تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 609879

راه‌حل ویتالیک بوترین برای محافظت از اتریوم در برابر حملات کوانتومی چیست؟

راه‌حل ویتالیک بوترین برای محافظت از اتریوم در برابر حملات کوانتومی چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، در مواجهه با تهدیدات کوانتومی، تدابیر امنیتی نوآورانه‌ای را برای امنیت این شبکه بلاکچینی پیشنهاد کرده است. بوترین که نقش کلیدی در شکل‌دهی به چشم‌انداز اتریوم دارد، اخیرا با اشاره به نگرانی‌های بسیار برای تهدیدات کوانتومی، آمادگی اتریوم را برای چنین سناریویی توضیح داده است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، در مواجهه با تهدیدات کوانتومی، تدابیر امنیتی نوآورانه‌ای را برای امنیت این شبکه بلاکچینی پیشنهاد کرده است.

بوترین که نقش کلیدی در شکل‌دهی به چشم‌انداز اتریوم دارد، اخیرا با اشاره به نگرانی‌های بسیار برای تهدیدات کوانتومی، آمادگی اتریوم را برای چنین سناریویی توضیح داده است.

او با تاکید بر آسیب‌پذیری ذاتی ناشی از ماهیت آدرس‌های ETH و پیامدهای رایانه‌های کوانتومی بر توابع رمزنگاری، با الهام گرفتن از معماری بلاکچین اتریوم، رویکردی عملی را برای کاهش خطرات کوانتومی پیشنهاد کرده است.

راه‌حل او شامل یک هاردفورک استراتژیک همراه با پذیرش تکنیک‌های رمزنگاری مقاوم در برابر کوانتوم است. در واقع، اتریوم با بازگشت به بلاک قبلی و اعمال تغییرات در پروتکل‌های‌ تراکنش‌، می‌تواند از نقض مالی در مقیاس بزرگ جلوگیری کند.

در این میان، بوترین نقش مکانیسم‌های رمزنگاری پیشرفته مانند STARK در تقویت امنیت اتریوم در برابر تهدیدات کوانتومی را بسیار مهم می‌داند. این نوآوری‌ها، همراه با تغییرات در انواع تراکنش‌ها و فرآیندهای اعتبارسنجی، می‌توانند اتریوم را در صورت وقوع یک وضعیت اضطراری کوانتومی، مقاوم‌تر کنند.

در واقع، پیشنهاد بوترین یک موضع پیشگیرانه برای جامعه توسعه‌دهندگان اتریوم در جهت رسیدگی به چالش‌های جدید است. اتریوم قصد دارد با ایجاد زمینه مناسب و بهبود زیرساخت، راه را برای هاردفورک‌های بالقوه آماده کند تا توان حرکت رو به جلو، با توجه به مسیر نامشخص رایانه‌های کوانتومی را داشته باشد.

این نگرش بوترین، فصل جدیدی را در تلاش مداوم اتریوم برای افزایش استحکام و انعطاف‌پذیری در مواجهه با چشم‌اندازهای تکنولوژیکی در حال تحول، آغاز می‌کند. با آماده شدن اکوسیستم ارزهای دیجیتال برای عصر کوانتومی، اتریوم آماده است تا با هدایت خالق خود، این چالش‌ها را به طور مستقیم برطرف کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته راه‌حل ویتالیک بوترین برای محافظت از اتریوم در برابر حملات کوانتومی چیست؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.