تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 609459

تعداد بیت‌کوین‌های از دست رفته چقدر است و چه مقدار از آن‌ قابل بازیابی است؟

تعداد بیت‌کوین‌های از دست رفته چقدر است و چه مقدار از آن‌ قابل بازیابی است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه بخشی از موجودی بیت کوین، مانند سایر ارزهای دیجیتال، از دست رفته محسوب می‌شود. این بیت‌کوین‌ها معمولاً به دلیل فراموشی رمز عبور، سخت‌افزار منسوخ یا سایر شرایط ناگوار، غیرقابل دسترس هستند. طبق گزارش‌ها، تقریباً ۷.۸ میلیون بیت کوین به چنین سرنوشتی دچار شده‌اند که با توجه به قیمت‌ کنونی این ارز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بخشی از موجودی بیت کوین، مانند سایر ارزهای دیجیتال، از دست رفته محسوب می‌شود. این بیت‌کوین‌ها معمولاً به دلیل فراموشی رمز عبور، سخت‌افزار منسوخ یا سایر شرایط ناگوار، غیرقابل دسترس هستند.

طبق گزارش‌ها، تقریباً ۷.۸ میلیون بیت کوین به چنین سرنوشتی دچار شده‌اند که با توجه به قیمت‌ کنونی این ارز دیجیتال، معادل ۴۸۴.۰۶ میلیارد دلار ارزش دارند.

در ادامه برسی خواهیم کرد که آیا این بیت‌کوین‌های از دست‌رفته قابل‌بازیابی هستند یا خیر؟

داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم‌های مختلف در مورد تعداد بیت‌کوین‌های از دست رفته متفاوت است. به گفته پلتفرم اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock)، تقریبا ۵ درصد از موجودی ۱۹ میلیونی بیت کوین در ۵ سال گذشته غیر‌فعال بوده است.

داده‌های گلس‌نود (Glassnode) هم حاکی از آن است که تعداد ۷,۷۸۱,۲۲۴.۱۶۸ بیت‌کوین تاکنون از دست رفته‌اند.approximately-7-8m-bitcoins-have-been-lost-can-they-be-recovered

از طرفی، تیم تحقیقاتی کین‌آیلند (Cane Island) تعداد بیت‌کوین‌های از دست رفته را ۶ میلیون گزارش کرده که ۳۰ درصد از موجودی کنونی این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

شایان ذکر است، این احتمال وجود دارد که تمام این وجوه غیرفعال، از دست نرفته باشند و صرفا توسط سرمایه‌گذاران بلند‌مدت، در کیف‌پول‌ها ذخیره شده باشند. با این حال، به نظر می‌رسد که تعداد کوین‌هایی که برای همیشه از دست رفته‌اند، همچنان چشمگیر است.

طبق تحقیقات انجام شده توسط کین‌آیلند‌، سالانه تقریبا ۴ درصد از موجودی در گردش بیت کوین از دست می‌رود. البته راه‌هایی برای بازیابی این کوین‌های از دست رفته وجود دارد.

برخی شرکت‌ها در این زمینه فعالیت دارند و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته اقدام به بازیابی دارایی کاربران می‌کنند. البته بازیابی کوین‌ها همیشه موفقیت‌آمیز نیست و نرخ بالایی ندارد.

طبق تخمین‌ها، حدود ۲۰ درصد از کوین‌های از دست رفته (بالغ بر ۶ میلیارد دلار) قابل بازیابی هستند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته تعداد بیت‌کوین‌های از دست رفته چقدر است و چه مقدار از آن‌ قابل بازیابی است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.