تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 584912

اف ام سی M4 ، مینی ون لوکس فردا موتور در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد + عکس و ویدیو

اف ام سی M4 ، مینی ون لوکس فردا موتور در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد + عکس و ویدیو

اف ام سی M4 ، مینی ون لوکس فردا موتور در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد + عکس و ویدیو اف ام سی M4 فردا موتور یا همان دانگ فنگ یات – Dongfeng Yacht، مینی ون لاکچری چینی‌ها برای بازار ایران است که امروز به سراغ مشخصات فنی، کابین زیبا و مدرن و قیمت FMC

اف ام سی M4 ، مینی ون لوکس فردا موتور در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد + عکس و ویدیو

اف ام سی M4 فردا موتور یا همان دانگ فنگ یات – Dongfeng Yacht، مینی ون لاکچری چینی‌ها برای بازار ایران است که امروز به سراغ مشخصات فنی، کابین زیبا و مدرن و قیمت FMC M4 و امکانات نسخه وارداتی آن می‌رویم و نهایتا به رقبای آن نگاه می‌کنیم.

شرکت فورتینگ یکی از جدیدترین زیرمجموعه‌های دانگ فنگ است که تمرکز خود را بر روی خودروهای خانوادگی با قیمت رقابتی قرار داده. از آن جایی که مینی ون‌های مدرن جواب خود را در کشور چین پس داده‌اند و با استقبال خوبی رو به رو شده‌اند، شرکت فردا موتور سعی کرده تا شانس خود را با واردات یکی از همین محصولات امتحان کند. در ادامه به سراغ اولین تصاویر منتشر شده از کابین اف ام سی M4 فردا موتور در نسخه وارداتی به ایران خواهیم رفت و به مشخصات فنی آن نگاهی خواهیم داشت. اما قبل از هر چیزی، از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیو اختصاصی گجت نیوز از این مینی ون خانوادگی را تماشا کنید و سپس به سراغ ادامه کار بروید.

اف ام سی M4 در نمایشگاه خودرو مشهد از شرکت فردا موتور

قبل از هر چیزی اجازه دهید تا با نام‌های مختلف این محصول زیبا آشنا شویم. خودروهای چینی معمولا با دو یا چند نام معرفی می‌شوند و در بازار هر کشور، نام خاصی دارند. اف ام سی M4 فردا موتور، دانگ فنگ یات، فورتینگ یات یا همان فنگزینگ یوتینگ (Fengxing Youting)، همه یک ماشین هستند پس آن‌ها را با هم اشتباه نگیرید!

ابتدا به سراغ مهم‌ترین ویژگی این محصول می‌رویم که برای همه ما در اولویت قرار دارد. FMC M4 فردا موتور در نسخه وارداتی به ایران، فقط با فرمت 7 سرنشینه و با 3 ردیف صندلی به فروش می‌رسد و ابعاد این نسخه شامل 4850 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و 1715 میلی متر ارتفاع می‌شود و زمانی که به فاصله محوری نگاه می‌کنیم، با عدد 2900 میلی متر رو به رو خواهیم شد؛ پس می‌توان فضای بزرگ کابین را در این مینی ون 1715 کیلوگرمی به راحتی تصور کرد.

معمولا مینی ون‌های خانوادگی با چهره‌ای معمولی به بازار می‌آیند اما اف ام سی M4 فردا موتور نه! در نمای جلویی، یک جلو پنجره خاص و عجیب را داریم که چنین طرحی را تا امروز در هیچ کدام از خودروهای چینی ندیده بودیم. سپر X شکل به همراه نوارهای زیبای کرومی و چراغ‌های LED با طرح L به همراه دی لایت‌های نصب شده در سپر و هواکش‌های گلگیر، مهم‌ترین چیزهایی هستند که در نمای جلویی اف ام سی ام 4 فردا موتور به چشم می‌آیند.

اف ام سی M4 فردا موتور

این نوارهای کرومی به نمای کناری و ستون‌های مشکی رنگ سرایت می‌کنند تا درکنار طرح متفاوت رکاب و رینگ‌های 5 پره دوال 18 اینچی و ریل‌های سقفی، چهره‌ کلاسیک‌تری را نسبت به جلو پنجره به وجود بیاورند.

اف ام سی M4 فردا موتور

از سقف تمام پانارومیک دو تکه عبور می‌کنیم تا شاهکار چینی‌ها در نمای عقبی را بهتر ببینیم. FMC M4 فردا موتور در قسمت عقب، میزبان آنتن کوسه‌ای، اسپویلر سقفی با ترمز سوم و چراغ‌های یک تکه با طرح دو لبه و نوارهای LED است و در پایین‌ترین قسمت یا همان دیفیوزر، مه شکن، چراغ دنده عقب و باز هم چراغ خطر سوم را داریم تا خیال راننده از دیده شدن خودرو در تاریک‌ترین شب‌ها هم راحت باشد.

اتاق لوکس FMC M4 فردا موتور

ماشین دانگ فنگ یات FMC

در همان بدو ورود به کابین اف ام سی M4 فردا موتور با نمایشگر دوال اسکرین 20.5 اینچی رو به رو می‌شویم که در پوششی از چرم و پلاستیک با طرح چوب جا خوش کرده‌اند. فرمان مدرن با طرح D کات هم با دکمه‌های کنترل سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل پوشانده شده است و از دریچه‌های سیستم تهویه هوا با طرح دایره‌ای هم رد می‌شویم تا به کنسول وسطی برسیم.

ماشین دانگ فنگ یات FMC

در این قسمت به جز اهرم دنده و کلید‌های سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوال، دکمه‌های ترمز پارک برقی، اتو هلد، حرکت خودرو در سربالایی و حالت‌های مختلف رانندگی را داریم. البته قابلیت پارک اتوماتیک هم در مینی ون اف ام سی M4 وجود دارد که کلید آن در نسخه وارداتی به ایران حذف شده است. کلیدهای باز کردن درب صندوق عقب به همراه دکمه سیستم ESP و «کلید استارت استاپ اتوماتیک» هم در سمت چپ فرمان نصب شده‌اند.

ماشین دانگ فنگ یات FMC

سیستم تهویه هوای اختصاصی هم برای ردیف دوم نصب شده است و دریچه‌های آن به ردیف سوم گسترش پیدا می‌کنند. روکش صندلی‌های FMC M4 از چرم ناپا یا پارچه خواهد بود که در کنار قابلیت‌هایی مثل ماساژور، گرم کن و سردکن و تنظیم برقی 10 نقطه‌ای (برای ردیف دوم و سوم)، سفرهای شما را لذت بخش‌تر از همیشه می‌کند. همچنین شما می‌توانید صندلی‌های ردیف دوم و سوم را به هم متصل کنید تا یک تخت خواب مسافرتی را داشته باشید. به علاوه میزهای تاشو در ردیف دوم هم حسابی کار راه انداز هستند.

اف ام سی M4 فردا موتور
اف ام سی M4 فردا موتور

مهم‌ترین ویژگی اتاق اف ام سی M4 ، حضور صندلی‌های کاپیتانی در ردیف دوم و صندلی‌های نیمکتی در ردیف سوم است که بیشترین میزان از دید ممکن را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

مشخصات فنی، رقیب ها و قیمت اف ام سی M4

اف ام سی M4 فردا موتور

محصول جدید فردا موتور در نسخه وارداتی از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ با ظرفیت 1.5 لیتر بهره می‌برد که می‌تواند حداکثر 197 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور از طریق گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلووی بفرستد. نگران حجم کم پیشرانه اف ام سی ام 4 نباشید چرا که این موتور یکی از شاهکارهای میتسوبیشی (با کد 4A95TD) است. همچنین مصرف سوخت اف ام سی M4 در حالت ترکیبی، فقط 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و نهایت سرعت آن برابر با 180 کیلومتر در ساعت است.

ماشین دانگ فنگ یات FMC

سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلویی و سیستم تعلیق بازوهای پیرو در محور عقب به همراه ترمزهای دیسکی خنک شونده تنها بخشی از امکانات اف ام سی M4 هستند که مطمئنا در نسخه وارداتی هم حضور خواهند داشت. اما قابلیت‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی، سیستم تصفیه کننده هوای کابین با استاندارد CN95، سیستم ماساژور 8 نقطه‌ای، هشدار خروج از خط و دستیار باقی ماندن بین خطوط و سیستم اخطار تصادف به همراه ترمزهای هوشمند، از جمله امکانات اف ام سی M4 هستند که شاید بعضی از آن‌ها در نسخه وارداتی حضور نداشته باشند. به هر حال می‌توانید روی سیستم‌‌هایی مثل سامانه پایش باد لاستیک‌ها، دوربین 360 درجه با نمای پرنده و رادار نقطه کور، دوربین و سنسورهای پارک، قطعا حساب کنید.

در انتهای کار به سراغ قیمت اف ام سی M4 از شرکت فردا موتور می‌رویم که گفته می‌شود در بازه 1.2 تا 1.5 میلیارد تومان به زودی راهی خیابان‌ها خواهد شد.

مهم‌ترین رقبای اف ام سی M4 :

بررسی هایما 7X ؛ مینی ون جذاب ایران خودرو

با نسخه برقی هایما 7X ، محصول جدید ایران خودرو در بازار ایران آشنا شود

دنزا D9؛ مینی ون چینی با امکانات بی ام و سری 7 جدید + ویدیو

زیکر ۰۰۹؛ نگاهی به مینی ون برقی ۵.۲ متری چینی‌ها

وولینگ جیاچن؛ مینی ون ۷ نفره‌ چینی با امکانات بیشتر و قیمت کمتر از از تویوتا سینا

مقاله اصلی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.