تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
کد خبر : 38514

رویداد آنلاین رونمایی از نخستین گزارش سالانه دیجی‌پی برگزار شد

رویداد آنلاین رونمایی از نخستین گزارش سالانه دیجی‌پی برگزار شد

کافه دانش: نخستین گزارش رسمی و عمومی دیجی‌پی (اپلیکیشن پرداخت هوشمند و از شرکت‌های مجموعه‌ی دیجی‌کالا) که به عملکرد این شرکت در یک سال گذشته اختصاص دارد، با حضور هومن امینی و حمید محمدی بنیان‌گذاران دیجی‌پی منتشر شد. این رویداد از ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۱۷اسفند به صورت زنده از صفحات اینستاگرام و کانال‌های آپارات …

کافه دانش: نخستین گزارش رسمی و عمومی دیجی‌پی (اپلیکیشن پرداخت هوشمند و از شرکت‌های مجموعه‌ی دیجی‌کالا) که به عملکرد این شرکت در یک سال گذشته اختصاص دارد، با حضور هومن امینی و حمید محمدی بنیان‌گذاران دیجی‌پی منتشر شد.

این رویداد از ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۱۷اسفند به صورت زنده از صفحات اینستاگرام و کانال‌های آپارات دیجی‌پی و دیجی کالا پخش شد.

هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی در آغاز این رویداد از لزوم شفافیت و ارایه گزاش در اکوسیستم فین‌تک و لندتک کشور سخن گفت و ارایه این گزارش را در ادامه روند ایجاد شفافیت در گروه دیجی‌کالا، حرکتی در راستای تقویت فرهنگ گزارش‌دهی در این صنعت خواند.

امینی با دعوت از همه‌ی فعالان این صنعت به ارایه گزارش‌های شفاف، ادامه داد که این قبیل شفاف‌سازی‌ها که به نفع همه فعالان صنعت است، می‌تواند به محقق شدن اهداف ما در توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق فراگیری مالی کمک کند.

در بخش دیگری از این رویداد حمید محمدی، رییس هیات مدیره دیجی‌پی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری (ارایه دهنده منابع مالی و اعتباری)، بانک‌ها، کسب‌وکارها، مصرف‌کنندگان نهایی و رگولاتوری را ذی‌نفعان و مخاطبان اصلی خدمات دیجی‌پی و این گزارش معرفی کرد و افزود که دیجی‌پی با پیامی روشن برای هر یک از این گروه مخاطبان وارد این صنعت شده و فعالیت‌های خود را توسعه داده است.

محمدی، دست‌رسی به یک شبکه بزرگ از مخاطبان و کمک به تحقق فراگیری مالی مردم و کسب‌وکارها و مدیریت بهتر نقدینگی را پیام دیجی‌پی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و کسب‌وکارها خواند. او افزود بهبود فرهنگ مدیریت دارایی و کمک به توسعه سبک زندگی مالی، پیام ما برای کاربران نهایی دیجی‌پی است.

هومن امینی در پاسخ به ماهیت فعالیت‌های دیجی‌پی این کسب و کار را شامل ۳ بخش اصلی توصیف کرد:

  • سوپراپلیکیشنی با ۱ میلیون نصب در سال گذشته که با هدف ساده کردن زندگی مالی کاربران ایجاد شده است.
  • درگاه پرداختی با ویژگی‌هایی متمایز کننده از سایر درگاه‌ها
  • و سرویس ارایه دهنده‌ی اعتبار

مدیرعامل دیجی‌پی ادامه داد که سوپر اپ دیجی‌پی با ویژگی‌هایی منحصر به فرد از جمله بازی‌وارسازی، بازگشت بخشی از مبلغ خرید به کیف پول یا «کش بک»، ارایه راهکارهای متنوع مالی و پرداخت، می‌کوشد به فراگیری مالی کمک ‌کند.

هومن امینی دیجی‌پی را همچنین سکویی برای انتشاز مینی‌اپ‌ها توصیف و از همه کسب‌وکارها و تولید کنندگان مینی‌اپ‌ها دعوت کرد از دیجی‌پی به عنوان جایگاهی مناسب برای انتشار خدمات خود استفاده کنند و از فرصت دست‌یابی به بخش وسیعی از مخاطبان بهره‌مند شوند.

در ادامه این رویداد حمید محمدی از دیگر جذابیت‌های قابلیت «کش بک» سخن گفت و دیجی‌پلاس را به عنوان مثالی از کاربرد این قابلیت توصیف کرد که یکی از امکانات عضویت در آن دریافت کش‌بک در مقابل خریدها در دیجی‌کالاست یعنی با هر خرید در دیجی‌کالا اگر عضوی از دیجی پلاس باشید، بخشی از هزینه‌ی خرید به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

در ادامه هومن امینی یکی از مهم‌ترین اهداف دیجی‌پی را حذف بروکراسی اداری و ساده‌تر کردن فرایند دریافت اعتبار برای همه افراد و کاربران توصیف کرد.

امینی افزود دیجی‌پی کار را برای فروشگاه‌های اینترنتی آسان‌تر کرده است. به این شکل که یک فروشگاه اینترنتی با عقد یک قرارداد با دیجی‌پی، به درگاه پرداخت بانک‌های مختلف دسترسی پیدا می‌کند.

در ادامه این نشست عضو هیات مدیره دیجی‌پی یکی از مهم‌ترین خدمات دیجی‌پی را ارائه خدمات به فروشگاه‌های اینترنتی و حذف پروسه دریافت درگاه پرداخت خواند. به این صورت که هر فروشگاه اینترنتی با عقد یک قرارداد می‌تواند به درگاه‌های پرداخت بانک‌های مختلف دسترسی پیدا کند.

بازگرداندن سریع وجه به خریدار در صورت انصراف یکی دیگر از سرویس‌های دیجی‌پی است که در این نشست به تفصیل درباره آن صحبت و مشخص شد که این اپلیکیشن در کم‌تر از یک سال بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال وجه به حساب کاربران منصرف از خرید بازگردانده است.

در پایان این نشست امینی و محمدی درباره محصولات آینده دیجی‌پی و اهداف این مجموعه در توسعه تجارت الکترونیک و اقتصاد آنلاین، کمک به تسهیل فرایندهای مالی در کسب‌وکاهای آنلاین با تمرکز بر فراگیری مالی سخن گفتند.

در بخش دوم این رویداد که به صورت اختصاصی برای خبرنگاران پخش می‌شد، بنیان‌گذاران دیجی‌پی به پرسش‌های خبرنگاران درباره این گزارش و فعالیت‌های دیجی‌پی پاسخ دادند.

نسخه کامل این گزارش در صفحه اختصاصی ارایه گزارش سالانه دیجی‌پی قابل مشاهده و دانلود است.

خبرنگار: کوروش جم

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.