تاریخ انتشار : شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 40514

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه فعالیت‌های جهادی، تربیتی، دانشجویی

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه فعالیت‌های جهادی، تربیتی، دانشجویی

در راستای عمل به مطالبات مقام معظم رهبری منعقد شد؛ تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه فعالیت‌های جهادی، تربیتی، دانشجویی تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه فعالیت‌های جهادی، تربیتی، دانشجویی در راستای عمل..

در راستای عمل به مطالبات مقام معظم رهبری منعقد شد؛

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه فعالیت‌های جهادی، تربیتی، دانشجویی

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه فعالیت‌های جهادی، تربیتی، دانشجویی

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه فعالیت‌های جهادی، تربیتی، دانشجویی در راستای عمل به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت بین معاونت آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی منعقد شد.

به گزارش ایسنا این تفاهمنامه در راستای عمل به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت و در راستای تربیت‌ معلم تراز انقلاب اسلامی و به‌منظور ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری تربیتی دانشجو معلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان با مدارس سراسر کشور، بین وزارت آموزش‌وپرورش با نمایندگی معاونت آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی منعقد شده است.

موضوع این تفاهم‌نامه توسعه فعالیت‌های جهادی، دانشجویی، با محوریت فعالیت‌های جهادی تربیتی در مدارس سراسر کشور با توجه به نیاز، امکانات و اقتضائات طرفین و تبادل دانش و تجربیات مابین معلمان و دانشجو معلمان است.

از اهداف این تفاهمنامه تقویت بنیه علمی دانش آموزان مناطق محروم و مستضعف در راستای تحقق عدالت آموزشی، تقویت نظام آموزش‌وپرورش رسمی و بسترسازی جهت تعمیق هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه، تقویت روحیه مشارکت و خردورزی و ارتقای جایگاه مدرسه به‌عنوان کانون‌های تربیتی محله، توانمندسازی دانشجو معلمان جهت تحقق اهداف برنامه درسی کارورزی و تمرین معلمی، مشارکت فعال آموزش‌ و پرورش در مواجهه با نیازهای فوری و عمومی جامعه از قبیل شیوع بیماری‌های فراگیر، زلزله، رفع بی‌سوادی، حاکمیت قانون و مقررات، حفظ پاکیزگی محیط‌ زیست، خدمت به محرومان، حرکت‌های خیرخواهانه مردمی و انقلابی از طریق برگزاری دوره‌ها، اردوهای آموزشی و توجیهی برای آماده‌سازی مربیان و دانش آموزان است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، از دیگر اهداف این تفاهمنامه، توانمندسازی دانش آموزان ساکن مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها، عشایر کوچ‌نشین و مناطق دوزبانه با نیازهای ویژه با تأکید بر ایجاد فرصت‌های آموزشی متنوع و باکیفیت و توسعه، ترویج و تقویت فرهنگ و روحیه جهادی در بین دانشجو معلمان و معلمان است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.