تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر : 10697

زرین‌دست: نسل جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند

زرین‌دست: نسل جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند

زرین‌دست: نسل جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند علیرضا زرین‌دست فیلمبردار مجرب سینمای ایران معتقد است که نسل جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند و احاطه آنها به تکنولوژی دیجیتال تحسین‌برانگیز است. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زرین‌دست فیلمبردار باسابقه سینمای ایران با اشاره به حضورش در فیلم «خون شد» گفت: «خون شد» هشتمین همکاری من با مسعود کیمیایی است؛ در میان همکاری‌های مشترکم با این کارگردان، چند فیلم وجود دارد که در زمره کارهای درخشانم به شمار می‌آید؛ اولینش فیلم «خط قرمز» است، سپس فیلم‌های «حکم»، «رییس»، «ضیافت» و در نهایت «خون شد.»
وی ادامه داد: من تعدادی از فیلم‌های مشترکم با آقای کیمیایی را خیلی دوست دارم و برخی دیگر را هم به میزان متوسط دوست دارم؛ «خون شد» در زمره فیلم‌هایی است که خیلی دوستش دارم؛ زیرا در این فیلم نماد خاصی وجود دارد و آن نماد این است که آدمی از جایی می‌آید و سعی می‌کند خانواده از هم پاشیده خود را بار دیگر در کنار هم جمع کند؛ او فرزند ارشد خانواده است و وقتی به سراغ اعضای خانواده‌اش می‌رود، می‌بیند هر یک از ..

زرین‌دست: نسل جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند

علیرضا زرین‌دست فیلمبردار مجرب سینمای ایران معتقد است که نسل جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند و احاطه آنها به تکنولوژی دیجیتال تحسین‌برانگیز است.

زرین‌دست: نسل جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زرین‌دست فیلمبردار باسابقه سینمای ایران با اشاره به حضورش در فیلم «خون شد» گفت: «خون شد» هشتمین همکاری من با مسعود کیمیایی است؛ در میان همکاری‌های مشترکم با این کارگردان، چند فیلم وجود دارد که در زمره کارهای درخشانم به شمار می‌آید؛ اولینش فیلم «خط قرمز» است، سپس فیلم‌های «حکم»، «رییس»، «ضیافت» و در نهایت «خون شد.»

وی ادامه داد: من تعدادی از فیلم‌های مشترکم با آقای کیمیایی را خیلی دوست دارم و برخی دیگر را هم به میزان متوسط دوست دارم؛ «خون شد» در زمره فیلم‌هایی است که خیلی دوستش دارم؛ زیرا در این فیلم نماد خاصی وجود دارد و آن نماد این است که آدمی از جایی می‌آید و سعی می‌کند خانواده از هم پاشیده خود را بار دیگر در کنار هم جمع کند؛ او فرزند ارشد خانواده است و وقتی به سراغ اعضای خانواده‌اش می‌رود، می‌بیند هر یک از آنها به سویی پراکنده شده‌اند و در پرتو این پراکندگی، شخصیت و توانایی خود را از دست داده‌اند؛‌ با این وجود، این مرد به بهانه روشن نگهداشتن چراغ خانه‌شان، تصمیم می‌گیرد بار دیگر اعضای خانه را در کنار هم جمع کند و به آنها تأکید می‌کند که این خانه باید حفظ شود؛ چراکه بقای ما به بقای این خانه بستگی دارد.

زرین‌دست تصریح کرد: آنچه در جریان این فیلم رخ می‌دهد، اتفاق بسیار زیبایی است؛ به همین دلیل من آن را خیلی دوست دارم. از حیث کیفیت کار فیلمبرداری‌ در «خون شد» نیز باید بگویم که خودم نمی‌توانم کیفیت کارم را ارزیابی کنم و باید دیگران این کار را بکنند و مرا قضاوت کنند.

این فیلمبردار کهنه‌کار سینمای ایران با اشاره به کیفیت بالای کار فیلمبرداران حاضر در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: تعدادی از فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال را دیدم؛ برخی از آنها فیلمبرداری عالی داشتند؛ نسل جدید و جوان فیلمبرداران سینمای ایران فوق‌العاده‌اند و احاطه آنها به تکنولوژی دیجیتال بسیار عالی و تحسین‌برانگیز است.

وی با اشاره به عدم برگزاری نشست خبری فیلم سینمایی «خون شد» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: گاهی اوقات قدم زدن در خیابانی خلوت خیلی بهتر از قدم زدن در خیابانی شلوغ است.

تقی‌پور: کار کردن با فیلمسازان جوان‌ به من انرژی می‌دهد/ اولویتم تئاتر استسپاه منصور: «نه» گفتن به استعدادهای هنری جوان، آنها را از بین می‌بردنگاهی به «خورشید»|بازگشت مجیدی به مدار درخشاننگاهی به «آبادان یازده ۶۰»| اینجا آبادان است و آبادان می‌ماند…

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.