تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر : 608022

جرم رابطه نامشروع تلفنی چیست؟

جرم رابطه نامشروع تلفنی چیست؟

مطابق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی که در بخش قبل بیان گردید، حداکثر مجازات برای جرم رابطه نامشروع تلفنی، یکی از اقسام جرم رابطه نامشروع، تا نود و نه ضربه شلاق می باشد. در خصوص این مجازات، نکات زیر باید مورد توجه قرار گیرد:   مجازات رابطه نامشروع تلفنی قانون گذار در ماده 637 ،

مطابق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی که در بخش قبل بیان گردید، حداکثر مجازات برای جرم رابطه نامشروع تلفنی، یکی از اقسام جرم رابطه نامشروع، تا نود و نه ضربه شلاق می باشد. در خصوص این مجازات، نکات زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

 

مجازات رابطه نامشروع تلفنی

قانون گذار در ماده 637 ، حداکثر مجازات را برای رابطه نامشروع به صورت تلفنی را مشخص کرده است، به این معنا که قاضی رسیدگی کننده به پرونده جرم رابطه نامشروع تلفنی می تواند مجازات مرتکبین این جرم را از یک تا ۹۹ ضربه شلاق تعیین نماید که در صورت وجود شرایط اجرای حکم شلاق رابطه نامشروع، اعمال می شود.

انواع مجازات رابطه نامشروع تلفنی

“این مجازات از نوع مجازات تعزیری بوده و به این معناست که برخلاف حدود، مقدار و نحوه اجرای آن در شرع اسلام مشخص نشده و قانون گذار در مورد آن تصمیم می گیرد.

بر اساس درجه بندی مجازات های تعزیری در قانون مجازات اسلامی، مجازات در نظر گرفته شده برای جرم رابطه نامشروع تلفنی مجازات تعزیری درجه ۶ می باشد.

مجازات جرم رابطه نامشروع تلفنی مطابق ماده ۳۷ قانون مجازات اسلامی تا حداکثر ده ضربه شلاق قابل تخفیف یا قابل تبدیل به جزای نقدی از ۲ میلیون تا ۸ میلیون تومان می باشد.

جرم رابطه نامشروع پیامکی از جرایم غیرقابل گذشت بوده، بنابراین، چنانچه شاکی گذشت نماید، رسیدگی به جرم متوقف نشده، بلکه برای مرتکبین مجازات تعیین می گردد.

مطابق ماده ۱۱۵ قانون مجازات اسلامی، توبه مرتکب در جرم رابطه نامشروع تلفنی باعث ساقط شدن مجازات می شود، مشروط بر اینکه ندامت مرتکب برای قاضی پرونده اثبات شود.”

روابط نامشروع به اشکال مختلفی ارتکاب می یابند و برقراری رابطه می تواند به صورت فیزیکی و یا غیرفیزیکی باشد. رابطه نامشروع به صورت فیزیکی، آن است که زن و مرد فاقد علقه زوجیت، روی به رفتارهایی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن، لمس کردن و مواردی از این قبیل کنند.

رابطه نامشروع فیزیکی در غالب رابطه تلفنی و یا رابطه از طریق فضای مجازی شکل می گیرد و بین زن و مرد نامحرم، هیچ عمل فیزیکی و تماس مستقیمی صورت نمی گیرد.

رابطه نامشروع فیزیکی در نهایت منتهی به زنا و یا اعمالی غیر از زنا می شود، اما در رابطه نامشروع تلفنی، به نوعی رابطه جنسی تلفنی شکل می گیرد. به این صورت که مرد و زن نامحرم، در تلفن یک سری صحبت ها و گفتگوهایی را انجام می دهند که محتوای آن ها جنسی است و از این رو چنین رفتاری جرم است.

 

قانونگذار رابطه خارج از محدوده مقررات و اصول شرعی را حتی در صورتی که از طریق تلفن صورت گیرد، جرم انگاری می کند، که البته در این زمینه لازم است ثابت شود که در گفتگوی بین طرفین، محتوای غیراخلاقی رد و بدل شده است که البته اثبات این موضوع بسیار سخت و دشوار است.

آیا وکیل رابطه نامشروع کمکی می کند؟

یکی دلایلی که شما باید با یک وکیل رابطه نامشروع صحبت کنید، این است که شما حتما باید قبل از اقدامی از تجربیات یک وکیل رابطه نامشروع استفاده کنید و بی هوا جلو نروید.

دلایل مشاوره حقوقی رابطه نامشروع با وکیل

  • داشتن تجربه بالا به علت پرونده های گوناگونی که داشته است.
  • می تواند بهترین مشاوره حقوقی در رابطه با رابطه نامشروع رو به شما بدهد.
  • از تجربه وکیل رابطه نامشروع برای تنظیم دادخواست کمک بگیرید.
  • پرونده شما را می تواند به عهده بگیرد.
  • اگر برایتان هزینه وکیل برایتان گران است می توانید از مشاوره رابطه نامشروع استفاده کنید.

وکیل رابطه نامشروع در شیراز

وکیل رابطه نامشروع در شیراز در این زمینه با دانش عمیق در موارد حقوقی مرتبط با رابطه نامشروع و قوانین جرم های جنسی می تواند به شما کمک کند تا مشکلات حقوقی خود را بهتر درک کنید و استراتژی های مناسبی را اتخاذ کنید. وی با تجربه ای که از حضور در محاکم کسب کرده است و آشنایی با خصوصیات قضات و مسائل مرتبط با محاکمه، می تواند به شما راهنمایی کند تا بهترین رویکرد را در روند پرونده تان داشته باشید.

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان

با این حال، وکیل رابطه نامشروع در اصفهان همچنان باید به دقت موارد را مورد بررسی قرار داده و از تلاش خود برای محافظت از حقوق و مصالح موکل اطمینان حاصل کنند. مطالعه و درک دقیق قوانین مرتبط و موارد جزئی تر در هر پرونده می تواند به وکیل رابطه نامشروع در اصفهان کمک کند تا بهترین نتیجه را به دست آورد و از اتخاذ تصمیم های نادرست جلوگیری کند.

سخن پایانی

یکی از دلایلی که باید با وکیل رابطه نامشروع صحبت داشته باشید ، این است که براحتی می توانید تمامی سوال های خود را از آن شخص بپرسید و در دادگاه اشتباهی نکنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.