تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر : 18566

بازی Minecraft و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی Minecraft و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی Minecraft و ۱۵ نکته برای تازه واردها بازی Minecraft – ماینکرفت نیازی به معرفی ندارد. در این مطلب می‌توانید ۱۵ نکته کاربردی و مخصوص تازه واردها را در رابطه با این بازی مطالعه کنید.
بازی Minecraft برای تازه واردها، پیچیدگی‌های خاصی دارد اما اگر نکاتی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم را در بازی خود پیاده‌سازی کنید، دچار مشکل نخواهید شد.
بازی ماینکرفت از زمان عرضه در سال ۲۰۱۱، به یک پدیده بزرگ جهانی تبدیل شده است و هر روز افراد جدیدی برای اولین بار به تجربه آن می‌پردازند. خوشبختانه، شرکت سازنده با انتشار به روز رسانی‌های متعدد، بازی را دائما بهبود می‌بخشد و آن را با محتواهای جدید، به مسیرهای تازه‌ای می‌برد. با اینکه شاید در ظاهر این طور به نظر نرسد و گرافیک پیکسلی بازی شما را فریب دهد اما این اثر برای افرادی که تاکنون آن‌ را تجربه نکرده‌اند، کمی غافلگیر کننده است و شاید انتظار این حجم از جزئیات را نداشته باشید. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا چند شب اول را زنده بمانید و آغاز نسبتا مناسبی داشته باشید. پس از آن، خودتان به اندازه کافی در دنیای غنی بازی غرق خواهید شد و ..

بازی Minecraft و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی Minecraft – ماینکرفت نیازی به معرفی ندارد. در این مطلب می‌توانید ۱۵ نکته کاربردی و مخصوص تازه واردها را در رابطه با این بازی مطالعه کنید.

بازی Minecraft برای تازه واردها، پیچیدگی‌های خاصی دارد اما اگر نکاتی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم را در بازی خود پیاده‌سازی کنید، دچار مشکل نخواهید شد.

بازی ماینکرفت از زمان عرضه در سال ۲۰۱۱، به یک پدیده بزرگ جهانی تبدیل شده است و هر روز افراد جدیدی برای اولین بار به تجربه آن می‌پردازند. خوشبختانه، شرکت سازنده با انتشار به روز رسانی‌های متعدد، بازی را دائما بهبود می‌بخشد و آن را با محتواهای جدید، به مسیرهای تازه‌ای می‌برد. با اینکه شاید در ظاهر این طور به نظر نرسد و گرافیک پیکسلی بازی شما را فریب دهد اما این اثر برای افرادی که تاکنون آن‌ را تجربه نکرده‌اند، کمی غافلگیر کننده است و شاید انتظار این حجم از جزئیات را نداشته باشید. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا چند شب اول را زنده بمانید و آغاز نسبتا مناسبی داشته باشید. پس از آن، خودتان به اندازه کافی در دنیای غنی بازی غرق خواهید شد و همه ضروریات را یاد می‌گیرید.

راهنمای بازی Minecraft برای تازه واردها

پس از گذشت ۱۰ سال، هیچ نشانه‌ای از توقف در محبوبیت ماینکرفت دیده نمی‌شود. به زودی با انتشار آپدیت ۱.۱۶ نِتِر، طرفداران زیادی به دنیای بازی برمی‌گردند تا آن را یک بار دیگر تجربه کنند. اما برای آن‌هایی که تاکنون به سراغ این بازی سندباکس سبک بقا نرفته‌اند، مکانیک‌های اولیه بازی شاید گاهی گیج کننده باشد، اگر می‌خواهید برای آپدیت ۱.۱۶ آماده شوید و فصل تازه این بازی را در کنار قدیمی‌ها تجربه کنید، به نکاتی زیر توجه داشته باشید.

– به درخت مشت بزنید

بازی Minecraft

در آغاز بازی شما هیچ چیزی در اختیار ندارید، نه ابزار، نه اسلحه و نه پناهگاه. اولین کاری که باید انجام دهید این است که ابزار اولیه را بدست بیاورید. پس به سوی اولین درختی که می‌بینید، قدم زده و به آن مشت بزنید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که چوب به زمین بیفتد، نگران نباشید، این کار صدمه‌ای به شخصیت شما نمی‌زند.

چوب یکی از منابع اساسی اولیه شما است که همیشه به آن نیاز دارید. این چوب‌ها را جمع آوری نموده؛ سپس فهرست آیتم‌های خود را باز کرده و چوب‌ها را به تخته تبدیل کنید. در ادامه از چهار تخته استفاده کرده و یک میز ساخت و ساز (Crafting Bench) درست کنید تا دنیایی از احتمالات به روی شما باز شود.

– جمع آوری سنگ مهم است

بازی Minecraft

با استفاده از میز ساخت و ساز، می‌توانید یک کلنگ چوبی برای خود بسازید اما برای انجام این کار، باید چیزهای مختلفی را با یکدیگر تلفیق کنید. توصیه ما این است که از راهنماهای مختلف ساخت و ساز استفاده نمایید تا سریعا بتوانید روش درست تولید آیتم‌های مختلف را یاد بگیرید. برای مثال می‌توانید از سایت کرفتینگ‌گاید کمک بگیرید اما اگر از آن‌هایی هستید که می‌خواهند با آزمون و خطا و صرف ساعت‌ها وقت، خودشان به این فرمول‌ها دست پیدا کنند، برای شما آرزوی موفقیت داریم.

پس از اینکه کلنگ را ساختید، می‌توانید سنگ جمع آوری کرده و مدل سنگی کلنگ، بیل، شمشیر و غیره را بسازید که مشخصا قوی‌تر هستند. هنگامی که این ابزار را در اختیار گرفتید، آماده پیشروی در بازی هستید

– یک پناهگاه موقت بسازید

بازی Minecraft

شبانگاه بازی Minecraft بسیار خطرناک است و هیولاها از مخفیگاهشان بیرون می‌آیند تا به شما حمله کنند. این هیولاها که به آن‌ها ماب (Mobs) گفته می‌شود، در آینده، یکی از ابزارهای پیشرفت شما خواهند بود اما در ابتدای بازی، یک تهدید بزرگ محسوب می‌شوند.

برای اینکه از حملات ماب‌ها در امان بمانید، باید یک گوسفند را کشته و با تلفیق پشم آن با چوب، یک تخت خواب درست کنید. متاسفانه، گوسفندان فقط در بخش‌های خاصی پیدا می‌شوند و به احتمال زیاد، شب اول را باید با پنهان شدن بگذرانید. از منابع خود استفاده کرده و از چوب، سنگ یا گِل، یک پناهگاه ساده و موقت بسازید.

– غذا پیدا کنید

بازی Minecraft

حالا که برای زنده ماندن، یک پناهگاه ساخته‌اید، باید به فکر غذای شخصیت خود باشید. هر کاری که در بازی انجام می‌دهید، همانند معدن‌کاری، دویدن، پریدن و غیره باعث گرسنگی شما می‌شود. هنگامی که بار گرسنگی پر باشد، شخصیت شما به صورت خودکار، از آسیب‌هایی که دیده، بهبود پیدا می‌کند اما کافی است کمی گرسنه باشید تا این بهبودی متوقف ‌شود.

اگر غذا نخوردن ادامه پیدا کند، نمی‌توانید بدوید و در نهایت، بار سلامتی شما کاهش پیدا می‌کند تا جایی که از گرسنگی بمیرید. پس مهم است که غذا جمع‌آوری کنید، از گوشت حیوانات، ماهی و توت گرفته تا سیب و حتی گوشت فاسد زامبی‌ها، به هر شکلی که شده، خودتان را زنده نگه دارید.

– روشنایی فراموش نشود

بازی Minecraft

هیولاهای بازی Minecraft از نور متنفر هستند و به همین دلیل است که در طول روز، خبری از آن‌ها نیست. روشن کردن داخل پناهگاه باعث می‌شود تا هیچ هیولایی جرات ورود به محل زندگی شما را نداشته باشد. برای انجام این کار، به مشعل نیاز خواهید داشت.

برای ساخت مشعل دو راه دارید: زغال سنگ از محیط جمع آوری کنید و یا با ساخت کوره (با استفاده از سنگ) و سپس انداختن چوب در آن‌ها، زغال چوب درست کنید. این زغال‌ها را بر روی چوب قرار دهید و مشعل بسازید. این مشعل‌ها را می‌توانید در هر جا که دوست دارید، قرار دهید. آن‌ها تولید نور می‌کنند و البته ماب‌ها را از شما دور نگه می‌دارند.

– یک غار پیدا کنید

بازی Minecraft

پس از ساخت پناهگاه، جمع آوری غذا، ابزار و مشعل، حالا باید یک غار پیدا کنید. غارها به صورت طبیعی در زیرزمین وجود دارد و مدل‌های مختلفی از آن را می‌توانید پیدا کنید، از غاری کوچک که یک نفر هم به سختی می‌تواند در آن قرار بگیرد تا غارهای بزرگ و پیچیده که شما را به بخش‌های زیرین محیط بازی هدایت می‌کنند.

غارها می‌توانند به عنوان پناهگاه‌های بزرگ زیرزمینی مورد استفاده قرار بگیرند اما شما فعلا به آن‌جا رفته‌اید تا مواد خام لازم را تهیه کنید.

– مواد خام را جمع آوری کنید

بازی Minecraft

احتمالا تا اینجا مجبور شده‌اید تا ابزار سنگی خود را چندین بار تعویض کنید و علاقه مند هستید تا آن‌ها را قوی‌تر بسازید. پس زمانش رسیده که به سراغ آهن بروید، چیزی که فقط در زیر زمین پیدا می‌شود. اگر یک غار مناسب پیدا کرده باشید، این بخش بسیار آسان خواهد شد، اگر نه، باید به حفاری ادامه دهید و یک معدن بسازید.

حواستان به تکه‌های برنز رنگ باشد که در واقع همان آهن هستند. در این میان، اگر زغال سنگ هم مشاهده کردید، بردارید تا آن‌ها را نیز در کوره قرار دهید. هنگامی که تکه‌های آهن استخراج شده را در کوره آتش پختید، آن‌ها آماده استفاده در ساخت ابزار می‌شوند و حالا جایگزین مناسب برای سنگ را پیدا کرده‌اید.

– تولید ابزار آهنی را آغاز نمایید

بازی Minecraft

هنگامی که به اندازه کافی شمش آهنی تولید کردید، ابزار را به این ترتیب که می‌گوییم بسازید: کلنگ، شمشیر، سطل، کلاه‌خود، پوتین، دستکش آهنی، زره، تبر و در نهایت بیل. ابزار ساخته شده از آهن، هم دوام بیشتری در مقایسه با ابزار سنگی دارند و هم کارآمدتر هستند. البته اوضاع آهن همیشه خوب نیست و گاهی به دلیل کمبود، مجبور می‌شوید موقتا به تعدادی از ابزارهای سنگی خود رجوع کنید.

اما در هر صورت، اولویت اصلی شما باید در دسترس داشتن کلنگ آهنی باشد. بلوک‌های مهم و ارزشمندی همانند طلا، سنگ قرمز و الماس‌ها تنها با کلنگ آهنی قابل استخراج هستند. اگر از چیز دیگری استفاده کنید، بلوک را از بین برده و به محتویات ارزشمند درون آن دست پیدا نمی‌کنید. بنابر این آهن خود را به شکلی مدیریت کنید که همیشه کلنگ مذکور را در فهرست آیتم‌های خود داشته باشید.

– کشاورزی را آغاز کنید

بازی Minecraft

تا اینجا شاید همه چیز ایده آل باشد اما احتمالا از نظر غذا دچار مشکل خواهید بود و باید در جستجوی یک راه حل پایدار باشید تا اینکه به امید دستیابی به چند عدد سیب، همه جا را زیر و رو کنید. پس زمانش رسیده که به خودکفایی برسید.

با سطلی که ساخته‌اید، یک استخر کوچک در نزدیک محل استقرار خود بسازید. در نزدیک استخر آب، با استفاده از بیل، زمین را شخم بزنید. سپس چمن‌های اطراف را بریده و دانه بدست بیاورید. این دانه‌ها را در زمین شخم زده بکارید. پس از چند روز، شاهد رویش گندم قهوه‌ای خواهید بود که آماده درو کردن هستند. با گندم می‌توانید نان بپزید و یک منبع تجدید پذیر غذایی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

– حیوان پرورش دهید

بازی Minecraft

آغاز کردن یک مزرعه زراعی یک چیز است اما برای دستیابی به غذایی که به اصطلاح ویتامین بیشتری دارد و می‌تواند انرژی بالاتری به شما دهد، باید حیوان پرورش دهید. گزینه‌های زیادی در مقابل شما قرار دارند، همانند گاو، گوسفند، خوک‌ و مرغ. پیشنهاد ما این است حیوانی را پرورش دهید که در نزدیکی محل زندگی شما وجود دارد.

اما اگر چند نوع حیوان مختلف را در اطراف خود می‌بینید، گاوها بهترین گزینه هستند، چرا که می‌توانید چرم بدست بیاورید. حواستان به این نکته باشد که این حیوانات نیز به غذا نیاز دارند، گاوها و گوسفندها گندم می‌خورند، خوک‌ها چغندر و هویج و مرغ‌ها هم دانه.

– الماس‌ها را پیدا کنید

بازی Minecraft

الماس یکی از کمیاب‌ترین سنگ معدن‌های بازی Minecraft است و البته یکی از سودمندترین. به واسطه الماس، به ابزار و تجهیزات الماسی (Diamond Gear) دست خواهید یافت که از هر نظر، بهترین هستند.

الماس را فقط در یک ارتفاع خاص می‌توانید پیدا کنید: بین Y=13 الی Y=6. بهترین ارتفاع برای استخراج، Y=11 است. در این ارتفاع، یک راهروی طولانی حفاری کنید. تنها مستقیم نروید، چپ و راست خود را نیز کمی حفاری کنید تا شاید الماس به دست بیاورید.

– امنیت خانه را ارتقا دهید

بازی Minecraft

در این مرحله، شما احتمالا یک خانه نسبتا کوچک چوبی دارید که سرتاسر آن با مشعل تزئین شده است و یک مزرعه هم در نزدیکی آن وجود دارد. درست است که گفتیم ماب‌ها در حضور نور، چندان مزاحم شما نمی‌شوند اما کریپرها (Creepers) و اسکلت‌ها (Skeletons) برای شما دردسر درست می‌کنند. عنکبوت‌ها هم توانایی بالا رفتن از سقف ساختمان را دارند که باعث ایجاد لحظات غافل گیر کننده‌ای می‌شود.

اگر سقف را صاف ساخته‌اید، دور تا دور آن را مشعل قرار دهید یا سقف خود را از جنس تخته سنگی به نام اسلب (Slab) بسازید که ماب‌ها با آن مشکل دارند. علاوه بر این‌ها، ساخت یک سقف سنگی ایده خوبی است، زیرا طوفان و رعد و برق می‌تواند به سازه شما ضربه بزند و حتی باعث آتش سوزی شود. خانه چوبی شاید زیباتر به نظر برسد اما امنیت سنگ بالاتر است، خصوصا در مقابل اتفاقاتی که منجر به آتش سوزی می‌شوند.

– پورتال نِتِر (Nether) را بسازید

بازی Minecraft

دنیای بازی Minecraft به اندازه کافی غنی است و برای ساعت‌ها می‌توانید به اکتشاف در آن بپردازید اما همه کسانی که به دنبال پیشرفت هستند، دوست دارند به یکی از دنیاهای موازی بازی همانند نتر (Nether) قدم بگذارند. نتر جهانی شبیه به جهنم است که در آن، آتش، مواد مذاب و ماب‌های خطرناک انتظار شما را می‌کشد. اگر می‌خواهید وارد این جهان شوید، حتما باید ابزار و تجهیزات الماسی داشته باشید تا بتوانید کمی امنیت خود را تامین کنید.

اما برای ورود به این جهان، باید پورتال مخصوص آن را بسازید. شما به ۱۰ بلوک آبسیدیان (obsidian) نیاز خواهید داشت که تنها با کلنگ جنس الماس قابل استخراج هستند. سپس با آبسیدیان‌ها، یک مربع یا مستطیل مطابق شکل بالا بسازید (در ابتدا داخلش بنفش نیست). پس از آن، با استفاده از فلینت و آهن، یک فندک درسته کرده و آبسیدیان‌ها را به آتش بکشید که در ادامه وسط آن به رنگ بنفش در می‌آید. پورتال شما حالا آماده است و کافی است چند ثانیه درون آن قرار بگیرید تا مستقیما به جهان نِتِر منتقل شوید.

– یک قلعه در نِتِر پیدا کنید

بازی Minecraft

همان طور که بالاتر هم ذکر شد، جهان نِتِر جذابیت خاصی ندارد و شاید کنجکاو باشید که اصلا چرا باید به چنین جهانی خطرناکی قدم گذاشت. دلیل این کار، قلعه‌های بزرگ مشکی رنگی است که از آجر مخصوص نِتِر ساخته شده‌اند. درون این قلعه‌ها، لوت‌های زیادی وجود دارد، از جمله اسکلت‌های سیاه پژمرده (Wither Skeletons) و بلیز (Blazes) که دومی برای ساخت معجون، ضروری است و البته برای پیدا کردن پورتال اِند (End) یا همان جهان موازی دیگر بازی، به آن نیاز خواهید داشت. پس هیچ کدام از بلیزهای درون قلعه را نابود نکنید.

همچنین مطالعه کنید:

بازی Dying Light و ۱۵ نکته برای تازه واردها

– برای قدم‌های بعدی خود نقشه داشته باشید

بازی Minecraft

حالا که تقریبا همه نکات ضروری را یاد گرفته‌اید، برای ادامه این ماجراجویی، باید از ذهن خلاق خودتان استفاده کنید. این بازی وسیع‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید، جهان‌های زیادی وجود دارند که باید کشف شوند، ماب‌های مختلفی وجود دارند که باید به مبارزه با آن‌ها بپردازید، آیتم‌های زیادی باید بسازید و منابع زیادی باید جمع کنید. از اینجا به بعد، برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، برنامه ریزی داشته باشید و در کنارش، از گشت و گذار در این دنیای زیبا لذت ببرید.

بازی ماینکرفت با به فروش رساندن ۲۰۰ میلیون نسخه، پرفروش‌ترین بازی تاریخ محسوب می‌شود. این بازی هم‌اکنون بر روی تمامی پلتفرم‌ها از جمله ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

آیا بازی Minecraft را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.