تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۳۹
کد خبر : 55984

اسپیس ایکس: آمازون سعی دارد تکمیل پروژه استارلینک را به تاخیر بیندازد

اسپیس ایکس: آمازون سعی دارد تکمیل پروژه استارلینک را به تاخیر بیندازد

اسپیس ایکس: آمازون سعی دارد تکمیل پروژه استارلینک را به تاخیر بیندازدشرکت اسپیس ایکس معتقد است که آمازون تلاش می‌کند تکمیل پروژه استارلینک را به علت عدم توانایی در رقابت با اختلال مواجه کند.
اسپیس ایک..

پروژه استارلینکاسپیس ایکس: آمازون سعی دارد تکمیل پروژه استارلینک را به تاخیر بیندازد

شرکت اسپیس ایکس معتقد است که آمازون تلاش می‌کند تکمیل پروژه استارلینک را به علت عدم توانایی در رقابت با اختلال مواجه کند.

اسپیس ایکس به تازگی در واکنش به جدیدترین برنامه‌های آمازون به منظور ایجاد اختلال در تکمیل پروژه استارلینک به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) عنوان کرده است که تمام تمرکز آمازون روی متوقف کردن سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink است و برای انجام این کار از هیچ تلاشی دست نگه نمی‌دارد.

رقابت سیستم ماهواره ای آمازون با پروژه استارلینک

عمده دلیل آن این است که سیستم ماهواره‌ای آمازون تحت عنوان کویپر سیستمز تاکنون هنوز توانایی رقابت را پیدا نکرده است. این در صورتی است که این شرکت در گذشته نیز با شکایت از قرارداد ناسا و اسپیس ایکس به منظور ساخت فرودگر ماه در این برنامه نیز اختلال ایجاد کرده بود.

در دادخواست اسپیس ایکس آمده است که این کار تازه‌ترین ترفند آمازون به منظور ایجاد تعویق در رقابت فضایی است و این شرکت باید تمام تمرکز و سعی خود را روی برطرف کردن دغدغه‌های کمیسیون از بابت سیستم ماهواره‌ای مدار غیر زمین آهنگ خود بگذارد. لازم است که کمیسیون اقدام متوقف کننده اخیر آمازون را مورد توجه قرار داده و اقدام به انتشار برنامه اسپیس ایکس به منظور برطرف کردن نگرانی عمومی کند.

FCC اخیرا با درخواستی از سوی آمازون مبنی بر نپذیرفتن پیشنهاد اسپیس ایکس برای استارلینک مواجه شده بود. این شرکت مدعی شده بود که اسپیس ایکس با ارائه دو پیکربندی مستقل به قوانین FCC بی‌توجهی کرده است. اما این مسئله با واکنش اسپیس ایکس همراه شد و این شرکت عنوان کرد آمازون تاکنون به این مسائل که چگونه به رعایت قوانین مرتبط با زباله‌های مداری می‌پردازد یا این که خدمات سایر شرکت‌ها از برنامه ماهواره‌ای آن چه تأثیری می‌پذیرند پاسخی نداده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.