلت قانونی این مصوبه به اتمام می‌رسد.

مسئولان بر سر آزادسازی واردات خودرو توافق نظر دارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان کرد از طرفی دیگر رئیس جمهور نیز به دنبال رفع ممنوعیت واردات خودرو است و معتقد است که پس از سپری شدن سه ماه اول سال آینده، باید واردات آزاد شود. همچنین در جلساتی که با حضور وزیر صمت برگزار شد نیز ایشان اعلام کردند که موافق رفع ممنوعیت واردات خودرو هستند و از نظر وی آزادسازی ورود خودروهای خارجی مانعی ندارد.

جدی در ارتباط با دیدگاه شورای نگهبان نیز بیان کرد از آنجایی که اکثر مسئولان بر سر این موضوع توافق نظر دارند و همچنین مصوبه ممنوعیت واردات خودرو نیز در بهار سال آینده منقضی می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که شورای نگهبان یا هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام،‌ با آزادسازی واردات خودروهای خارجی مشکلی داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در خصوص تعرفه‌ها بیان کرد احتمالا واردات خودرو با همین تعرفه ۷۵ درصدی انجام خواهد شد،‌ اما با همین تعرفه نیز بازار دچار تغییر خواهد شد؛ چرا که هم‌اکنون خودروهای خارجی با قیمتی ۶ تا ۷ برابر بیشتر از قیمت اصلی خود خرید و فروش می‌شوند و اتومبیلی که قیمت آن در بازار جهانی برابر با ۶۰۰ میلیون تومان است،‌ نمونه کارکرده آن در بازار کشور بیش از ۳ تا ۴ میلیارد تومان قیمت دارد. جدی ادامه داد به هر حال پس از ایجاد ثبات در بازار،‌ می‌توان در راستای کاهش تعرفه واردات نیز گام برداشت.

واردات خودرو و برخی از کالاهای دیگر در سال ۱۳۹۷ و به منظور ساماندهی منابع ارزی با مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ممنوع شد. شورای یاد شده مهلت مصوبه ممنوعیت واردات را تا خرداد ۱۴۰۱ مشخص کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.