تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۵۹
کد خبر : 41918

کمک یک میلیون فرانکی صلیب سرخ به هلال احمر در سال۹۹

کمک یک میلیون فرانکی صلیب سرخ به هلال احمر در سال۹۹

کمک یک میلیون فرانکی صلیب سرخ به هلال احمر در سال۹۹ دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران از اهدای مبلغی معادل یک میلیون فرانک سوییس در راستای حمایت از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران برای..

کمک یک میلیون فرانکی صلیب سرخ به هلال احمر در سال۹۹

کمک یک میلیون فرانکی صلیب سرخ به هلال احمر در سال۹۹

دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران از اهدای مبلغی معادل یک میلیون فرانک سوییس در راستای حمایت از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران برای مقابله با همه­ گیری کرونا در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران در ارائه گزارش اقدامات خود در سال ۹۹ اعلام کرد که در این سال با همکاری وزارت امور خارجه، جمعیت هلال احمر، مرکز مین‌زدایی، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و … اقدامات متعددی را انجام داده که از جمله آن می‌توان به آگاهی رسانی چهره‌به چهره در مورد خطرات ناشی از مین و مهمات به جا مانده از جنگ برای بیش از ۵۰۰۰ نفر از ساکنان استان‌های غربی کشور و توریع اقلام بهداشتی شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده و همینطور بروشورهای آموزشی در میان ۲۷هزار نفر از ساکنان این استان‌ها در دوران همه‌گیری کرونا اشاره کرد.

ارائه آموزش‌های حضوری مربوط به خطرات مین در نواحی مرزی ایران و افغانستان در شمال شرق کشور برای بیش از ۲۱۰هزار نفر از مهاجران افغانستانی در مسیر بازگشت به کشورشان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۹ است.

صلیب سرخ در سالی که گذشت ۱۲۳هزار و ۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده و همینطور بروشورهای آموزشی در مورد خطرات مین، همه‌گیری کرونا و جلوگیری از گم کردن اعضای خانواده در مسیر مهاجرت را میان این افراد توزیع کرده است.

دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران در مراسم بازگرداندان بقایای پیکرهای ۱۹۲ تن از رزمندگان ایرانی مربوط به جنگ ایران و عراق حضور داشته است. همچنین ارتباط بین ۱۰۷ خانواده که در مسیرهای مهاجرتی در اروپا و دیگر قاره­‌ها با عزیزانشان از بین رفته بود، بار دیگر برقرار شد.

مبلغی معادل یک میلیون فرانک سوییس نیز از سوی دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و در راستای حمایت از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران برای مقابله با همه­ گیری کرونا به این جمعیت اهدا شد. این مبلغ برای خرید تجهیزات حفاظت شخصی، ضدعفونی کننده­ ها، اقلام غذایی و ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی هزینه شد.

برای مهاجران آسیب ­پذیر افغانستانی در منطقۀ گلشهر در حومۀ شهر مشهد ۲۰هزار مشاورۀ پزشکی و تغذیه‌ای رایگان ارائه شده و همینطور ۵۰هزار دست اقلام تجهیزات حفاظت شخصی در میان آنان توزیع شده است.برای ۴۶ هزار و ۶۹۰ نفر از این مهاجران نیز جلسات آموزشی رایگان دربارۀ بهداشت زنان و تغذیه برگزار شد.

دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران به بیش از چهارهزار و ۷۴۵ نفر از ساکنان آسیب­ پذیر شهرهای ایرانشهر، زاهدان، زابل و چابهار خدمات توانبخشی جسمی و همینطور بسته­ های بهداشتی و اقلام تجهیزات حفاظت شخصی ارائه کرده و ۶۷ محموله اقلام امدادی و بشردوستانه به ارزش تقریبی ۷۰میلیارد ریال را نیز خریداری و به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان و آذربایجان منتقل کرده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.