تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
کد خبر : 594120

رویکردی مبتنی بر تعهد و پذیرش(ACT)

رویکردی مبتنی بر تعهد و پذیرش(ACT)

ACT مبتنی بر تعهد و پذیرش بوده و از جمله روش‌های موثر جهت غلبه بر چالش ها و دغدغه های ذهنی ایجاد شده نظیر وسواس، افسردگی، استرس و اضطراب نزد عامه مردم می باشد. این روش به شما کمک می‌کند تا با قبول بخش‌های نامطلوب و نگران کننده زندگی خود، ضمن تعهد به بهبود آن‌ها،

ACT مبتنی بر تعهد و پذیرش بوده و از جمله روش‌های موثر جهت غلبه بر چالش ها و دغدغه های ذهنی ایجاد شده نظیر وسواس، افسردگی، استرس و اضطراب نزد عامه مردم می باشد.
این روش به شما کمک می‌کند تا با قبول بخش‌های نامطلوب و نگران کننده زندگی خود، ضمن تعهد به بهبود آن‌ها، به زندگی با امید و انگیزه بیشتری نگاه کرده و راه های بهبود را جستجو نمایید.

برخی از مزایای استفاده از این روش عبارتند از:

1- ارتقای کیفیت زندگی:
ACT به افراد کمک می‌کند تا ارزش‌ها و اهداف شخصی خود را شناسایی نموده و با رعایت آن‌ها به بهبود کیفیت زندگی دست یابند.

2- تقویت مهارت‌های ارتباطی:
ACT به شخص کمک می‌کند تا با ارتقای شناخت در مورد خود و دیگران، مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخسیده و روابط بهتری با دیگران برقرار نمایند.

3- تقویت تمرکز و توجه:
با تمرین و تمرکز بر هدف، ACT به انسان ها کمک می‌کند تا تمرکز و توجه خود را تقویت نموده و بهبود در عملکرد و کارایی داشته باشد.

4- کمک به پذیرش وضعیت موجود:
ACT به افراد کمک می‌کند تا وضعیت خود را با پذیرش شرایط موجود بهبود بخشیده و از تلاش برای تغییر آن خودداری نمایند، آنچنان که موجبات بهبود در رفتار و تصمیم‌گیری شان را فراهم نماید.

5- کمک به افزایش تعهد به اهداف:
ACT به افراد کمک می‌کند تا پس از شناسایی اهداف و البته ضمن تعهد به آن‌ها با انجام تمرینات مختلف، نظیر تمرینات ذهن‌آگاهی، تمرینات تصویرسازی و سایر تمرینات مشابه برای دستیابی به اهداف خود پافشاری نموده و شکوفایی خود را تجربه کنند.

6- کنترل احساسات منفی:
با استفاده از ابزارهای ACT، افراد می‌توانند احساسات منفی خود را بهبود بخشیده و درک بهتری از آن‌ها داشته باشند. موسسه فرهنگی دکسا این رویکرد را در 3 کارگاه کاربردی ویژه بزرگسالان، والدین و نوجوانان برگزار می کند.

کارگاه ACT

جهت دریافت مشاوره، کسب اطلاعات بیشتر و نیز ثبت نام در این کارگاه ها لطفا” به سایت زیر مراجعه نمایید:
https://doxa-v.org/act-landing/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.