تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر : 29944

درآمد تیک‌تاک در ماه آگست ۱۴ درصد کاهش یافته است

درآمد تیک‌تاک در ماه آگست ۱۴ درصد کاهش یافته است

درآمد تیک‌تاک در ماه آگست ۱۴ درصد کاهش یافته استبا استناد به آخرین گزارش‌های سنسور تاور (Sensor Tower)، درآمد جهانی تیک‌تاک در ماه آگست نسبت به ماه قبلش کاهش چشمگیری را شاهد بوده است. با این وجود، اپلیکیشن چینی هنوز هم در بخش اپلیکیشن‌های غیر از بازی، پردرآمدن‌ترین آنها باقی مانده است. داده‌های گزارش یادشده نشان می‌دهد که درآمد کلی تیک‌تاک در ماه آگست از اپل استور و گوگل استور به ۸۸٫۱ میلیون دلار رسیده است. این درآمد با کاهشی ۱۴ درصدی، ۱۰۲ میلیون دلار کمتر از درآمد ماه پیشین است. درآمد این اپلیکیشن در بازه سه‌ماه آوریل تا جون به ترتیب ۷۸، ۹۵٫۷ و ۹۰٫۷ میلیون دلار بوده است.
گذشته از این، ۸۵ درصد از درآمد ماه آگست تیک‌تاک از بازار چین به‌دست آمده است در حالی که درآمد حاصل از آمریکا تنها به ۷٫۸ درصد می‌رسد. سهم بازار ترکیه نیز حدود ۱٫۴ درصد است.
سهم تیک‌تاک از بازار آمریکا به‌واسطه تحریم‌های دولت این کشور کاهشی قابل ملاحظه را تجربه کرده است. این اپلیکیشن در ماه ژانویه، ۷۶ درصد از نصب اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص داده بود و دیگر اپلیکیشن‌های رتبه دوم تا پنجم صاحب ۲۴ درصد از نصب‌ها بودند. در..

درآمد تیک‌تاک در ماه آگست ۱۴ درصد کاهش یافته است

با استناد به آخرین گزارش‌های سنسور تاور (Sensor Tower)، درآمد جهانی تیک‌تاک در ماه آگست نسبت به ماه قبلش کاهش چشمگیری را شاهد بوده است. با این وجود، اپلیکیشن چینی هنوز هم در بخش اپلیکیشن‌های غیر از بازی، پردرآمدن‌ترین آنها باقی مانده است. داده‌های گزارش یادشده نشان می‌دهد که درآمد کلی تیک‌تاک در ماه آگست از اپل استور و گوگل استور به ۸۸٫۱ میلیون دلار رسیده است. این درآمد با کاهشی ۱۴ درصدی، ۱۰۲ میلیون دلار کمتر از درآمد ماه پیشین است. درآمد این اپلیکیشن در بازه سه‌ماه آوریل تا جون به ترتیب ۷۸، ۹۵٫۷ و ۹۰٫۷ میلیون دلار بوده است.

گذشته از این، ۸۵ درصد از درآمد ماه آگست تیک‌تاک از بازار چین به‌دست آمده است در حالی که درآمد حاصل از آمریکا تنها به ۷٫۸ درصد می‌رسد. سهم بازار ترکیه نیز حدود ۱٫۴ درصد است.

سهم تیک‌تاک از بازار آمریکا به‌واسطه تحریم‌های دولت این کشور کاهشی قابل ملاحظه را تجربه کرده است. این اپلیکیشن در ماه ژانویه، ۷۶ درصد از نصب اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص داده بود و دیگر اپلیکیشن‌های رتبه دوم تا پنجم صاحب ۲۴ درصد از نصب‌ها بودند. در ماه آگست چهار رقیب شرکت بایت‌دَنس (Bytedance) توانسته‌اند ۴۴ درصد از نصب‌ها را به‌دست آورند و سهم تیک‌تاک ۲۰ درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر، رقبای اصلی اپلیکیشن چینی در بازار آمریکا تریلر (Triller) و لایکی (Likee) هستند. دو اپلیکیشن یادشده از ماه ژانویه تاکنون در بین برترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا بوده‌اند. در بین آنها، تریلر توانسته است پذیرای ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشد.

دولت چین به‌تازگی محدودیت‌های جدیدی را در زمینه صادرات فناوری‌های هوش مصنوعی به آمریکا وضع کرده است که شامل تیک‌تاک هم می‌شود. قوانین کنترلی جدید در بخش صادرات، بایت‌دنس را ملزم می‌کند قبل از فروش اپلیکیشنش به دولت آمریکا، موافقت دولت چین را به‌دست آورد.

چین قبل از اعمال محدودیت‌های جدید به‌خوبی از تاریخ ۲۵ شهریورماه (September 15) آگاه بوده است. به‌احتمال فراوان، دولت چین خواستار به فروش رفتن تیک‌تاک نیست. محدودیت‌های جدید چین، روند مذاکرات برای فروش اپلیکیشن را آهسته‌تر خواهد کرد. بنا بر برخی گمانه‌زنی‌ها، چین می‌خواهد فروش اپلیکیشن چینی را تا فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به تأخیر بیندازد.

برخی افراد بر این باورند که ممکن است آمریکا قوانین اساسی را در معامله تیک‌تاک زیر پا بگذارد. در این بین گزارش‌هایی نیز وجود دارد که اقدامات دولت آمریکا را چیزی شبیه به اخاذی می‌داند. اولاً این اقدامات، یک تجارت خصوصی را مجبور به فروش به یک شرکت آمریکایی می‌کند. دوماً، شرکت آمریکایی مجبور است بعد از انجام معامله، مبلغ زیادی را به‌عنوان حق امتیاز به دولت آمریکا بدهد. در خصوص این معامله در حال حاضر تعدادی دادخواهی طرح شده است و باید منتظر ماند و دید نتایج آنها در طی هفته‌های پیش رو چه خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.