تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر : 600079

آشنایی با 10 غذا و نوشیدنی پر کافئین

آشنایی با 10 غذا و نوشیدنی پر کافئین

آشنایی با 10 غذا و نوشیدنی پر کافئین کافئین یک ماده خوراکی است که به بهبود عملکرد بدن و بهبود تمرکز ذهن کمک می‌کند. کافئین به تنهایی یک ماده مغزی سالم برای بدن است که مصرف 400 میلی گرم آن در روز بدون مشکل است. کافئین چند منبع طبیعی دارد و بیشتر از این منابع

آشنایی با 10 غذا و نوشیدنی پر کافئین

کافئین یک ماده خوراکی است که به بهبود عملکرد بدن و بهبود تمرکز ذهن کمک می‌کند. کافئین به تنهایی یک ماده مغزی سالم برای بدن است که مصرف 400 میلی گرم آن در روز بدون مشکل است. کافئین چند منبع طبیعی دارد و بیشتر از این منابع طبیعی به دست می آید که مصرف آن را برا بدن بدون مشکل می‌کند. اما همانند بسیاری از مواد غذایی، کافئین دارای چند اثر جانبی مثل استرس، بی خوابی، و افزایش فشار نیز می‌باشد. به طور کلی، مصرف کافئین در هر شخص متفاوت است و اگر به مصرف کافئین علاقه‌مندید، حتما از پزشک خود در مورد مقدار مجاز کافئین مصرفی خود اطلاع بگیرید.

این مطلب لیست کاملی از 10 غذا و نوشیدنی که داراری کافئین بالایی هستند را معرفی می‌کند پس همراه ما باشید تا از آنها با خبر شوید!

قهوه

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که توسط دانه های قهوه که یک منبع طبیعی کافئین است تهیه میشود. مقدار کافئین قهوه بستگی به نوع آسیاب یا رست کردن دانه های قهوه دارد که تغییرات این پروسه، تاثیر مستقیم بر روی طعم و عطر آن نیز دارد.

یکی از بهترین نوع قهوه های موجود در ایران انواع قهوه فرانسه میباشد که شما می‌توانید همین حالا قهوه فرانسه با بهترین قیمت را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید و از نوشیدنی بی‌نظیر خود بیشترین لذت را ببرید.

آشنایی با 10 غذا و نوشیدنی پر کافئین

قهوه بدون کافئین

تعجب نکنید! قهوه های دی‌کف یا بدون کافئین هم دارای مقداری کافئین هستند. این نوع قهوه، با توجه به روش درست شدن آنها و کشت دانه قهوه آن دارای مقدار بسیار کمتری کافئین نسبت به قهوه های معمولی است. قهوه های بدون کافئین بهترین گزینه برای مصرف در ساعات آخر شب هستند و شما می‌توانید بدون نگرانی بی‌خوابی از این نوشیدنی لذت‌بخش استفاده کنید.

شکلات و دانه های کاکائو

همانند دانه های قهوه، دانه های شکلات هم دارای کافئین طبیعی هستند. غذاها و نوشیدنی‌هایی که با شکلات تهیه می‌شوند و یا طعم شکلات دارند معمولا دارای مقداری کافئین هستند که این مقدار به درصد شکلات استفاده شده مرتبط می‌شود. شکلات به عنوان یک ماده غذایی سالم شناخته شده و شکلات هایی که با صد در صد خلوص مصرف می‌شوند بستگی به مقدار آن تا حداکثر 240 میلی گرم کافئین را  در خود جای می‌دهند که یک خبر عالی برای عاشقان شکلات است!

چای

چای سیاه و چای سبز دو نوع از معروف‌ترین انواع چای هستند که همانند قهوه منبع طبیعی کافئین می‌باشند. انواع چای معمولا در قاره آسیا طرفدار های بسیاری دارد که این رقم همچنان در حال افزایش است! مقدار کافئین موجود در چای به نوع نژاد و سن برگ آن برمیگردد و برگ چای های کم سن و جدیدتر دارای کافئین بیشتری هستند. چای سبز دارای کافئین کمتری میباشد و گزینه بسیار سالمتری به عنوان نوشیدنی است.

چای سیاه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی ها در ایران است و سالیانه مقدار چشمگیری چای سیاه در ایران به فروش میرسد. یکی از بهترین روش های خرید چای سیاه خارجی یا ایرانی از طریق فروشگاه‌های آنلاین است که شما می‌توانید همین حالا اقدام به خرید کنید!

دانه کولا

دانه کولا یک منبع طبیعی کافئین و طعم دهنده نوشابه های معروفی همچون کوکاکولا میباشد. این دانه از میوه یک نوع درخت در آفریقا به عمل می‌آید که شما می‌توانید از این منبع طبیعی کافئین لذت ببرید. دانه کولا به دو روش خشک شده و تازه قابل خوردن می‌باشد و کاملا سالم برای بدن است!

گوارانا

گوارانا یکی دیگر از منابع طبیعی کافئین می‌باشد که در جنگل های بارانی آمازون کشت و پرورش داده می‌شود. این میوه خواص بسیار زیادی همچون افزایش انرژی، مقاوم سازی بدن در مقابل فشارخون، و چربی سوزی را داراست. این منبع طبیعی کافئین به عنوان طعم دهنده برای نوشیدنی های مختلف از جمله نوشابه انژی زا نیز استفاده می‌شود.

نوشابه های انژی زا

این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی قند، کافئین، و طعم دهنده می‌باشد که به عنوان افزایش انرژی و دقت بدن مصرف می‌شود. مقدار کافئین موجود در این نوشیدنی ها به طور میانگین 50 تا 505 میلی گرم تخمین زده شده که مقدار بسیار زیادی نسبت به بقیه منابع طبیعی کافئین داراست.

غذا های حاوی قهوه

نمونه های بسیار زیادی از غذا های حاوی قهوه وجود دارد که شما می‌توانید از آنها در طول روز خود استفاده کنید. تیرامیسو، بستنی‌های با طعم قهوه، و شیرینی‌ها و نان‌های حاوی قهوه از نمونه های این غذا ها می‌باشد.

آشنایی با 10 غذا و نوشیدنی پر کافئین

دانه کولا چیست

آدامس های کافئینی

آدامس های کافئینی که با برندهای مختلفی موجود هستند میتوانند یک منبع مناسب برای تامیین کافئین بدن شما باشند. کافئین موجود در این آدامس‌ها، با سرعت بسیار بالایی جذب میشوند و مقدار کافئین نسبتا بالایی را همراه دارند.

نوشیدنی یربا میت

این نوشیدنی یک نوع چای میباشد که در کشور آفریقای جنوبی کشت می‌شود. این نوشیدنی از جوشاندن برگ های خشک یک نوع درخت درست می‌شود و یکی از بهترین منابع طبیعی کافئین است. این نوشیدنی دارای خواص زیادی برای بدن می‌باشد و مقدار 20 تا 180 میلی گرم کافئین را در خود جای می‌دهد که مقدار قابل قبولی می‌باشد.

کلام آخر

کافئین یک ماده خوراکی میباشد که از آن برای بهبود عملکرد بدن و افزایش تمرکز ذهن استفاده می‌شود. کافئین از برگ ها، دانه ها، و میوه های طبیعی درختان و گیاهان به دست می‌آید و مصرف به اندازه آن به بدن شما آسیبی جدی وارد نمی‌کند. تمامی نوشیدنی ها و غذا های دارای کافئین از این منابع طبیعی کافئین تهیه میشوند و شما می‌توانید اسامی و مشخصات دقیق‌تر آنها را در این مقاله مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که کافئین میتواند رفتار های متفاوتی را در هر بدن از خود به نمایش بگذارد پس حتما قبل از مصرف کافئین با پزشک خود درمورد دوز مصرفی مشورت کنید.

 

نویسنده: امیرحسین نظری

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.