تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
کد خبر : 609902

مدیر سابق کوین بیس: بیت کوین جهان را نجات خواهد داد!

مدیر سابق کوین بیس: بیت کوین جهان را نجات خواهد داد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه بالاجی اسرینیواسان (Balaji Srinivasan)، مدیر ارشد سابق بخش تکنولوژی صرافی کوین‌بیس، معتقد است که در صورت بروز بحران مالی و اقدام دولت آمریکا به مصادره‌ دارایی‌های شهروندان، بیت‌کوین به عنوان راه‌حلی کارآمد مطرح خواهد شد. وی بر این باور است که هزینه‌های هنگفت بیش از ۱۰ میلیارد دلاری دولت‌های ایالتی، به‌ویژه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بالاجی اسرینیواسان (Balaji Srinivasan)، مدیر ارشد سابق بخش تکنولوژی صرافی کوین‌بیس، معتقد است که در صورت بروز بحران مالی و اقدام دولت آمریکا به مصادره‌ دارایی‌های شهروندان، بیت‌کوین به عنوان راه‌حلی کارآمد مطرح خواهد شد.

وی بر این باور است که هزینه‌های هنگفت بیش از ۱۰ میلیارد دلاری دولت‌های ایالتی، به‌ویژه در ایالت‌های کالیفرنیا و سان‌فرانسیسکو، زمینه‌ساز بروز بحران مالی گسترده‌تری در سطح ملی خواهد شد.

این امر می‌تواند دولت را برای تامین مخارج و حفظ نقدینگی، به اقداماتی افراطی همچون مصادره‌ اموال شهروندان سوق دهد. بالاجی برای اثبات ادعای خود، به نمونه‌های اخیر دخالت‌های دولتی در اموال شخصی افراد اشاره کرد.

از جمله‌ این موارد می‌توان به مسدودسازی ۶۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی روسیه توسط آمریکا و همچنین، مسدودسازی حساب‌های بانکی شهروندان کانادایی مرتبط با اعتراضات کاروان آزادی ۲۰۲۲، اشاره کرد.

در واکنش به چنین اقداماتی، معترضان کانادایی با استفاده از بیت‌کوین توانستند وجوه مورد نیاز خود را تامین کنند. ماهیت غیرقابل‌سانسور و غیرمتمرکز بیت‌کوین، امکان مصادره‌ آن را بدون دسترسی به کلید خصوصی دارنده، غیرممکن می‌سازد.

به همین دلیل، بالاجی بر این باور است که در صورت وقوع سناریوی مصادره‌ اموال و حتی رفتن به درب خانه‌ها، جنبش “ماکسیمالیسم بیت کوین” افراد زیادی را جذب خواهد کرد.

او معتقد است که در این شرایط، روش‌های سنتی مدیریت مالی دیگر کارآمد نخواهند بود و تنها بیت‌کوین می‌تواند راه‌حلی برای حفظ دارایی‌های افراد باشد.

لازم به ذکر است که بالاجی پیش‌تر و در مارس ۲۰۲۳، بر رسیدن قیمت بیت‌کوین به یک میلیون دلار شرط‌بندی‌‌ کرده بود، ولی به دلیل محقق نشدن این پیش‌بینی، متحمل ضرر سنگین ۱.۵ میلیون دلاری شد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته مدیر سابق کوین بیس: بیت کوین جهان را نجات خواهد داد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.