تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 56414

آموزش تهیه سالاد ماکارونی برای ۱۰ الی ۱۵ نفر

آموزش تهیه سالاد ماکارونی برای ۱۰ الی ۱۵ نفر

فهرست۱ مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه۱.۱ مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس عبارت اند از : ۱.۲ طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ۲ ویدئوی آموزشی تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه آموزش سالاد ماکارونی برای ۱۰ الی ۱۵ نفر: سالاد ماکارونی جز یکی از غذاهای خوشمزه ای به شمار می رود که در بین غذاها …

آموزش سالاد ماکارونی برای ۱۰ الی ۱۵ نفر: سالاد ماکارونی جز یکی از غذاهای خوشمزه ای به شمار می رود که در بین غذاها طرفداران بسیار زیادی داشته است و این نمونه سالاد در مجالس، مهمانی ها، رستورانها، هتل ها و غیره استفاده می‌شود؛ به همین جهت باید بدانید که برای تهیه یک سالاد ماکارونی خوشمزه به چه موادی نیاز دارید و چگونه می توانید آنرا تهیه کنید. برای اینکه یک سالاد ماکارونی خوشمزه درست کنید تا انتهای این پست ما را همراهی کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه

اول از هر چیز باید بدانید که این سالاد ماکارونی خوشمزه به عنوان پیش غذا یا به همراه غذا بر روی میز گذاشته می شود و در دنیا روش های مختلفی را برای تهیه سالاد ماکارونی استفاده می کنند و در تهیه آن اقلام مختلف را به کار می‌گیرند اما به صورت کلی در تهیه سالاد ماکارونی از سیب زمینی، تخم مرغ، ژامبون، مرغ، قارچ و…. استفاده می گردد و سالاد ماکارونی رو با نام سالاد اندونزی نیز می‌شناسند.
اینکه ما چه سالادماکارونی با چه طعمی را تهیه کنیم و در تهیه آن از چه ادویه هایی استفاده کنیم به میزان سلیقه ما وابسته است. اما در ادامه به صورت کلی چندین روش معروف در خصوص طرز تهیه سالادماکارونی را مشاهده می کنید که مطابق با سلیقه تان می توانید از آنها استفاده کنید:

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس یا ژامبون: اولین سالاد ماکارونی که می خواهیم برای شما طرز تهیه آن را ذکر کنیم با ژانبون و ادویه مخصوص درست میشود. مواد لازم ذکر شده برای سه نفر مناسب است و شما باید به تناسب میزان مواد را اضافه کنید مثلاً اگر قرار است که برای ۱۵ نفر سالاد ماکارونی را تهیه کنید باید میزان مواد ذکر شده را ۵ برابر کنید تا بتوانید برای ۱۵ نفر سالاد ماکارونی را تهیه نمایید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با کالباس عبارت اند از : 

ماکارونی طرح دار: ۱.۲ بسته
کالباس : ۱بسته
خیارشور خرد شده: یک پیمانه
کاهو خرد شده: به میزان لازم
گوجه خرد شده : به میزان لازم
ذرت پخته شده: یک پیمانه
پودر نعنا: یک قاشق چای خوری
ادویه سالاد : ۱ قاشق چای خوری
سس مایونز: ۴ قاشق غذاخوری
پودر فلفل و زیره : ۱.۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه: پس از تهیه کردن مواد اولیه باید دست به کار شوید و سالاد ماکارونی خوشمزه خودتان را درست کنید. برای شروع به سراغ ماکارانی بروید و آن را درون آب جوش بریزید و به آن کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی شعله گاز بپزد و پس از این زمان ماکارونی را آبکشی می‌کنید و صبر می کنید تا از حرارت آن بیفتد.
در مرحله بعدی به سراغ کالباس، گوجه، خیارشور و کاهو می روید و آن ها را خرد می کنید.
یک ظرف بزرگ بردارید و تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.
در اینجا سس و ادویه را نیز به مواد خود اضافه می کنید و آنها را مخلوط میکنید و سپس آب یک لیموترش تازه را نیز گرفته و به مواد اضافه نمایید؛ حالا اجازه دهید تا مواد برای مدت زمان یک تا دو ساعت در یخچال بماند تا خنک شود و سپس آماده سرو است و شما می توانید نوش جان کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

شما می توانید سالاد ماکارونی را با طعم های مختلف برای خودتان درست کنید و دقیقاً به میزان سلیقه شما را بسته است مثلاً برخی از افراد سالاد ماکارونی را با قارچ درست می کنند به این صورت که از قارچ، ماکارونی، مرغ، فلفل دلمه ای، نخود سبز برای تهیه آن استفاده می نمایند.
برخی دیگر ترجیح می‌دهند که سالاد ماکارونی گیاهی بخورند به این صورت که در تهیه آن از مرغ، ماهی یا ژامبون استفاده نمی‌کنند و به جای آن از گوجه فرنگی، کلم بروکلی و گوجه استفاده می‌کنند و و در تهیه سس خود از ماست، آبلیموی تازه و سس مایونز به میزان اندک استفاده می کنند.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

اما اگر می خواهید سالاد ماکارونی با مرغ را برای خودتان درست کنید کافیست که مواد زیر را تهیه کنید و سپس دست به کار شوید:
* سینه مرغ ۱ عدد
* ماکارونی فرمی دو یا سه بسته
* سس مایونز ۴ قاشق غذا خوری  * سس خردل ۴ قاشق غذاخوری  * ماست موسیر ۶ قاشق غذا خوری * کره ۳۰ گرم * روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری * پیاز و جعفری.
* زیتون بدون هسته یک پیمانه
* هویج ۲ عدد
* آبلیمو نمک و فلفل به میزان لازم
* تخم گشنیز، آویشن، پاپریکا، پودر فلفل پرک قرمز، شوید خشک و نعنا خشک : هر کدام یک قاشق چای خوری
* خیار شور سه عدد متوسط
* کنسرو ذرت شیرین یک پیمانه
* پودر زنجبیل نصف قاشق چایخوری
* عصاره مرغ نصف عدد

پس از اینکه اقلام فوق را تهیه کرده اید برای تهیه سالاد ماکارونی با مرغ باید پیش از هر چیزی با مقداری کره مرغ را تفت بدید و سپس ادویه ها و پیازچه را به آن اضافه نمایید؛ شما بهتر است برای طعم دار شدن روغن مرغ را با ادویه ها نگه دارید.
قابلمه ی دیگر را بردارید ماکارونی ها را درون آن بریزید و اجازه دهید بر روی شعله گاز قرار بگیرد و پس از پخته شدن آن را آبکش کنید و همزمان سبزی های خورد کرده و به مواد اضافه کنید.
در این مرحله شما به روغن طعم دار خود سس سالاد که شامل شوید خشک، نعنا و تخم گشنیز است را نیز اضافه نمایید و مواد باقیمانده شامل سس مایونز، ماست چکیده یا موسیر را به روغن و پس از آن به جعفری خشک شده و پیازچه ها را به سس اضافه کنید. تمامی مواد را ترکیب کنید و به هم بزنید سالاد ماکارونی شما آماده است.

نکته) در تهیه سالاد ماکارونی می توانید از تخم مرغ پخته نیز استفاده کنید و اگر پس از تهیه سالاد نمی خواهید که سریعا آن را سرو کنید بهتر است اجازه دهید برای مدتی در یخچال بماند و سپس به آن سس را اضافه کنید( یک ساعت یا دو ساعت قبل از مصرف اگر سس را اضافه کنید بسیار خوشمزه تر و لذیذ تر خواهدشد).

برای تهیه اقلام مورد نیاز باید به میزان تعداد افرادی که میخواهید سالاد ماکارونی تهیه نمایید، دقت کنید.

ویدئوی آموزشی تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه

برای اینکه تهیه سالاد ماکارونی برای شما جذاب باشه یک ویدئو هم براتون تهیه کردیم امیدورام مورد توجه تون قرار بگیره.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.