تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 70288

ارزان‌ترین فراری‌های جهان؛ سوپراسپرت‌های هم‌قیمت با تویوتا کرولا

ارزان‌ترین فراری‌های جهان؛ سوپراسپرت‌های هم‌قیمت با تویوتا کرولا

ارزان‌ترین فراری‌های جهان؛ سوپراسپرت‌های هم‌قیمت با تویوتا کرولاارزان‌ترین فراری‌های جهان، شاید شبیه به سوپر اسپرت‌ها باشند اما بعضی از آن‌ها، تنها ۳۰ هزار دلار قیمت دارند؛ یعنی کمتر از یک تویوتا کرول..

ارزان‌ترین فراری‌های جهان؛ سوپراسپرت‌های هم‌قیمت با تویوتا کرولا

ارزان‌ترین فراری‌های جهان، شاید شبیه به سوپر اسپرت‌ها باشند اما بعضی از آن‌ها، تنها ۳۰ هزار دلار قیمت دارند؛ یعنی کمتر از یک تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۲! در ادامه جدای از معرفی نسخه‌های ارزان، نکات و حقایق جذابی از آن‌ها را هم مرور خواهیم کرد که تا به امروز نشنیده‌اید.

برای بسیاری از طرفداران خودروهای سوپر اسپرت‌، داشتن یک فراری در پارکینگ، ممکن است که انتهای جاده‌ی آرزوها باشد. عملکرد بی‌نظیر فراری در کنار پیشرانه‌های قدرتمند و تجربه سواری دل انگیز، می‌تواند بالاترین لذت رانندگی را هدیه دهد. همچنین ظاهر زیبای ایتالیایی این برند، مطمئنا چندین سال نوری، جلوتر از سایر خودروسازان قرار دارد. اما جدای از تمامی این موارد، یکی از ویژگی‌های این خودروساز، همیشه آزاردهنده بوده؛ آن‌ هم چیزی نیست جز برچسب قیمت فضایی!

خودروهای فراری به ندرت برای استفاده روزمره از پارکینگ‌ها خارج می‌شوند. البته می‌توان گفت که هزینه نگهداری بالای سوپر اسپرت‌های این برند برای خریداران متمول، هیچ وقت عامل ناراحت کننده‌ای نبوده.

قیمت سبد محصولات صفر کیلومتر فراری برای سال ۲۰۲۲، در بازه قیمتی ۲۲۲,۶۲۰ دلار تا ۵۷۰ هزار دلار قرار دارد و فراری SF90 در نسخه استاندارد، گران‌ترین محصول صفر کیلومتر این برند محسوب می‌شود. هرچند که با اضافه شدن آپشن‌های اضافه و یا بهبودهای تیونرهای شخصی، قیمت خودروهای فراری به بالای ۱ میلیون دلار هم می‌رسد.

خودروهای دست دوم این برند برای افرادی که نمی‌توانند چنین هزینه‌ای را برای خرید خودروهای صفر کیلومتر فراری پرداخت کنند، بهترین گزینه خواهد بود. این خودروها که معمولا جزو پر تیراژهای خط تولید فراری بوده‌اند، روزگاری تاج پادشاهی موتور اسپرت را بر سر داشتند اما حالا با برچسب قیمت بین ۳۰ تا ۸۰ هزار دلاری، منتظر خریداران جدید خود هستند. اما مالکان جدید این خودروها باید هزینه‌های سرسام آور نگه داری و سرویس‌های دوره را به جان بخرند و شاید زمان زیادی هم در تعمیرگاه‌های فراری معطل شوند. هزینه تعویض روغن این دسته از خودروها به ۱۰۰۰ دلار می‌رسد و اگر به فکر یک سرویس دوره‌ای باشید، باید بیش از ۳۰۰۰ دلار هزینه کنید. به هر حال راندن فراری، ارزشش را خواهد داشت. در ادامه به معرفی چنین مورد از این خودروها می‌پردازیم.

فهرست ارزان‌ترین فراری‌های جهان

  • روما مدل ۲۰۲۲
  • پورتوفینو نسخه M مدل ۲۰۲۲
  • موندیال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۴
  • ۳۰۸ GTB/GTS سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۳۵
  • ۳۴۸ سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵
  • تستاروسا سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶
  • ۳۶۰ مودنا سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴
  • ۴۵۶ GT سال‌ ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۳
  • ۴۰۰ یا ۴۰۰i سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۹
  • ۴۱۲i سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹
  • دینو ۳۰۸ GT4
  • ۳۵۵ F1 اسپایدر سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹
  • ۶۱۲ Scaglietti سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰

۱۳ مورد از ارزان‌ترین خودروهای فراری

فراری روما مدل ۲۰۲۲

ارزان‌ترین خودروهای فراری

اگر می‌خواهید حس و حال زیباترین خودرو کلاسیک جهان یعنی فراری ۲۵۰GTO را در یک خودروی صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۲ داشته باشید، باید به سراغ فراری Roma بروید. در روما با یک کوپه فست بک طرف هستیم که می‌تواند یک SF90 ارزان باشد.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

در زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربو شارژ با فناوری DOHC را می‌بینیم که می‌تواند ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه، به چرخ‌های عقب بفرستد. چنین قدرتی، شتاب ۰-۱۰۰ کمتر از ۳.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعتی را فراهم می‌کند.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

فراری روما مدل ۲۰۲۲، تنها خودرو لیست ما است که در حال حاضر بر روی خط تولید ایتالیایی‌ها قرار دارد. قیمت این خودرو در نسخه پایه، حدود ۲۲۲۶۲۰ دلار خواهد بود.

فراری پورتوفینو نسخه M مدل ۲۰۲۲

ارزان‌ترین خودروهای فراری

شهر پورتوفینو (Portofino) در شمال ایتالیا و بر روی حلقه‌ی دریای مدیترانه قرار دارد و مانند نگینی می‌درخشد. بیشتر مردم آن شهر به شغل ماهیگیری مشغول هستند و کافه‌ها و رستوران‌های آن در کنار خیابان‌هایی به سبک روستایی، انگار قابی از فیلم‌های ایتالیایی دهه ۷۰ میلادی را به تصویر می‌کشد. اما وقتی که کمی از ساحل این شهر دور می‌شویم، با قایق‌های تفریحی لاکچری چندین میلیون دلاری مواجه می‌شویم. سوپر اسپرت فراری پورتوفینو، به افتخار این شهر نام گذاری شده.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

فراری پورتوفینو M 2+2 گرن تورینگ کبریولت، از یک موتور ۸ سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ ۳.۹ لیتری بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه این خودرو، در SF90 و روما هم دیده می‌شود و می‌تواند شتاب ۰-۱۰۰ را به کمتر از ۳ ثانیه کاهش دهد و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم کند. همچنین سیستم تعلیق با دمپرهای تطبیقی و سیستم فرمان برقی حساس به سرعت در کنار ترمزهای سرامیکی، می‌توانند بهترین و امن‌ترین تجربه رانندگی را در اختیار شما بگذارند.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

به نظر می‌رسد فراری پورتوفینو به روزهای پایان عمر خود نزدیک می‌شود و به زودی با خط تولید خداحافظی می‌کند. هرچند که هنوز هم می‌توانید با گشتی در بازار جهانی خودرو، مدل‌های صفر کیلومتر آن را با قیمت ۲۲۷ هزار دلار خریداری کنید.

فراری موندیال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۴

ارزان‌ترین خودروهای فراری

موندیال در حقیقت یک سوپر اسپرت ۸ سیلندر ترکیبی است که با طراحی تیم Pininfarina و مهندسی ایتالیایی فراری، متولد شد. این خودرو به عنوان یک کوپه ۲ درب، بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۴۰ بر روی خط تولید فراری قرار داشت و صندلی‌های کوچک ردیف عقب آن هم می‌توانستند تجربه‌ی شبگردی عجیبی را به جوانان هدیه دهند. بعد از فراری دیتونا مدل ۱۹۶۸، تقریبا کلاس خودروهای کانورتیبل فراری، رو به نابودی قرار داشت. اما فراری Mondial توانست در قامت یک ایتالیایی کانورتیبل، دوباره به خط تولید بازگردد. همچنین این خودرو، آخرین محصول کوپه‌ی دو درب ۴ سرنشینه‌ی موتور وسط V8 فراری است.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

نسخه اولیه موندیال، با پیشرانه ۲.۹ لیتری ۲۱۴ اسب بخاری و شتاب ۰-۱۰۰ نزدیک به ۱۰ ثانیه، به طور عجیبی آمریکایی‌ها را ناامید کرد.اما نسل دوم این خودرو با پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی ۳.۴ لیتری توانست بخشی از شکست‌های نسل قبلی را جبران و شتاب آن را به ۶.۳ ثانیه برساند.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

به هر حال می‌توان گفت که مسیر پیشرفت فراری موندیال، تقریبا پر از فراز و نشیب بوده و در نهایت در سال ۱۹۹۴ و با رکورد فروش ۶ نسخه، به پایان رسید. همچنین نسبتِ پایینِ «اسب بخار به وزن» و ایرادات الکتریکی تمام نشدنی این کوپه، آن را در لیست بدترین خودروهای جهان قرار داده است. اگر هزینه‌های نگه‌داری بالای آن را به جان بخرید، می‌توانید با پرداخت مبلغ ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار، فراری Mondial یعنی یکی از ارزان‌ترین فراری‌های جهان را به گاراژ خانه خود بیاورید.

فراری ۳۰۸ GTB/GTS سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۵

ارزان‌ترین خودروهای فراری

شرکت فراری در مورد ۳۰۸، آرزوهای بزرگی در سر داشت و حتی سعی کرد تا آن را به سریال‌های تلویزیونی آمریکایی مثل سریال (Magnum P.I.) وارد کند. اما متاسفانه نتوانست این آرزوها را محقق کند. در حالی که بسیاری از خودروهای دهه ۷۰ میلادی فراری، قصد دارند به کلکسیون افراد ثروتمند، راه پیدا کنند، شاهد آن هستیم که ۳۰۸، در پارکینگ‌های نمایشگاه‌های فروش ماشین‌های میان رده، خاک می‌خورد.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

مدل ۳۰۸ در تریم‌های Berlinetta یا همان GTB، تایگا و اسپایدر یا همان GTS در بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۵، بر روی خط تولید قرار داشت. پیشرانه‌ی هشت سیلندر تنفس طبیعی این خودرو می‌توانست ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند که بهبودهای بعدی، عدد ۲۵۲ اسب بخار را فراهم کردند. جالب است بدانید که نسخه‌های اولیه‌ی ۳۰۸، با کاربراتور وبر به تولید می‌رسیدند اما در اواخر عمر این خودرو، شاهد جایگزینی سیستم انژکتوری بودیم. این پیشرانه به یک گیربکس دستی ۵ سرعته متصل می‌شد که می‌توانست شتاب ۰-۱۰۰ را به ۶ ثانیه برساند و حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم کند.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

شرکت فراری توانست در طول ۱۰ سال، ۱۲ هزار نسخه از ۳۰۸، در مدل‌های متفاوت را به بازار بفرستد. هرچند که نسخه‌های سالم این خودرو از قیمت بالایی برخوردارند ولی می‌توانید مدل‌های تقریبا کم کارکرد و تر و تمیز یکی از ارزان‌ترین فراری‌های جهان را با قیمت ۵۵ هزار دلار، پیدا کنید.

فراری ۳۴۸ سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵

ارزان‌ترین خودروهای فراری

میزان نقد‌ها و نظر تند طرفداران در مورد این خودرو، قابل بیان نیست. به نظر می‌رسد که دریچه‌های هوای کناری و سپر عقب این خودرو، کمی به فراری تستاروسا شباهت داشته باشد. همین موضوع کافی بود تا یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های طراحی بدنه خودرو، به کم کاری متهم شود. همچنین هندلینگ ضعیف آن، به خصوص در پیچ‌های تند و گزارشات تصادف متعدد، باعث شد تا فراری، ۳۴۸ را در مسیر بازطراحی قرار دهد. این بازطراحی مستقیما از دل خودروهای فرمول یک این شرکت بیرون می‌آمد که در آن سال‌ها با مایکل شوماخر، وضعیت خوبی را سپری می‌کردند. در نهایت، ۳۴۸GTB، نسخه GTS و ۳۴۸ اسپایدر، به عنوان حاصل تلاش‌های ۳ ساله فراری، معرفی شدند.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

نسخه‌های موتور وسط فراری، در آن سال‌ها طرفداران زیادی نداشتند. به همین دلیل ترجیح دادند تا با نصب یک V8 بر روی ۳۴۸، شکوه سابق را به آن بازگردانند. این پیشرانه ۳.۲ لیتری تنفس طبیعی، با یک گیربکس دستی ۵ سرعته هماهنگ شد و می‌توانست ۳۱۶ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین بهبودهای آیرودینامیکی در کنار این پیشرانه، حداکثر سرعت آن به را به ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰-۱۰۰ کمتر از ۵.۴ ثانیه‌ای را هدیه می‌داد.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

هرچند که تلاش‌های فراری در تولید نسخه‌های GTB و GTS، کاملا ستودنی است اما آن‌ها، در اصلاح مشکلات هندلینگ، موفق نبودند. امروزه می‌توانید نسخه‌های سالم ۳۴۸ را با قیمت ۴۰ هزار دلار، خریداری کنید. چنین برچسب قیمتی در کنار ظاهر به شدت اسپرت ۳۴۸، می‌تواند یکی از زیباترین ایتالیایی‌ها را در قالب یکی از ارزان‌ترین فراری‌های جهان، به گاراژ منزل شما بفرستد.

فراری تستاروسا سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶

ارزان‌ترین خودروهای فراری

در حقیقت تستاروسا، نمونه تکامل یافته‌ای از فراری ۵۱۲i Berlinetta Boxe را نشان می‌داد که بارزترین مشخصه آن، دریچه‌های مکش‌هوای کناری بودند. نسخه اول تستاروسا تا سال ۱۹۹۱ بر روی خط تولید قرار داشت. منتقدان به خاطر ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور پیشرانه، لقب سوپر اسپرت ایتالیایی دهه ۸۰ میلادی را به آن داده بودند. نسخه دوم در سال ۱۹۹۲ و با نام ۵۱۲TR به بازار عرضه شد. تغییرات این نسخه شامل بهبودهای، سیستم تعلیق، سیستم فرمان و سیستم ترمز می‌شدند.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

همچنین پیشرانه ۱۲ سیلندر تخت آن با ECU جدیدتر، کیت مکش بزرگ‌تر، دریچه‌های مکش هوای سوپاپ بزرگ‌تر و سیستم اگزوز بهتر، قدرت خروجی را به ۴۲۸ اسب بخار افزایش می‌داد و شتاب ۰-۱۰۰ را به کمتر از ۴.۸ ثانیه می‌رساند. همچنین تست‌های درگ ۴۰۰ متر برای این نسخه، عدد ۱۲.۸ ثانیه‌ای را نشان می‌دادند و حداکثر سرعت ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت هم برای آن ثبت شده بود. در ادامه فراری ترجیح داد تا پیشرانه و گیربکس دستی ۵ سرعته‌ی نسل دوم را کمی پایین‌تر بیاورد و مرکز ثقل بهتری را ایجاد کند.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

تستاروسا، حدودا ۱۲ سال روی خط تولید فراری باقی ماند و با خروجی ۱۰ هزار نسخه، تقریبا یکی از محصولات تولید انبوه ایتالیایی‌ها محسوب می‌شود. نسخه‌های کم کارکرد این سوپر اسپرت خوش‌ ساخت، امروزه بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند.

فراری ۳۶۰ مودنا سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴

ارزان‌ترین خودروهای فراری

شاید در نگاه اول فکر کنید که با یک سوپر اسپرت گران قیمت بریتانیایی طرف هستید اما مطمئن باشید که مودنا، دقیقا از دل یکی از شهرهای ایتالیا بیرون آمده. سوپر اسپرت مودنا (Modena) هم دقیقا مانند فراری پورتوفینو، به افتخار یکی از شهرهای ایتالیا، نامگذاری شده و در دو مدل کوپه و اسپایدر به تولید رسیده. مودنا را در حقیقت می‌توان محصول مشترک فراری و Pininfarina دانست. شرکت Pininfarina به طور کلی، طراحی سری ۳۰۸، تستاروسا نسل اول، و F40 مدل ۱۹۸۷ را بر عهده داشته.

جلو پنجره‌ی قوسی شکل در کنار دریچه‌های ورود هوا برای خنک کردن ترمزها در کنار شاسی تمام آلومینیومی، یک محصول نوآورانه را نوید می‌داد. جالب است بدانید که مودنا نسبت به نسل قبلی یعنی فراری F355، حدود ۶۰ کیلوگرم لاغرتر شده و این کاهش وزن در کنار ارتفاع بسیار پایین خودرو، چسبندگی و هندلینگ بی‌نظیری را هدیه می‌داد. بهبودهای آیرودینامیکی هم در تونل باد شرکت فراری، نتایج خود را نشان دادند. این بهبودها توانستند داون فور سی معادل ۱۸۰ کیلوگرم را در سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، به خودرو اعمال کنند.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی مودنا، حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی، به چرخ‌های عقب می‌فرستاد. هرچند که نسخه اتوماتیک تیپ ترونیک ۶ سرعته هم بعدها به مودنا اضافه شد. این اعداد می‌توانستد در کمتر از ۴.۳ ثانیه، سرعت مودنا را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند؛ یعنی ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از F335. همچنین نهایت سرعت این خودرو، برابر ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت بود.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

فراری ۳۶۰ مودنا حدود ۴ سال روی خط تولید ایتالیایی‌ها باقی ماند و با تولید ۱۶ هزار نسخه‌، به کار خود پایان داد. شاید همین فراوانی و در دسترس همه‌گان بودن، به ضرر مودنا تمام شد و قیمت آن را در سال‌های بازنشستگی، به شدت کاهش داد. امروزه نسخه‌های استاندارد این خودرو در بازه قیمتی ۷۰ تا ۹۰ هزار دلار قرار دارند. همچنین برای خرید مدل اسپایدر، باید ۱۳۰ هزار دلار پرداخت کنید.

فراری ۴۵۶ GT سال‌ ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۳

ارزان‌ترین خودروهای فراری

نسخه اول ۴۵۶ GT، یکی از بالاتری قیمت‌های‌ مدل استانداردِ یک فراری را به ثبت رساند. طبق گزارش‌ها، مدل پایه این خودرو در سال ۱۹۹۲ با قیمت ۲۲۵ هزار دلار به فروش رسید. جالب است بدانید که F512M مدل ۱۹۹۵ و ۵۵۰ Maranello مدل ۱۹۹۷ به ترتیب با قیمت‌های ۱۹۰ و ۲۰۴ هزار دلار، در رده‌های بعدی قرار داشتند. در آن دوران، فقط نسخه‌ی اولترا لیمیتد F50 با قیمت ۴۸۷ هزار دلار، بالاتر از ۴۵۶ GT قرار می‌گرفت.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

هندلینگ و عملکرد فوق‌العاده در پیست، در کنار فضای قابل قبول برای چهار نفر و چهره‌ی آمریکایی پسند، ۴۵۶ GT را به یک خودرو رویایی تبدیل می‌کرد. همچنین پیترو کاماریلا (Pietro Camardella)، طراح معروف شرکت Pininfarina، وظیفه دیزان این خودرو را برعهده داشته. به طرز تعجب ‌آوری، پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی این خودرو، به قسمت جلو منتقل شد؛ یعنی جایی که معمولا در آن، انتظار دیدن موتورهای فراری را نداریم. دو نسخه گیربکس متفاوت در قالب ۶ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک، برای پیشرانه ۵.۵ لیتری آن در نظر گرفته شده بود. این پیشرانه می‌توانست ۴۳۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب بفرستد و شتاب ۰-۱۰۰ کمتر از ۵.۱ ثانیه‌ای را خلق کند و نهایتا به سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

طبق برخی شایعات شنیده شده از سوپر اسپرت ۴۵۶ GT، این خودرو آخرین پروژه‌ای بود که مستقیما با نظر انزو فراری فقید به تولید رسیده بود. هرچند که بسیاری از افراد معتقدند این افتخار، به فراری F40 افسانه‌‌ای می‌رسد. همچنین این خودرو، تنها محصول خط تولید دهه ۹۰ ایتالیایی‌ها است که با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه شد. شرکت فراری در طول ۱۱ سال، توانست ۳۲۸۹ نسخه از ۴۵۶ GT را به تولید برساند. به دلیل تولید محدود، و لقب آخرین پروژه انزو فراری، قیمت این خودرو در سال ۲۰۲۲، به بیش از ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد. البته‌ نمونه‌های ۵۰ تا ۷۰ هزاری را هم می‌توانید پیدا کنید؛ البته که با انتخاب آن‌ها، باید مشتری ثابت تعمیرگاه‌ها شوید.

فراری ۴۰۰ یا ۴۰۰i سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۹

ارزان‌ترین خودروهای فراری

باز هم شاهد یکی از همکاری‌های مشترک فراری و Pininfarina هستیم. این خودرو ۴ سرنشینه، مخلوطی از ویژگی‌های عجیب و غریب بود که انگار تلاش می‌کرد تا همه را راضی نگه دارد. در فراری ۴۰۰ با یک کوپه دو درب طرف هستیم که فضای کافی برای ۴ سرنشین را فراهم می‌کند. اما در ادامه می‌بینیم که برخلاف اکثر کوپه‌ها، یک صندوق عقب بزرگ به آن اضافه شده و در نهایت با کمال تعجب وقتی کاپوت را بالا می‌زنیم، پیشرانه V12 آن خودنمایی می‌کند که قدرت خود را به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

این پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی با آرایش سیلندر ۶۰ درجه‌ای و سیستم تزریق سوخت Bosch K Jetronic، می‌توانست ۳۱۱ اسب بخار قدرت و ۴۱۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین شتاب ۰-۱۰۰، نهایت سرعت و نتیجه تست درگ آن به ترتیب برابر ۶.۹ ثانیه، ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت و ۱۴.۸ ثانیه بوده است.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

هرچند که با نگاه کردن به ظاهر آن فکر می‌کنید با یکی از ارزان‌ترین فراری‌های جهان طرف هستید، اما مطمئنا برچسب قیمتی آن، شما را شگفت‌زده می‌کند. نسخه‌های کم کارکرد و به اصطلاح کلکسیونی، همیشه برچسب قیمت بسیار بالاتری دارند. این موضوع در مورد فراری ۴۰۰ هم صدق می‌کند و اخیرا یکی از این نمونه‌های بسیار تمیز، با قیمت ۱۷۰ هزار دلار به فروش رسید. این در حالی است که با کمی گشت و گذار در سایت‌های فروش خودرو، قیمت ۵۰ تا ۷۰ هزار دلاری را برای نسخه‌های تقریبا تمیز، پیدا خواهید کرد. البته نباید از هزینه‌ نگه‌داری این نسخه‌ها غافل شوید.

فراری ۴۱۲i سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹

ارزان‌ترین خودروهای فراری

سوپر اسپرت کوپه ۴۱۲i، به نوعی به عنوان جانشینی برای مدل‌های ۴۰۰ و ۴۰۰i به بازار آمد و توانست یکی از زیباترین کلاسیک‌های ایتالیایی تاریخ را به طرفداران نشان دهد. در ظاهر این خودرو و نسل قبلی آن، تفاوت‌های زیادی را پیدا نخواهید کرد؛ چرا که تغییرات اصلی در زیر کاپوت در حال رخ دادن هستند. پیشرانه ۴۱۲i دقیقا از نوع نسل قبل بود ولی بهبود های اعمال شده، قدرت و گشتاور آن را به ۳۴۰ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر افزایش دادند. این قدرت فوق‌العاده می‌توانست در کمتر از ۶.۷ ثانیه سرعت آن را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم کند.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

شاید عجیب باشد اما در قسمت جلویی این خودرو، با سیستم تعلیق مستقل و سامانه تعلیق دو جناغی رو به رو هستیم که یکی از جناغ‌ها، از دیگر بزرگ‌تر است. همچنین سیستم کمک فنر تلسکوپی روغنی و فنر لول هم در این خودرو دیده می‌شود. سیستم تعلیق عقب هم دقیقا همین مشخصات را دارد؛ اما با یک برتری ویژه! در محور عقب، شاهد سامانه تعلیق خود تراز هستیم که به چسبیدن خودرو به کف زمین، کمک بسیاری می‌کند. هرچند که شاید در نگاه اول زیاد مشخص نباشد اما تغییرات ظاهری این خودرو نسب به نسل قبلی، اضافه شدن چراغ‌های مه شکن، اسپویلر جلو تیکه و بلندتر، بهبودهای آیرودینامیکی، درب‌های جدید، رینگ‌های بزرگ‌تر و لاستیک‌های فاق کوتاه و شیشه جلو حساس به نور را شامل می‌شود.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

به هر حال جدای از تمامی موارد و کاستی‌ها، پیشرانه V12 در کنار ظاهر کلاسیک ۴۱۲i، یکی از خاص‌ترین فراری‌ها را خلق کرده. هرچند که با وجود فاکتور تولید محدودِ ۵۷۶ نسخه‌ای، انتظار داریم که قیمت بسیار بالایی را شاهد باشیم. اما نسخه‌های مرتب و تمیز این خودرو در حال حاضر، با قیمت ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار، معامله و یکی از ارزان‌ترین فراری‌های جهان محسوب می‌شوند.

فراری دینو ۳۰۸ GT4

ارزان‌ترین خودروهای فراری

دینو ۳۰۸ GT4 قطعا یکی از بحث برانگیزترین‌های ایتالیایی‌ها بوده که در نمایشگاه بین‌المللی پاریس سال ۱۹۷۳ رونمایی شد. چرا که در قسمت‌های مختلف مثل، فرمان، کاپوت، پنل پشتی و رینگ‌ها، به جای لوگو فراری، با لوگو دینو طرف هستیم. دینو فراری، پسر انزو فراری فقید بود که سعی کرد بعد از پدر خود، راه او را ادامه دهد. اما بسیاری از مالکین دینو ۳۰۸ GT4 عقیده دارند که در این خودرو، هیچ نشانی از فراری دیده نمی‌شود. این موضوع در حالی است که انزو فراری، نام پسر خود را بر روی آن قرار داده و کل پروسه ساخت آن هم زیر نظر شخص انزو فراری صورت گرفته بود.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

این خودرو توانست بعد از سال‌های متوالی، سنت شکنی کند و فراری را به راه‌های جدیدی ببرد. دینو ۳۰۸ GT4 یک کوپه دو درب موتور وسط V8 است که طراحی آن، زیر نظر مارسلو گاندینی (Marcello Gandini) انجام شده. این در حالی است که ما به همکاری فراری و Pininfarina عادت داشته بودیم. همین موضوع، تفاوت آشکار چهره این خودرو و دینو ۲۴۶ را موجه می‌کند؛ چرا که ۲۴۶، تماما در کارگاه Pininfarina طراحی شده بود.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی ۲.۹ لیتری آن می‌توانست ۲۵۱ اسب بخار قدرت و را به چرخ‌های عقب بفرستد و شتاب ۰-۱۰۰ کمتر از ۶.۴ ثانیه‌ای و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعتی را فراهم کند. عملکرد متوسط و قابل اطمینان نبودن، القالبی بود که معمولا همراه دینو ۳۰۸ GT4، شنیده می‌شد و همین موضوع، کلکسیونرها را از آن دور می‌کرد. این عامل، باعث می‌شود که خریداران معمولی، غیر حرفه‌ای و کم توجه، به سمت این خودرو بیایند که معمولا درک درستی از رسیدگی به کلاسیک‌ها ندارند. به همین دلیل، نسخه‌های سالم این سوپر اسپرت کوپه، واقعا نایاب هستند اما می‌توانید نسخه‌های معمولی را با قیمت ۵۶ هزار دلار پیدا کنید.

فراری ۳۵۵ F1 اسپایدر سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹

ارزان‌ترین خودروهای فراری

طراحی جلو پنجره F40 به قدری پرطرفدار بود که فراری تصمیم گرفت آن را به سایر سوپر اسپرت‌های خود هم بیاورد؛ اما غافل از اینکه سقف پارچه‌ای ۳۵۵ F1، قرار است همه چیز را خراب کند. همچنین پیچیدگی فنی پیشرانه در کنار هزینه‌های بالای نگه‌داری، تردید مشتریان فراری را برای خرید این نسخه، چندین برابر کرده بود. پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی ۳.۵ لیتری این خودرو، می‌توانست ۳۷۵ اسب بخار تولید کند. همچنین حداکثر سرعت و شتاب ۰-۱۰۰ آن به ترتیب برابر ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت و ۴.۷ ثانیه بود. البته که خریداران با علم به اینکه سیستم ترمزهای فراری F40 و کالیپرهای برمبو در ۳۵۵ F1 هم لحاظ شده است، از این اعداد هیچ ترسی نداشتند.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

نسخه‌های مختلف فراری ۳۵۵

وقتی از هزینه‌های نگه‌داری بالای آن صحبت می‌کنیم، نباید به یک سرویس ۱۰۰۰ دلاری فکر کنید. برای مثال سرویس سه ساله‌ی تسمه تایم، چیزی بین ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت؛ چرا که برای دسترسی به این قسمت، باید پیشرانه را به طور کامل از جا خود خارج کنید. همچنین سیستم اگزوز این نسخه، واقعا غیر قابل اعتماد است و برای تعویض آن، باید ۴ هزار دلار پرداخت کنید. در ادامه ایرادات شایع این نسخه، به مشکل روغن دادن کمک فنرها برمی‌خوریم که برای اصلاح آن، باید هزار دلار هزینه کنید. همچنین به نظر می‌رسد که به اصطلاح «لاستیک خوری» این فراری، همانند نام آن، شبیه به خودروهای فرمول یک باشد؛ چرا که لاستیک‌های عقب و جلو به ترتیب فقط ۱۱ و ۲۴ هزار کیلومتر عمر می‌کنند و برای تعویض هرکدام از آن‌ها، باید ۷۰۰ دلار هزینه کنید.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

به هرحال افرادی که قصد دارند این دردسرها را به جان بخرند و هر روز را در تعمیرگاه‌ها بگذرانند، می‌توانند با پرداخت ۶۰ هزار دلار، یکی از نمونه‌های سالم فراری ۳۵۵ F1 را به گاراژ خود ببرند.

فراری ۶۱۲ Scaglietti سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰

ارزان‌ترین خودروهای فراری

شرکت Pininfarina و دفتر کار کن اوکویاما (Ken Okuyama)، طراح برجسته این تیم، محل تولید یک ایتالیایی عجیب و غریب بود. فراری ۶۱۲ Scaglietti، بین استون مارتین، پورشه و فراری بودن گیر کرده و به نظر می‌رسد که نمی‌تواند هویت خود را آشکار کند. پیشرانه این خودرو در زیر کاپوت مخفی و به یک گیربکس دستی ۶ سرعته و یا اتوماتیک F1A Graziano متصل شده که تمام قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی با ظرفیت ۵.۷ لیتر می‌تواند ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. فراری ۵۷۵ Superamerica هم دقیقا از همین موتور بهره می‌برد. هرچند که شتاب ۰-۱۰۰ کمتر از ۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برای چنین موتوری، کمی خنده‌‌دار به نظر می‌رسد اما توجه کنید که در مورد خودرو تولیدی سال ۲۰۰۴ صحبت می‌کنیم. این خودرو قرار بود که برای جانشینی فراری ۴۵۶ به بازار وارد شود و با ۴ صندلی و فضای بیشتر خود، میانگینی از سواری راحت و هندلینگ را به ارمغان بیاورد.

ارزان‌ترین خودروهای فراری

در حالی که اکثر خودروهای فراری، یک رانندگی خشن و هیجان انگیز را هدیه می‌دهند، این خودرو به گواه اکثر مالکین ۶۱۲ Scaglietti، نرم‌ترین و قابل اعتمادترین سواری فراری را در اختیار آن‌ها قرار داده. وقتی که حالت رانندگی نرمال را انتخاب می‌کنید. سیستم تعلیق دوجناغی و دامپرهای تطبیقی سیستم تعلیق، هر ضربه‌ای را جذب می‌کنند و کابین را در ساکن‌ترین حالت قرار می‌دهند. طبق نقدی که وب سایت اتوکار در مورد آن نوشته، سیستم فرمان برقی حساس به سرعت این نسخه، چه در سرعت پایین و چه در سرعت بالا، بهترین تجربه‌ی فراری سواری را خواهد داشت. همچنین اکثر وزن خودرو به سمت عقب آن متمایل شده که با توجه به موتور جلو بودن آن، تقسیم وزن بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.

قیمت

ارزان‌ترین خودروهای فراری

فراری ۶۱۲ Scaglietti، شاید تنها گزینه لیست ما باشد که اختلاف قیمت شدید آن، شما را حیرت زده کند. در حالی که بعضی از نسخه‌های سالم این خودرو با قیمت ۱۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسند، گاهی اوقات سر و کله‌ی مدل‌های ۲۰۰ هزار دلاری هم پیدا می‌شود.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.