تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 609806

کاهش ۳۳ درصدی کارمزد تراکنش‌های بیت کوین! علت چیست؟

کاهش ۳۳ درصدی کارمزد تراکنش‌های بیت کوین! علت چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین (BTC) در بحبوحه اصلاح بازار، به میزان قابل‌توجه ۳۳.۱ درصد کاهش یافته است. این کاهش چشمگیر ناشی از کم‌ شدن فعالیت توکن‌های BRC-۲۰ و خروج گسترده بیت‌کوین از صرافی‌ها بوده است. توکن‌های BRC-۲۰ یا بیت‌کوین اوردینالز در مقایسه با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دیگر، هزینه بیشتری برای پردازش

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین (BTC) در بحبوحه اصلاح بازار، به میزان قابل‌توجه ۳۳.۱ درصد کاهش یافته است. این کاهش چشمگیر ناشی از کم‌ شدن فعالیت توکن‌های BRC-۲۰ و خروج گسترده بیت‌کوین از صرافی‌ها بوده است.

توکن‌های BRC-۲۰ یا بیت‌کوین اوردینالز در مقایسه با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دیگر، هزینه بیشتری برای پردازش نیاز دارند و در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ نیز به افزایش شدید کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین منجر شدند.

اکنون کمتر شدن فعالیت این توکن‌ها موجب کاهش کارمزد تراکنش‌های بیت کوین هم شده است. از طرفی، خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها همزمان با افزایش محبوبیت صندوق‌های قابل معامله‌ در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در آمریکا صورت گرفته است.

طبق گزارش‌ها، ۷۰۰ میلیون دلار بیت کوین از صرافی‌های متمرکز خارج شده‌اند و در طرف مقابل، تا تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۲۴ صندوق‌های ETF بیت کوین توانسته‌اند بیش از ۱۲ میلیارد دلار نقدینگی از سرمایه‌گذاران نهادی جذب کنند.

در همین حال، کارمزد تراکنش‌ها در اتریوم (ETH)، دومین بلاکچین بزرگ، برای دومین هفته متوالی به بالاترین میزان سالانه خود رسیده است. در این میان، صرافی یونی‌سواپ (UNI) از نظر مصرف کارمزد گس (Gas Fee) پیشتاز است.

نکته قابل‌توجه این است که خروج اتریوم از صرافی‌ها، برخلاف بیت‌کوین، هنوز نشانه‌ای از احساسات صعودی قوی در بازار را ندارد. تحلیلگران وبسایت IntoTheBlock با بررسی بازار، سیگنال‌های هشداردهنده‌ای را برای دارندگان بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها، در رابطه با وقوع اصلاح قیمتی به اشتراک گذاشتند.

افزایش فاندینگ ریت در صرافی‌های مشتقات به بالاترین سطح چند ماهه و بالا رفتن درصد بازدهی سالانه (APY) در محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر استیبل‌کوین‌ها، نشان از داغ شدن بیش از حد بازار دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته کاهش ۳۳ درصدی کارمزد تراکنش‌های بیت کوین! علت چیست؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.