تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 610393

آشنایی با تنگه رازیانه ایلام

آشنایی با تنگه رازیانه ایلام

تنگه رازیانه با دره‌های وسیع و سرسبز و طبیعت بکر و خیال‌انگیز خود هوش از سر هر بیننده‌ای خواهد برد. این پدیده گردشگری منحصربه‌فرد یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های استان ایلام است. برای تماشای این طبیعت مسحورکننده و زیبا بلیط هواپیما ایلام را خریداری کنید، چمدان‌ها را ببندید، یک دوربین عکاسی برای ثبت تصاویر تکرارنشدنی این سفر

تنگه رازیانه با دره‌های وسیع و سرسبز و طبیعت بکر و خیال‌انگیز خود هوش از سر هر بیننده‌ای خواهد برد. این پدیده گردشگری منحصربه‌فرد یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های استان ایلام است. برای تماشای این طبیعت مسحورکننده و زیبا بلیط هواپیما ایلام را خریداری کنید، چمدان‌ها را ببندید، یک دوربین عکاسی برای ثبت تصاویر تکرارنشدنی این سفر بردارید و قبل‌ از آن با ما همراه باشید تا این تنگه بکر و تماشایی را بیشتر بشناسید.

بهترین مسیر دسترسی به تنگه رازیانه

تنگه رازیانه با آن طبیعت سحرآمیز و اشکال زیبا یکی از جاذبه‌های نمادین شهر ایلام است. در واقع هیچ سفری به ایلام بدون تماشای این تنگه آهکی زیبا و طبیعت آن کامل نمی‌شود. خصوصا برای علاقه‌مندان طبیعت‌گردی تماشای این تنگه یک تجربه بی‌نظیر و هیجان‌انگیز خواهد بود. اما چطور به تنگه رازیانه برسید؟ برای رسیدن به این منظره خیره‌کننده از طبیعت، ایلام را به مقصد دره‌شهر ادامه دهید. در 50 کیلومتری این جاده در روستای چنارباشی و نزدیک به رودتنگه گر آب به تنگه رازیانه می‌رسید. چشم‌انداز تنگه از سمت غرب آن به کبیر کوه است و در واقع تنگه رازیانه در دامنه کبیر کوه قرار گرفته است. همین‌طور هنگام تماشای افق چشم انداز شرق تنگه رازیانه به کوه زیبای سیوان خواهد بود. خصوصا برای کسانی‌که در فصول بهار و تابستان به این تماشای این تنگه خارق‌العاده می‌روند، همه چیز در شگفت‌انگیزترین حالت ممکن خواهد بود. مناظر بکر و رودخانه‌های پرآبی که از میانه تنگه عبور می‌کنند، هوای مطبوع، سکوت و طبیعتی‌که مانند یک مدیتیشن عمیق روح شما را نوازش می‌کند.

بهترین فصل سفر به تنگه رازیانه

در هر فصلی که به ایلام سفر می‌کنید باید در نظر بگیرید که آب‌و‌هوای دره رازیانه به‌خاطر قرارگرفتن در کوهپایه چند درجه‌ای از ایلام سردتر است. در بهار فرصت این را دارید که با چهره بهشتی این طبیعت آشنا شوید. برف‌هایی که تازه آب می‌شوند، رودخانه‌هایی که پر آب شده‌اند و گل‌های وحشی که طبیعت اطراف را در آغوش می‌گیرند. در تابستان می‌توانید از آب‌و‌هوای خنک و رودخانه خروشان این تنگه لذت ببرید. تابستان‌ها چادر بزنید و یک شب را زیر آسمان پر ستاره تنگه رازیانه سپری کنید. رنگارنگی طبیعت اطراف و خنکی هوای پاییز در این مناظر تکرارنشدنی هوش از سرتان خواهد برد. اگر با سرمای هوای پاییز مشکلی ندارید قدم‌گذاشتن پادشاه فصل‌ها به این تنگه منحصربه‌فرد را در پاییز از دست ندهید.

آشنایی با تنگه رازیانه ایلام

آشنایی با تنگه رازیانه؛ چرا تماشای این تنگه را نباید ازدست داد

قبل‌ از هرچیز بد نیست بدانید که نام تنگه رازیانه از کجا آمده است. رویش انبوه گیاهان زیبای رازیانه که خاصیت دارویی دارند در این منطقه باعث شده نام رازیانه را برای این تنگه انتخاب کنند. چندین هزارسال است که این گل‌ها در دامان کبیرکوه از دل زمین می‌رویند. تنگه رازیانه و اشکال عجیب‌وغریب آن حاصل هزاران سال فرسایش سنگ‌های آهکی و یکی از جذابیت‌های طبیعت ایلام است.

شکاف زمین که حاصل از زمین لرزه‌های این منطقه بوده باعث به‌وجودآمدن این تنگه زیبا و منحصربه‌فرد شده است. این تنگه اعجاب‌انگیز در دامنه کوه کبیرکوه با یک ورودی کم‌عرض و مسیر پرپیچ‌وخمی که عرض آن گاهی تا شش متر هم می‌رسد یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت این منطقه است. راه‌رفتن در دل این تنگه عجیب‌و‌غریب گاهی ترسناک و گاهی هیجان‌انگیز است. اما زیبایی مسیر این تنگه و طبیعت اطراف به‌قدری لذت‌بخش است که ترجیح می‌دهید این مسیر ساعت‌ها ادامه داشته باشد. در هر فصل که به تنگه سفر می‌کنید، جاذبه‌های مختلفی را تماشا خواهید کرد، از چادرهای عشایر اطراف گرفته تا پرندگان مهاجر و بومی تا پوشش گیاهی و جانوری خاص این منطقه که همگی به جذابیت‌های این تنگه می‌افزایند. در یک کلمه این تنگه آنقدر زیبایی دارد که قلب شما را تسخیر کند و همیشه درخاطرتان باقی بماند.

نکاتی که در سفر به تنگه رازیانه باید به‌خاطر داشته باشید

اگر به تنگه رازیانه سفر می‌کنید باید بدانید که برای اقامت در این منطقه دو راه دارید. در اطراف تنگه چادر بزنید یا برای اقامت به ایلام بازگردید و از اقامتگاه‌ها و هتل‌های این شهر استفاده کنید. بنابراین به‌یاد داشته باشید که اطراف تنگه رازیانه امکانات اقامتی وجود ندارد. تنها درصورتی وارد تنگه شوید که امکان کوه‌نوردی یا صخره‌نوردی و کفش و تجهیزات مناسب داشته باشید. در غیر این‌ صورت هرگز ریسک نکنید و وارد تنگه نشوید. در این شرایط بهتر است تنگه را از بالا تماشا کنید و به گشت‌و‌گذار در طبیت اطراف بپردازید که خالی از لطف نیست.

برای ورود به تنگه خصوصا در فصولی که بارندگی زیاد است و رودخانه کف تنگه پر آب است احتمالا خیس‌شدن بسیار زیاد است. بنابراین به‌خاطر داشته باشید که لباس و کفش مناسب، حوله و لباس اضافی به‌همراه داشته باشید. همچنین برای چادر‌زدن در منطقه تنگه رازیانه به‌یاد داشته باشید که تجهیزات لازم را مانند آب و غذا داشته باشید. بهتر است سفرتان به تنگه رازیانه را طوری تنظیم کنید که با روشنی هوا به این منطقه برسید تا امکان تماشای این جاذبه منحصربه‌فرد و طبیعت اطراف آن را داشته باشید.

در کنار بازدید از تنگه رازیانه در کوه‌پایه کبیرکوه از جنگل بلوط ایرانی هم بازدید کنید که خالی از لطف نخواهد بود. در همین حوالی می‌توانید سری هم به روستای سرسبز و زیبای گنجه بزنید و از مناظر و طبیعت بی‌نظیر و خارق‌الاده آن لذت ببرید. تنگه کافری، شهر تاریخی و دیدنی سیمره، تنگه زیبای سنگی زرانگوش و دره‌ها و رودخانه‌های پرجنب‌و‌خروش آن نیز از دیدنی‌هایی هستند که با یک رانندگی کوتاه از تنگه رازیانه قابل‌ دسترس هستند. بنابراین اگر به این منطقه سفر می‌کنید یک برنامه دقیق برای تماشای تنگه رازیانه، طبیعت اطراف و جاذبه‌های نزدیک به آن داشته باشید تا چیزی از قلم نیوفتد.

آشنایی با تنگه رازیانه ایلام

ارزان‌ترین بلیط هواپیما ایلام و بهترین پروازها را از فلای تودی خریداری کنید

برای خرید بلیط هواپیما ایلام وارد سایت فلای تودی شوید و پروازها را باهم مقایسه کنید. فلای تودی این امکان را فراهم می‌کند تا بعد از مقایسه پروازها و امکانات آن‌ها بهترین پرواز را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای رزرو هتل ایلام و سایر خدمات سفر مانند ترانسفر می‌توانید از وب سایت فلای تودی اقدام کنید. فلای تودی وب سایت تخصصی سفر است که بهترین امکانات را با مناسب‌ترین قیمت برای شما فراهم می‌کند. با عضویت در این وب سایت این امکان را خواهید داشت که قبل از همه از پروازهای لحظه آخری و بلیط‌های چارتری باخبر خواهید شد. پس برای سفر به ایلام زیبا و تماشای تنگه رازیانه همین حالا وارد وب سایت فلای تودی شوید و این سفر را از همین‌جا با رزرو بلیط هواپیما آغاز کنید. نگران تغییر برنامه‌های سفر نباشید، فلای تودی امکان استرداد سریع بلیط را نیز برای شما فراهم کرده است. در واقع در فلای تودی یک تیم متخصص تلاش می‌کند تا شما راحت سفر کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.