تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۵:۴۰
کد خبر : 65022

تصاویر لو رفته از اندروید ۱۳، از سه پیشرفت بزرگ خبر می‌دهند

تصاویر لو رفته از اندروید ۱۳، از سه پیشرفت بزرگ خبر می‌دهند

تصاویر لو رفته از اندروید ۱۳، از سه پیشرفت بزرگ خبر می‌دهند بر کسی پوشیده نیست که گوگل در حال کار روی قابلیت‌های جدید Android 13 است. حالا نیز تعدادی از تصاویر اندروید ۱۳ لو رفته است که خبر..

تصاویر لو رفته از اندروید ۱۳، از سه پیشرفت بزرگ خبر می‌دهند

بر کسی پوشیده نیست که گوگل در حال کار روی قابلیت‌های جدید Android 13 است. حالا نیز تعدادی از تصاویر اندروید ۱۳ لو رفته است که خبر از سه تغییر مهم می‌دهند.

اندروید ۱۳ در دست توسعه است و در ماه آینده نیز اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان آن منتشر خواهد شد. با توجه به نزدیک شدن به تاریخ انتشار، برخی از تصاویر اندروید ۱۳ منتشر شده است که ویژگی‌های احتمالی آن را نشان می‌دهند. پیش از اینکه به این ویژگی‌ها بپردازیم، باید یادآوری کنیم که در این مرحله ممکن است ویژگی‌های زیادی اضافه و حذف شوند و یا اینکه با توجه به بازخورد‌های دریافتی تغییر کنند.

ویژگی‌های دیده شده در تصاویر اندروید ۱۳

تصاویر اندروید 13

اسکن آسان کد QR

با توجه به همه‌گیری کرونا، بسیاری از رستوران‌ها تصمیم به حذف منو‌های سنتی و استفاده از منو‌های آنلاین گرفتند تا کاربران بتوانند با استفاده از یک کد QR به منو دسترسی پیدا کنند. به طور کلی می‌توان گفت که منو آنلاین یک ویژگی‌ خوب و مفید است.

برای این کار در اکثر گوشی‌ها تنها کافی است که برنامه دوربین را باز کرده و دوربین را به سمت کد QR بگیرید. با این کار از شما خواسته می‌شود روی یک گزینه ضربه بزنید تا کد شما را به صفحه دیگری هدایت کند. با توجه به تصاویر منتشر شده از اندروید ۱۳، گوگل می‌خواهد این قابلیت را بهبود بخشد.

تصاویر اندروید 13
تصاویر اندروید 13

اولین اسکرین شات گزینه‌ای به نام «اجازه دسترسی به اسکنر QR از صفحه قفل» را نشان می‌دهد. این گزینه کاملا واضح است؛ اما مطمئن نیستیم که این قابلیت در عمل چگونه خواهد بود. شاید گوگل می‌خواهد میانبری را برای دسترسی به حالت اسکن QR در اختیار کاربران قرار دهد و یا شاید هم روش آسان‌تری را در دست توسعه دارد.

در همین رابطه شاهد اسکرین‌ شات دیگری نیز هستیم که گزینه اسکنر QR را در بخش تنظیمات سریع دستگاه نشان می‌دهد. این گزینه ممکن است حالت اسکن کد QR را در برنامه دوربین باز کند و بدین ترتیب راهی آسان و بدون دردسر برای اسکن کد در اختیار کاربر قرار دهد. هرچند که برای صحبت درباره جزئیات دقیق این قابلیت‌ها کمی زود است.

قابلیت Tap-to-Transfer برای پخش مدیا

اگر یک آیفون و یک هوم‌پاد مینی داشته باشید، می‌توانید با زدن آهسته گوشی خود به اسپیکر، پخش مدیا را از گوشی به هوم‌پاد منتقل کنید. ظاهرا گوگل نیز می‌خواهد قابلیت مشابهی را به سیستم عامل خود بیاورد. این قابلیت در حال حاضر با نام Media TTT شناخته می‌شود که منظور از سه حرف T در کنار هم Tap-to-Transfer است.

تصاویر اندروید 13
تصاویر اندروید 13

اینکه این قابلیت چطور در اندروید عمل خواهد کرد، هنوز مشخص نیست و گویا خود گوگل نیز در این رابطه تردید‌هایی دارد. این احتمال وجود دارد که دستگاه اصلی (گوشی) پخش مدیا را از طریق NFC، UWB یا روشی دیگر به اسپیکر محول کند. در تصاویر منتشر شده از این قابلیت در اندروید ۱۳ یک نوتیفیکیشن در بالای صفحه دیده می‌شود که از کاربر می‌خواهد گوشی را به دستگاه هدف نزدیک‌تر کند.

در تصویر دوم نیز پیامی در بالای صفحه به کاربر اطلاع می‌دهد که مدیا در حال پخش است. اگر این قابلیت همانند نمونه اپلی کار کند، یعنی کاربران می‌توانند موزیک‌های خود را به راحتی در کروم‌کست یا اسپیکر Nest پخش کنند.

البته از آنجایی که روش ارتباطی بین دو دستگاه مشخص نیست، این احتمال وجود دارد که این قابلیت به یک سخت‌افزار اختصاصی نیاز داشته باشد و به همین خاطر کاربران مجبور باشند برای استفاده از آن، اسپیکر‌های جدیدی را خریداری کنند.

انتخاب خروجی مدیا

آخرین قابلیتی که از تصاویر لو رفته از اندروید ۱۳ می‌توان متوجه شد، نسبت به موارد دیگر آنچنان جذاب نیست. به طور خلاصه گوگل در حال کار روی بازطراحی قسمت انتخاب خروجی مدیا است. «انتخاب خروجی مدیا» منویی است که وقتی روی گزینه «خروجی» در نوتیفیکیشن پخش مدیا ضربه می‌زنید، ظاهر می‌شود.

تصاویر اندروید 13
تصاویر اندروید 13

در این بخش سیستم عامل به شما اطلاع می‌دهد که مدیا در حال پخش روی اسپیکر گوشی، ایرباد بی‌سیم یا کروم‌کست است. در اسکرین‌شات‌های منتشر شده، می‌توانید لبه‌های گرد نشانگر حجم صدا را مشاهده کنید.

آینده اندروید ۱۳

تصاویر اندروید 13

هنوز زمان زیادی تا عرضه نسخه پایدار اندروید ۱۳ باقی مانده است و اولین بتای عموم نسخه جدید سیستم عامل گوگل نیز تا پیش از اردیبهشت ماه در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت. پس از تغییرات چشمگیری که گوگل در اندروید ۱۲ ایجاد کرد، انتشار تصاویر ویژگی‌های جدید اندروید ۱۳ می‌توانید این نوید را به کاربران بدهد که گوگل در اندروید ۱۳ نیز سنگ تمام خواهد گذاشت.

منبع :Tomsguideمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.