تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
کد خبر : 69846

نمایشگاه گروهی نقاشیخط «شیدا نبشت» گشایش یافت/ شیدایی هنرمندان در نمایشگاه «شیدا نبشت» 

نمایشگاه گروهی نقاشیخط «شیدا نبشت» گشایش یافت/ شیدایی هنرمندان در نمایشگاه «شیدا نبشت» 

نمایشگاه گروهی نقاشیخط «شیدا نبشت»، با حضور چهره های مطرح هنری و مدیران نهادهای فرهنگی و هنری کشور، در مجموعه راگادید باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب گشایش یافت. به گزارش سایت خبری تحلیلی کافه دانش، روز یکشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ مجموعه راگادید واقع در باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب، میزبان جمعی از چهره های هنری کشور …

نمایشگاه گروهی نقاشیخط «شیدا نبشت»، با حضور چهره های مطرح هنری و مدیران نهادهای فرهنگی و هنری کشور، در مجموعه راگادید باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب گشایش یافت.

به گزارش سایت خبری تحلیلی کافه دانش، روز یکشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ مجموعه راگادید واقع در باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب، میزبان جمعی از چهره های هنری کشور بود که به بهانه گشایش نمایشگاه گروهی نقاشیخط  «شیدا نبشت» در هوایی بهاری گردهم آمدند.

افتتاح این نمایشگاه با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان نقاش، خوشنویس و مجسمه ساز ایران انجام شده و با همراهی مدیران هنری نهادهای فرهنگی کشور ادامه یافت.

در این نمایشگاه، در چهار سالن مجهز مجموعه راگادید بیش از ۸۰ اثر از ۴۴ هنرمند که به ترتیب حروف عبارتند از: سعیده آرین، حسین احصایی، سیاوش اسودی، مهرداد اصفهانیان، ابراهیم اکبری گرز، وحید امین، جواد بختیاری، محمد رضا بشیری، علی تن، امیرحسین جباری، حمید جعفری شکیب، ربابه حسین پور، مژگان حسینی، کامبیز حضرت پور، مصطفی خزایی، منصور خیرخواه، حمید رحیمی بافرانی، عباس رفیعی، داوود رواسانی، رضا رینه ای، محمد علی سعیدی، محسن سلیمانی، سامان شادانلو (ایلخان)، هانی شرار، مرتضی شمیسا، فریدون صفوی، محیا طلوع کیان، محمد رضا عمو زاد، مراد فتاحی، عظیم فلاح، علی رضا قوجاری، مهدیس کاوه مهر، خلیل کویکی، پژمان متقیان، سپیده مجد کیان، بنفشه (نیر) مصری پور، ایمان ملا جعفری، روح الله منجزی دشتگرد، کورش مومنی، بهداد نجفی اسدالهی، حسن نوروزنیا، حسین نوروزنیا، مریم وحید نیا، شقایق یزدانی به نمایش درآمده و مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

هنربان‌ (کیوریتور) این رویداد هنری با بیان اینکه «شیدا نبشت» علاوه بر موضوع اصلی نمایشگاه، نگاهی بر کاربرد نوشتار در فرهنگ تصویری معاصر ایران و آثار هنری تجسمی مرتبط با این رویکرد دارد گفت: به دلیل استقبال  چشمگیر از شیدا نبشت، در نیمه نخست سال جدید برگزاری مجدد نمایشگاهی دیگر با همین موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی افزود: رویدادهای هنری در این مجموعه با نمایش آثار آبرنگ، نگارگری، خوشنویسی، حجم و عکاسی، علاوه بر نقاشی و نقاشی خط در سال آینده ادامه یافته و علاوه بر آن برنامه ریزی های ویژه ای نیز برای رسانه های نوین هنری انجام شده  است.

سعیده آرین، مدیر هنری این رویداد، پیرامون موضوع و محتوای آن گفت: نقاشی خط پدیده ای نوظهور در دنیای مدرن هنر ایرانی است، که در آن نقاشی به یاری خطاطی آمده تا هنر نقاشی خط که حاصل شور و شیدایی هنرمندان نقاش و خوشنویسی است با تلفیق نوشتار، فرم و رنگ، پا در عرصه جدیدی بنهد. نقاشیخط اگرچه با فراز و نشیب هایی همراه بوده اما در حال توسعه و تکامل است و با موفقیت چشمگیری به عرصه های بین المللی راه یافته است.

به گفته آرین، نقاشی خط شیوه ای است که مخاطب را با تلفیقی از هنر مدرن و سنتی آشنا می کند و هنرمند را در عرصه  نوگرایی قرار می‌دهد.

وی، برگزاری این سلسله نمایشگاه ها  را در پیوند هرچه بیشتر هنرمندان و هنردوستان موثر دانست و ادامه داد: شیدا نبشت، دومین رویداد بزرگ برگزار شده، توسط موسسه هنری خوانش معاصر و با همکاری موسسه فرهنگی فرادید هنر فردا در مجموعه راگادید است.

نمایشگاه «شیدا نبشت» در مجموعه راگادید واقع در باشگاه انقلاب تهران، از ۲۳ اسفند ماه سال جاری تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰  پذیرای عموم علاقه مندان است.

انتشار خبر: کوروش جم

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.