تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۰۵
کد خبر : 609785

صحبت های جنجالی گرشا رضایی در مورد وضعیت موسیقی پاپ کشور در جشن حافظ

صحبت های جنجالی گرشا رضایی در مورد وضعیت موسیقی پاپ کشور در جشن حافظ

گرشا رضایی در جشن حافظ با نگاهی نقادانه از انتخاب شرکت کنندگان در حوزه موسیقی این جشن از استفاده از کامپیوتری شدن موسیقی در ایران ایراد گرفت. متاسفانه در سال های گذشته استفاده از تجهیزات الکترونیک و کامپیوتر برای ساخت موسیقی در موسیقی پاپ کشور جا باز کرده و این موضوع توسط موسیقی دانان بزرگ

گرشا رضایی در جشن حافظ با نگاهی نقادانه از انتخاب شرکت کنندگان در حوزه موسیقی این جشن از استفاده از کامپیوتری شدن موسیقی در ایران ایراد گرفت. متاسفانه در سال های گذشته استفاده از تجهیزات الکترونیک و کامپیوتر برای ساخت موسیقی در موسیقی پاپ کشور جا باز کرده و این موضوع توسط موسیقی دانان بزرگ ایرانی مورد نقد قرار گرفته است.

 

متاسفانه استفاده از پلی بک و تیون صدا و موسیقی به کمک کامپیوتر در اجرا های زنده توسط بسیاری از خوانندگان پاپ انجام می شود. بسیاری از خواننده های پاپ امروز در کنسرت هایشان اجرای ناکوک دارند که صدای منتقدان موسیقی را در آورده است.

وقتی شرکت کننده ها رو اسم می بردیم برای بهترین تنظیم کننده سال و بهترین تنظیم سال به نظر من با اتر همه دوستان باید کنارشون کامپیوتر هم قرار میدادیم ،  برای اینکه هنر این سرزمین بسیار بسیار در این روزها توسط کامپیوتر داره ارائه میشه و تمام خلاقیت و دانش موسیقی رو در این کشور داره تحت تاثیر قرار میده.

خیلی افتخار میکنم که البوم یه روز رو با رفقای عزیزم تولید کردیم با بیش از پنجاه نوازنده که به صورت همزمان ساز زدن خیلی ارزشمنده اما این افراد لایق سالها بیکار بودن هم هنرمندانی که جای خودشون رو کم کم دارن به کامپیوتر میدن ، متاسفانه هیچ جای دنیا اینجوری نیست انقدر تکیه به کامپیوتر برای تولید موسیقی! ما به کجا داریم میریم و اون وقت برای تولید موسیقی کامپیوتری جایزه ها میدیده من برای نسل اینده صحبت میکنم امشب این جا نه برای منه چهل ساله که از من گذشت برای بچه هامون کامپیوترها رو کنار بزارید مثل سینای عزیز بیایید از خونه هاتون بیرون ساز بزنید با نوازنده ها سمت بگیر با احترام به این جشن بزرگ احترام این شب بزرگ با احترام به روح بلند علی معلم جایزه بهترین خواننده رو به اتو تیم بدید به ملودایم بدین !

بیوگرافی گرشا رضایی: نغمه‌ای از لرستان

گرشا رضایی خواننده، نوازنده و آهنگساز محبوب موسیقی پاپ، در ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۶۳ در شهر ازنا در استان لرستان متولد شد. او اصالتاً لر است و به واسطه خانواده مادری، از صدای دلنشینی برخوردار است.

عشق به موسیقی از کودکی

گرشا از سنین پایین به موسیقی علاقه‌مند شد و به طور جدی از ۱۳ سالگی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد. او استعداد ذاتی خود را با آموزش و تمرین پرورش داد و به نوازنده‌ای ماهر تبدیل شد.

تسلط بر انواع سازها

گرشا رضایی در نواختن گیتار فلامنکو، کلاسیک و الکتریک تخصص دارد و دوره‌های آموزشی این سازها را نیز برگزار کرده است. علاوه بر گیتار، او بر نواختن پیانو، کمانچه، بربط و سه تار نیز تسلط دارد.

آغاز خوانندگی

گرشا رضایی با وجود سابقه طولانی در نوازندگی و آهنگسازی، به دلیل تصویری که از دنیای خوانندگی داشت، ورود به این عرصه را به تعویق انداخت. اما در نهایت، در سال ۱۳۹۱ با تیتراژ سریال “دولت مخفی” رسماً پا به دنیای خوانندگی گذاشت و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

فعالیت‌های حرفه‌ای

گرشا رضایی تاکنون تیتراژ برنامه‌های مختلفی از جمله “لوتوس” را خوانده و آهنگ‌های متعددی منتشر کرده است. اولین آلبوم او با نام “آبی” در سال ۱۳۹۶ به بازار عرضه شد.

حضور در برنامه‌های تلویزیونی

گرشا رضایی در برنامه‌های تلویزیونی محبوب مانند “دورهمی” و “هندوانه” نیز حضور یافته و به اجرای زنده پرداخته است.

محبوبیت و جایگاه گرشا رضایی

گرشا رضایی با صدای دلنشین، نوازندگی و آهنگسازی قوی، به یکی از خوانندگان محبوب موسیقی پاپ تبدیل شده است. او با تکیه بر خلاقیت و نوآوری، جایگاه خود را در این عرصه تثبیت کرده و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.