تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 25556

حضور رحیم بقایی پیشکسوت صدابرداری در برج آزادی

حضور رحیم بقایی پیشکسوت صدابرداری در برج آزادی

کافه دانش: رحیم بقایی پیشکسوت صدابرداری در یک دیدار صمیمی با سید عباس عظیمی رئیس برج آزادی از تجربیات و خاطرات خود در این حرفه گفتگو کردند. به گزارش روابط عمومی برج آزادی، ایشان با حضور در مجموعه و بازدید از دستگاه‌های صدابرداری سالن اصلی برج، درخصوص دستگاه ” مگنت کنترل فرمان سالن مولتی ویژن …

کافه دانش: رحیم بقایی پیشکسوت صدابرداری در یک دیدار صمیمی با سید عباس عظیمی رئیس برج آزادی از تجربیات و خاطرات خود در این حرفه گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی برج آزادی، ایشان با حضور در مجموعه و بازدید از دستگاه‌های صدابرداری سالن اصلی برج، درخصوص دستگاه ” مگنت کنترل فرمان سالن مولتی ویژن “

Master Recorder”  مارک Studerساختکشورآلمانتوضیحاتیدادند.

کاربرد این دستگاه از طریق صدا کنترل سیستم ها و تجهیزات فنی سالن صورت میگرفته است. صداها بصورت مگنت ایجاد شده یکسری فرامین و پالس‌ها را به ستون‌هایی که در سالن نصب هستند و در مجموع ۵۶ اسلاید داخل ستون‌ها قرار دارد می رساندند در اصل کار این دستگاه کنترل سیستم های ماشینری سالن مولتی ویژن است.

دستگاه مذکور توان ضبط ۸ تِرک همزمان را دارد که انواع ۲۴ و ۴۸ ترک آن موجود است.

بقایی هنرپیشهٔ و از پیشکسوتان صدابرداری در ایران است، صدابرداری صحنه‌ای بسیاری از هنرمندان موسیقی ایران از جمله، محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان و غیره را در کارنامه هنری خود دارد و از اعضاء هیئت مدیره کانون صدابرداران خانه موسیقی ایران بوده است.

 ایشان در دی سال ۱۳۸۵ در ششمین «آوای آیین» مورد تقدیر قرار گرفت، همچنین از او به عنوان یکی از پیشکسوتان موسیقی دفاع مقدس تقدیر شده‌است.

اردیبهشت ۱۳۹۳ مراسم نکوداشت رحیم بقایی به همراه ۲ صدابردار پیشکسوت دیگر نیز در خانه موسیقی ایران برگزار شد.

انتشار: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.