تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر : 588801

بهترین غذای چینی را بشناسید

بهترین غذای چینی را بشناسید

چین یکی از چهار تمدن بزرگ جهان است. سنت ها، هنر ها، جشنواره ها و غذاهای چینی در سراسر جهان از شهرت خاصی برخوردار هستند؛ اما اگر فقط در رستوران های چینی خارج از کشور غذا خورده باشید ممکن است از طیف شگفت ‌انگیز و تنوع مواد تشکیل ‌دهنده این غذا ها شوکه شوید. چینی

چین یکی از چهار تمدن بزرگ جهان است. سنت ها، هنر ها، جشنواره ها و غذاهای چینی در سراسر جهان از شهرت خاصی برخوردار هستند؛ اما اگر فقط در رستوران های چینی خارج از کشور غذا خورده باشید ممکن است از طیف شگفت ‌انگیز و تنوع مواد تشکیل ‌دهنده این غذا ها شوکه شوید. چینی ها غذاهای خوشمزه و خارق العاده بیشماری دارند، مردم مناطق مختلف چین غذا های متفاوتی دارند که طعم آن ها می تواند شیرین، شور، تند یا ترش باشد؛ البته مناطق مختلف چین سبک آشپزی مربوط به خود را دارند مردم این کشور عاشق خوردن هستند و یک ضرب المثل چینی وجود دارد که می گوید چینی ها هر چهار پایی به جز میز و هر پرنده‌ای به جز هواپیما را می خورند.

غذای چینی خوشمزه

 برنج از اصلی ترین مواد اولیه تشکیل دهنده غذاهای چینی است مردم چین تقریباً هر روز برای وعده غذایی خود برنج مصرف می‌کنند و این غله یکی از مواد غذایی محبوب در چین به حساب می آید. از معروف ترین غذاهایی که به وسیله برنج پخته می شود می توان برنج سرخ شده را نام برد. یکی دیگر از مهمترین مواد اولیه غذا های چینی رشته فرنگی است. رشته فرنگی معمولاً از آرد گندم، آرد برنج یا نشاسته ماش تهیه می شود. از این رشته برای تهیه سوپ استفاده می کنند و گاهی آن را در کنار غذا هایی مانند سبزیجات سرخ شده و گوشت سرخ شده قرار می دهند. غذاهای چینی با ماکارونی از رایج ترین غذاهای این کشور است.

توفو یا کشک لوبیا نیز از غذا های مهم چین است این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین، کلسیم و آهن است در حالی که مقدار چربی آن بسیار کم می باشد. در حال حاضر غربی‌ ها نیز این غذا را بسیار استفاده می کنند.

غذای چینی با ماکارونی

غذاهای چینی زنده

بهتر است چند واقعیت را درباره غذاهای چینی بدانید. غذاهای چینی در قسمت های مختلف این کشور تفاوت طعم قابل توجهی دارند؛ به عنوان مثال غذا های سیچوان به طور قابل ملاحظه تند هستند اما غذاهای هنگ کنگ شیرین یا شور هستند و غذاهای مردم جنوبی کشور بیشتر مزه ترش دارد. مردم شهر های شمالی چین معمولا کوفته، رشته، و نان می خورند؛ در حالی که ذایقه مردم شهرهای جنوبی، غذاهایی مانند برنج و انواع میوه و سبزیجات را بیشتر ترجیح می‌‌دهد.

چینی ها تقریبا هر موجود متحرک را می‌خورند. غذاهای زنده چینی در سراسر جهان شهرت خاصی دارند. شاید شما هم فیلم غذاهای چینی را دیده باشید که به راحتی موجودات زنده را سرو می کنند. این موضوع باعث تعجب و حتی احساس بد در مردم سایر کشورها می شود؛ به عنوان مثال چینی ها سگ ، حشرات، عقرب، مار، موش، گوش خوک، سر، پا، قلب، ریه، کبد، کلیه ها، روده ها و خون را می خورند. البته آنها غذاهای کنسروی را زیاد دوست ندارند و معمولا مواد غذایی را به صورت تازه مصرف می کنند. با همه این توصیفات تعدادی از غذاها وجود دارد که در چین بسیار محبوب هستند. در ادامه به بررسی چند غذای چینی خوشمزه خواهیم پرداخت؛ اما در حالت کلی همان طور که گفتیم چین کشور بزرگی است و به دلیل آب و هوای متفاوت، تاریخ، مواد اولیه محلی، آداب غذاخوری و غیره، تفاوت‌های منطقه‌ای زیادی در آشپزی مردم آنجا وجود دارد.

اردک سوخاری

 اردک سوخاری پکن یکی از محبوب ترین غذاهای چین است و در واقع یکی از غذاهای ملی چین به حساب می آید. این غذا به علت پوست نازک اردک و طعم ترد آن بسیار مورد علاقه است. این غذا با انواع پنکیک‌ها، سس لوبیا و سس سویا سرو می شود. این غذا یک غذای سلطنتی است و از مهمان های خارجی اغلب با این غذا پذیرایی می شود.

مرغ کنگ پائو

این غذا یکی از غذاهای معروف سیچوان است و علاوه بر چین در میان مردم سایر کشور ها نیز محبوبیت خاصی دارد. مواد اولیه اصلی این غذا مرغ خرد شده، فلفل قرمز خشک، خیار و بادام زمینی سرخ شده (یا بادام هندی) است. مردم سایر کشورها این غذا را کمی با تغییر درست می کنند؛ به عنوان مثال در کشورهای اروپایی.مرغ خرد شده با نشاسته ذرت پوشانده می شود و سبزیجات، سس ترش و شیرین و سیر له شده به آن اضافه می کنند.

گوشت خوک ترش و شیرین

 این غذا رنگ نارنجی مایل به قرمز و طعم شیرین و ترش دارد. در ابتدا این غذا فقط به تنهایی سرو می شد؛ اما در حال حاضر گوشت خوک را با مواد دیگری مانند مرغ، گوشت گاو و یا دنده های خوک جایگزین می کنند.

 هات پات

 هات پات از غذاهایی است که در استان سیچوان طرفداران زیادی دارد. در واقع این غذا نوعی آب گوشت است که آن را با چاشنی های مختلف درست می کنند و می توانند هر چه دوست دارند به آن اضافه کنند. در واقع یکی از اسرار خوشمزه شدن آبگوشت استفاده از حرارت ملایم است که ورقه های گوشت و سبزیجات خوب پخته می‌شوند و طعم دلپذیر به خود می گیرند. در گذشته این غذا بیشتر در زمستان ها استفاده می شد اما در حال حاضر در ایام مختلف سال مردم چین از این غذا استفاده می کنند.

  کوفته ها

کوفته ها از غذاهای سنتی مردم چین به شمار می آیند و محبوبیت زیادی در بین آنها دارند. مردم شمال چین بیشتر از کوفته استفاده می کنند و برای درست کردن آن از گوشت چرخ کرده یا سبزیجات خرد شده به همراه لایه خمیر نازک استفاده می کنند. کوفته ها را می توان به صورت آب پز، بخار پز و یا سرخ شده تهیه کرد. کوفته از غذاهایی است که در شب سال نو چینی آن را سرو می کنند و اعتقاد دارند هر چه تعداد کوفته بیشتری در شب سال نو بخورند در سال جدید پول بیشتری کسب خواهند کرد.

چاومن (chow mein)

چاومن به معنی نودل سرخ شده است. برای تهیه این غذا، معمولاً رشته فرنگی به همراه گوشت، پیاز و کرفس پخته می شود. برای درست کردن چاومن، نودل ها را در آب جوش می‌ریزند و می پزند، سپس آنها را بعد از سرد شدن سرخ می کنند.

اگر جدول غذاهای چینی را بررسی  کنیم می توانیم یانگژو و شاندونگ را نیز به لیست بالا اضافه کنیم. یانگژو از برنج سرخ شده و موادی مانند تخم مرغ سبزیجات و غذاهای دریایی تهیه می شود. شاندونگ نیز از غذاهای محبوب چینی است  این غذا رشته فرنگی غلیظ گندم است که روی آن سس می ریزند  برای تهیه این سس گوشت را می جوشانند و به آن نمک و خمیر سویا اضافه می کنند.

علاوه بر غذا ها، چینی ها دسرهای محبوبی نیز دارند. دسر های موجود در کشور چین با دسرهای کشورهای غربی متفاوت است و معمولاً برای تهیه این دسر ها، از مواد اولیه مانند کدو تنبل، لوبیا قرمز، تخم مرغ و میوه ها استفاده می کنند. تارت تخم مرغ، نان لوبیا قرمز، پنکیک کدو حلوایی، ژله بادام از دسرهای مورد علاقه مردم چین است

اگر توجه داشته باشید اکثر غذاهای چینی از مواد غذایی تشکیل شده است که برای مسلمانان قابل استفاده نیست. اگر قصد سفر به چین را دارید نگران نباشید با توجه به این که چین کشوری است که مسافران زیادی را هر ساله به سوی خود جذب می کند؛ بنابراین پیدا کردن غذاهای حلال در این کشور آسان است. شما به راحتی می توانید از رستوران هایی که غذای حلال سرو می کنند استفاده کنید. از مهمترین غذاهای حلال موجود در رستوران های چین می توان کباب بره و رشته فرنگی همراه با گوشت گاو را نام برد. در واقع بسیاری از غذاهای مسلمانان در رستوران ها وجود دارد و تنوع غذای حلال نیز در آنجا زیاد است و مسافرانی که روی حلال بودن غذا حساس هستند مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

منبع خبر مارکت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.