تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 604671

حذف احتمالی پروتکل اوردینالز چه تأثیری بر قیمت توکن ORDI خواهد داشت؟

حذف احتمالی پروتکل اوردینالز چه تأثیری بر قیمت توکن ORDI خواهد داشت؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، در روزهای اخیر نگرانی‌هایی در رابطه با امکان حذف پروتکل اوردینالز (Ordinals) در شبکه بیت‌ کوین (BTC) شکل گرفته است. طبق گزارش‌ها، یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین یک آسیب‌پذیری را فاش کرده که توسط کتیبه‌های پروتکل اوردینالز مورد سوءاستفاده قرار گرفته

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، در روزهای اخیر نگرانی‌هایی در رابطه با امکان حذف پروتکل اوردینالز (Ordinals) در شبکه بیت‌ کوین (BTC) شکل گرفته است. طبق گزارش‌ها، یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین یک آسیب‌پذیری را فاش کرده که توسط کتیبه‌های پروتکل اوردینالز مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. در نتیجه، بحث‌ها در جامعه رمزارزها تشدید شده و سؤالاتی را در مورد تأثیر آن بر قیمت توکن ORDI ایجاد کرده است.
لوک دشیر (Luke Dashjr)، توسعه‌دهنده بیت‌کوین کور (Bitcoin Core)، گفته که کتیبه‌ها از فضای بلاک برای پیوست کردن داده‌های اضافی به تراکنش‌ها استفاده کرده و با این کار، محدودیت‌های تعیین‌شده از سال ۲۰۱۳ را دور می‌زنند. در همین راستا، دشیر اعلام کرده که این مشکل با شناسه CVE-۲۰۲۳-۵۰۴۲۸ وارد پایگاه داده آسیب‌پذیری ملی ایالات متحده هم شده است.
منتقدانی مانند مکس کایزر هم اوردینالز را به عنوان یک اشکال در شبکه معرفی نموده و نگرانی‌هایی را در مورد کارمزدهای بالا و مانع از تبدیل شدن بیت کوین به یک ارز برای پرداخت عنوان می‌کنند.

با این حال، طرفداران اوردینالز، مانند اریک لومبروزو و یکی از توسعه‌دهنده این پروتکل، کیسی رودامور، مخالف حذف این پروتکل هستند. آن‌ها می‌گویند که به دلیل طراحی و انگیزه‌های اقتصادی شبکه، چنین تلاش‌هایی نتیجه‌ای ‌‌نخواهند داشت. رودامور اوردینالز را راه‌حلی برای چالش‌های امنیتی بیت ‌کوین می‌داند که می‌تواند ماینرها را تشویق نموده و تقاضا برای فضای بلاک را متنوع کند.
با وجود این بحث‌ها، نگرانی‌ها در مورد حذف احتمالی پروتکل اوردینالز، بر قیمت ارز دیجیتال ORDI هم تأثیر گذاشته است. گزارش شده که به دنبال اظهارات دشیر، یک نهنگ، ۵۹۰۰۰ ORDI به ارزش تقریبی ۳.۵ میلیون دلار را به فروش رساند. همچنین جری بانفیلد، یک یوتیوبر معروف، از ریسک حذف پروتکل اوردینالز که می‌تواند منجر به سقوط ارزش ORDI شود، سخن گفته است.
با این وجود، ORDI یک دارایی با عملکرد بالا در بازار صعودی فعلی بوده و ارزش آن از ابتدای سال تا به امروز، بیش از ۲۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته حذف احتمالی پروتکل اوردینالز چه تأثیری بر قیمت توکن ORDI خواهد داشت؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.