تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر : 47734

کرونا همچنان در فارس قربانی می‌گیرد

کرونا همچنان در فارس قربانی می‌گیرد

کرونا همچنان در فارس قربانی می‌گیرد عکس آرشیوی است. ایسنا/فارس آخرین وضعیت از آمار تعداد مبتلایان، بیماران بستری و فوت شدگان در فارس نشان‌دهنده تداوم موج چهارم کووید-۱۹ و قربانی گرفتن این ویروس از میا..

کرونا همچنان در فارس قربانی می‌گیرد

کرونا همچنان در فارس قربانی می‌گیرد
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس آخرین وضعیت از آمار تعداد مبتلایان، بیماران بستری و فوت شدگان در فارس نشان‌دهنده تداوم موج چهارم کووید-۱۹ و قربانی گرفتن این ویروس از میان کسانی است که در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی غفلت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته هم تعداد ۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس، جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، دکتر عبدالرسول همتی در اعلام آخرین وضعیت شیوع کروناویروس تا ظهر دهم اردیبهشت در استان فارس، گفت: تا امروز ۸۲۳ هزار و ۶۳۶ تست تشخیص مولکولی از افراد مشکوک در فارس گرفته و منجر به شناسایی ۲۴۰ هزار و ۵۴۹ بیمار مثبت قطعی شده است.

او گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۹۴ هزار و ۴۸۵ مورد تست سریع نیز از افراد مشکوک در فارس تهیه و به شناسایی ۱۳ هزار و ۴۶۹ مورد مثبت قطعی منتهی شده است.

همتی با یادآوری اینکه جمع بیماران مثبت شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا روز دهم اردیبهشت در فارس، ۲۵۴ هزار و ۱۸ نفر بوده است، گفت: هم اکنون مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم بستری در بیمارستان‌های فارس ۲۲۰۷ نفر است و ۳۳۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: مجموع بیماران جان باخته از کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع این همه گیری تاکنون به ۴۰۲۳ نفر رسیده است؛ اگرچه ۲۲۵ هزار و ۸۹۷ بیمار، از این بیماری بهبود یافته‌اند.

همتی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران، از مردم خواست تا در این ایام مبارک برای سلامتی مدافعان سلامت که در این بحران به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند، دعا کرده و پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی را بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.