تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۰۰
کد خبر : 609796

چرا با وجود افزایش فعالیت‌ها در شبکه اتریوم، خطر اصلاح قیمت ETH بالا است؟

چرا با وجود افزایش فعالیت‌ها در شبکه اتریوم، خطر اصلاح قیمت ETH بالا است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه فعالیت و پویایی عرضه در شبکه اتریوم از زمان اجرای ارتقای دنکن (Dencun) مثبت باقی مانده است. ارتقای دنکن که در تاریخ ۱۳ مارس اجرا شد، برای کاهش قابل‌توجه هزینه تراکنش‌های شبکه‌های لایه دو اتریوم، از طریق مکانیسم پروتو-دنک شاردینگ (proto-danksharding) طراحی شده است. به گزارش شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، پس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فعالیت و پویایی عرضه در شبکه اتریوم از زمان اجرای ارتقای دنکن (Dencun) مثبت باقی مانده است.

ارتقای دنکن که در تاریخ ۱۳ مارس اجرا شد، برای کاهش قابل‌توجه هزینه تراکنش‌های شبکه‌های لایه دو اتریوم، از طریق مکانیسم پروتو-دنک شاردینگ (proto-danksharding) طراحی شده است.

به گزارش شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز دنکن، عرضه کل ETH به کاهش خود ادامه داده و به پایین‌ترین سطح خود از آگوست ۲۰۲۲ رسیده است.

تیم کریپتوکوانت این کاهش عرضه را به سطح بالای فعالیت‌ها که در نتیجه آن، کارمزد تراکنش‌های اتریوم سوزانده می‌شود، نسبت می‌دهد. در واقع، از آنجایی که کارمزدهای تراکنش به یک آدرس غیرفعال ارسال می‌شوند، کل عرضه ETH به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

افزایش کارمزد تراکنش‌ها به دلیل فعالیت زیاد در شبکه اتریوم است. این امر در تعداد تراکنش‌های روزانه به بالاترین سطوح از ماه می ۲۰۲۳ نیز مشهود است.

علاوه بر این‌ها، در حال حاضر تعداد بالایی از کوین‌های ETH نیز استیک شده است. طبق گزارش‌ها، بیش از ۳۱٫۷ میلیون اتریوم استیک شده که حدود ۲۶ درصد از کل عرضه ETH را تشکیل می‌دهد.

اگرچه این شاخص‌های درون زنجیره‌ای برای اتریوم مثبت هستند، اما ETH همچنان با خطر اصلاح قیمت مواجه است. تحلیلگران می‌گویند که این دارایی در گران‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۱ قرار دارد که نشان‌دهنده خطر عقب‌نشینی قیمت است.

در همین راستا، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) اتریوم روی ۲ است که نشان می‌دهد ارزش این رمزارز ۲ برابر بالاتر از میانگین قیمت خرید آنچین آن است و دارندگان، ۵۰ درصد سود تحقق‌نیافته دارند.

در زمان نگارش این خبر، ارز دیجیتال اتریوم با قیمت ۳،۴۷۵ دلار معامله می‌شود که در بازه‌های روزانه و هفتگی، به ترتیب ۶٫۵ و ۱۱٫۸ درصد افت دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته چرا با وجود افزایش فعالیت‌ها در شبکه اتریوم، خطر اصلاح قیمت ETH بالا است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.