تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر : 600537

خرید حافظه SSD به کمک زومیت

خرید حافظه SSD به کمک زومیت

برای خیلی‌ها شاید قیمت حافظه SSD بیشترین اهمیت را در هنگام خرید داشته باشد. اما برای خرید بهترین حافظه SSD باید به نکته‌هایی جدا از هزینه آن هم توجه داشته باشید. به ویژه که در این روزها تنوع حافظه SSD بسیار زیاد شده است. قیمت روز حافظه SSD در فروشگاه‌های مختلف چرا به حافظه SSD

برای خیلی‌ها شاید قیمت حافظه SSD بیشترین اهمیت را در هنگام خرید داشته باشد. اما برای خرید بهترین حافظه SSD باید به نکته‌هایی جدا از هزینه آن هم توجه داشته باشید. به ویژه که در این روزها تنوع حافظه SSD بسیار زیاد شده است.

قیمت روز حافظه SSD در فروشگاه‌های مختلف

چرا به حافظه SSD نیاز داریم؟

حافظه SSD یکی از مهم‌ترین قطعات جانبی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آید. این هارد در واقع نوعی فضای ذخیره اطلاعات است اما کارش با هارد درایوهای معمولی فرق دارد. این هاردها عملکرد بالاتری هم دارند و در برابر شوک الکترونیکی دچار مشکل نمی‌شوند. به همین دلیل است که قیمت حافظه SSD هم بالاتر از هاردهای معمولی است.

به‌طور کلی، کار حافظه SSD افزایش سرعت و بهتر شدن عملکرد سیستم‌ است. بد نیست بدانید که این هاردها را هم می‌شود به جای هارد دیسک معمولی استفاده کرد. اما به دلیل قیمت حافظه SSD، هنوز این کار به‌صرفه نیست. بنابراین از حافظه SSD فقط به‌عنوان محل نصب ویندوز و برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود.

از آنجایی که قیمت این هاردها کمی بالا است، بهتر است به دنبال خرید بهترین حافظه SSD باشید. انتخاب حافظه SSD به نوع استفاده شما هم بستگی دارد. شاید شما سیستم قدیمی‌ای دارید و فقط می‌خواهید سرعت آن کمی بهتر شود. برای این کار لازم نیست به سراغ خرید حافظه SSD گران‌قیمتی بروید. با مراجعه به زومیت می‌توانید نوع مناسبی را با توجه به فعالیت‌هایتان انتخاب و خریداری کنید.

چطور بهترین حافظه SSD را انتخاب کنیم؟

مرحله اول در هنگام خرید حافظه SSD این است که بدانید چه مدلی برای سیستم شما مناسب است. حافظه SSD در دو مدل اکسترنال و اینترنال تولید می‌شود. به‌طور معمول قیمت حافظه SSD اکسترنال گران‌تر از نوع اینترنال است. همچنین بسیاری از افراد تصور می‌کنند که حافظه SSD اکسترنال مخصوص لپ‌تاپ است. خیر، این تصوری غلط است. نوع اکسترنال آن را می‌شود روی هر نوع سیستمی (چه لپ‌تاپ و چه کیس‌های عادی) استفاده کرد.

راهنمای خرید حافظه SSD

قیمت حافظه SSD چند است؟

همان‌طور که گفتیم، قیمت حافظه SSD به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد بالاتر از هارد دیسک‌های قدیمی است. از طرفی این قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع حافظه SSD و ظرفیت آن، مهم‌ترین عواملی هستند که روی قیمت SSD تأثیرگذار هستند.

امروزه در بازار می‌توانید از حافظه SSD ۱۲۸ گیگی تا مدل‌هایی که چندین ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی دارند را پیدا کنید. بهترین حافظه SSD حتماً گران‌ترین مدل نیست. از طرفی باید به نوع فعالیت و سیستمی که می‌خواهید هارد را برای آن بخرید، توجه کنید. گاهی ممکن است سیستم شما ارزش هزینه کردن برای حافظه SSD گران‌قیمت را نداشته باشد. از طرفی اگر سیستم کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما جدید و قوی باشد، استفاده از حافظه SSD بی‌کفیت می‌تواند به آن آسیب برساند و عملکرد را بدتر کند.

بهترین حافظه SSD چقدر عمر می‌کند؟

یکی از خوبی‌های حافظه SSD در برابر هارد HDD این است که آن‌ها یک‌مرتبه خراب نمی‌شوند و اطلاعات از بین نمی‌روند. در واقع عمر این هاردها را با توجه به فعالیتی که داشته‌اند می‌سنجند. یعنی یک هارد اس اس دی هرچه بیشتر فعالیت‌ داشته باشد، عمرش هم زودتر تمام می‌شود.

اما تمام شدن عمر حافظه SSD به چه معناست؟ همان‌طور که گفتیم، این هاردها به‌ شکل ناگهانی خراب نمی‌شوند. هربار که یکی از سلول‌های ذخیره حافظه SSD می‌سوزد، اطلاعات روی بقیه سلول‌ها ذخیره می‌شوند. بنابراین یکی از راه‌های عملی تشخیص کم شدن طول عمر هارد، کاهش سرعتش به مرور زمان است. توجه داشته باشید که عمر تقریبی هر هارد از طرف شرکت مشخص شده است. در سایت زومیت علاوه بر قیمت حافظه SSD، می‌توانید مشخصات آن‌ها را هم ببنید و بهترین حافظه SSD را از بهترین فروشگاه به صورت آنلاین خریداری کنید.

معرفی انواع حافظه SSD

گفتیم قبل از خرید حافظه SSD لازم است بدانید که چه نوع آن به لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما می‌خورد. این هاردها را در ۴ مدل تولید می‌کنند. یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت حافظه SSD هم همین مدل آن است.

حافظه SSD مدل SATA

پرفروش‌ترین و پراستفاده‌ترین مدل هارد اس‌اس‌دی، ‌مدل SATA یا ۲.۵ اینچی است. این حافظه SSD با کابل ساتا به سیستم وصل می‌شوند و به همین دلیل به این اسم معروف شده‌اند. بیشتر مدل کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها از این مدل هارد پشتیبانی می‌کنند. چرا که درگاه اتصال آن‌ها فقط از طریق همین کابل ساتا است و نیازی به چیز دیگری ندارید.

هارد M.۲

این نوع هارد بسیار کوچیک‌تر از مدل‌های دیگر حافظه SSD است. البته توجه داشته باشید که این نکته تأثیری در قیمت حافظه SSD ندارد.

mSATA

امروزه کمتر دستگاهی است که از این نوع هارد پشتیبانی کند. لپ‌تاپ‌ها و کامیپیوترهای قدیمی می‌توانند پذیرای این نوع حافظه SSD باشند. این هارد سرعت بسیار پایین‌تری نسبت به مدل عادی ساتا دارد.

AIC

این نوع اس‌اس‌دی هم جزو مدل‌های قدیمی به حساب می‌آید. این مدل به صورت کارتی در داخل کیس قرار می‌گیرد و شروع به کار می‌کند.

جمع‌بندی

قیمت حافظه SSD با توجه به نوع و ظرفیت داخلی آن متفاوت است. همچنین عواملی مثل طول عمر، سرعت، برند و ظرفیت هارد بر روی قیمت آن تأثیرگذار هستند. برای مقایسه حافظه SSD و پیدا کردن مدلی که مناسبتان باشد، بهتر است سری به زومیت بزنید و در آنجا SSD مورد نظرتان را خریداری کنید.

The post خرید حافظه SSD به کمک زومیت appeared first on ارزدیجیتال.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.