تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر : 43747

در حال حاضر حدود ۴۴۱۷ مکان ورزشی روباز در کل کشور داریم

در حال حاضر حدود ۴۴۱۷ مکان ورزشی روباز در کل کشور داریم

یک مسئول عنوان کرد در حال حاضر حدود ۴۴۱۷ مکان ورزشی روباز در کل کشور داریم ایسنا/تهران مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حدود ۴۴۱۷ مکان ورزشی روباز در کل ک..

یک مسئول عنوان کرد

در حال حاضر حدود ۴۴۱۷ مکان ورزشی روباز در کل کشور داریم

در حال حاضر حدود ۴۴۱۷ مکان ورزشی روباز در کل کشور داریم

ایسنا/تهران مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر حدود ۴۴۱۷ مکان ورزشی روباز در کل کشور داریم که این آمار تاسال ۱۳۹۲ حدود ۳۰۱۰ فضای ورزشی و در دو سال گذشته حدود یک‌هزار فضای ورزشی به سرانه وزارت آموزش و پرورش اضافه شده و اکثراً همین فضاها در مدارس پویا بوده‌ است.

محمد جعفری عصر دوشنبه ۲۳ فروردین ماه در مراسم افتتاحیه پروژه‌های ورزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک در دبستان دخترانه شاهد ریحانه النبی(س) اظهار کرد: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به استناد اسناد تحولی آموزش و پرورش مثل سند تحول بنیادین به دنبال تربیت همه جانبه دانش‌آموزان هستیم.

وی گفت: آموزش و پرورش توانسته با توجه به اینکه ویروس کرونا همه فعالیت‌ها را مختل کرده، از ظرفیت نیروی انسانی استفاده کرده و اطلاعات و دانش را به دانش آموزان از طریق فضای مجازی شاد انتقال دهد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش رسالت‌های بزرگتری هم دارد که برگرفته از اسناد سند تحول بنیادین در راستای تربیت همه جانبه دانش‌ آموزان به حوزه زیستی و بدنی توجه شود.

جعفری تصریح کرد: پیش از کرونا دغدغه آموزش و پرورش این بود که سرانه حرکتی بچه‌ها کم است و برای مثال در مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را هر روز پنج ساعت در اختیار دارد فقط حدود یک و نیم ساعت آن هم در هفته در کلاس تربیت بدنی می‌تواند فعالیت کند.

وی بیان کرد: برنامه‌های بسیار مختلفی را در سال‌های گذشته با کمک همکاران در سراسر کشور ساری و جاری کردیم که المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، کانون‌های ورزشی در مناطق، حیاط پویا، انجمن‌های ورزشی و ورزش صبحگاهی و اما این دغدغه همیشه وجود داشت که سرانه ارتقاء پیدا کند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: در شرایط کرونا که دانش آموزان امکان حضور در مدرسه را ندارند، تلاش کردیم که دیدگاه اولیاء را تغییر دهیم تا با کمک به دانش آموزان حداقل در همان فضای محدود خانه، آپارتمان‌ها و حیاط موجود با مشکل کم تحرکی مقابله کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: در کنار این مشکلات، فرصتی را برای ما ایجاد کرد که در این سال کرونایی درباره بحث‌های ورزشی طرح‌هایی مثل مدرسه پویا را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حدود ۴۴۱۷ مکان ورزشی روباز در کل کشور داریم که این آمار تاسال ۱۳۹۲ حدود ۳۰۱۰ فضای ورزشی و در دو سال گذشته حدود یک‌هزار فضای ورزشی به سرانه وزارت آموزش و پرورش اضافه شده و اکثراً همین فضاها در مدارس پویا بوده‌ است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: به دنبال این هستیم که در فضاهای مدرسه به ویژه در مدارس ابتدایی دخترانه که با محدودیت‌های حرکتی مواجه هستند مدارس پویا را دوچندان کنیم چرا که دختران در مدارس ابتدایی با تنبلی حرکت‌های ورزشی مواجه هستند.

جعفری با اشاره به ایجاد ۲۰۳ فضای ورزشی در مدارس شهرستان‌های تهران ابراز کرد: برنامه داریم در قرچک هم این فضاها را افزایش دهیم که دانش‌آموزان صبح‌ها در کلاس درس تربیت‌بدنی و عصرها هم از این فضاها برای کانون اوقات فراغت استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.