تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 609155

تحلیل قیمت سولانا: آیا SOL تا پایان فوریه قله‌های جدیدی را فتح خواهد کرد؟

تحلیل قیمت سولانا: آیا SOL تا پایان فوریه قله‌های جدیدی را فتح خواهد کرد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه قیمت سولانا (SOL) از ۲۳ ژانویه به تدریج افزایش یافته و به سقف‌های خود در سال ۲۰۲۳ نزدیک‌تر می‌شود. داده‌های بازار نشان می‌دهند که سولانا در دسامبر ۲۰۲۳ به ۱۲۶ دلار، بالاترین قیمت سالانه خود رسید، اما قیمت از آن زمان وارد اصلاح شد و کف ۷۹ دلاری را در ژانویه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت سولانا (SOL) از ۲۳ ژانویه به تدریج افزایش یافته و به سقف‌های خود در سال ۲۰۲۳ نزدیک‌تر می‌شود.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که سولانا در دسامبر ۲۰۲۳ به ۱۲۶ دلار، بالاترین قیمت سالانه خود رسید، اما قیمت از آن زمان وارد اصلاح شد و کف ۷۹ دلاری را در ژانویه ۲۰۲۴ ایجاد کرد. پس از آن، سولانا دوباره افزایش قیمت را تجربه کرد و با ساختن کندل‌های صعودی هفتگی به صورت متوالی، در ۱۴ فوریه به ۱۱۹ دلار رسید. اکنون در این شرایط احتمال می‌رود که قیمت نسبت به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۳، الگوی سقف دوقلو را بسازد.

اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) در حالت هفتگی، حالت نزولی دارد. معامله‌گران بازار از این اندیکاتور به عنوان ابزاری برای اندازه‌گیری قدرت روند استفاده می‌کنند تا شرایط اشباع خرید یا فروش را شناسایی کرده و در رابطه با پوزیشن معاملاتی خود تصمیم بگیرند. چنانچه میزان این اندیکاتور بالاتر از ۵۰ باشد، نشان از قدرت گاوها و روند صعودی دارد، ولی عددهای زیر ۵۰ عکس این موضوع را نشان می‌دهند.

شاخص RSI سولانا اکنون بالاتر از ۵۰ است و می‌توان نتیجه گرفت که هنوز گاوها در بازار برتری دارند، اما باید به این نکته توجه کرد که یک واگرایی نزولی در این اندیکاتور ایجاد شده است (خط روند سبز رنگ)، اتفاقی که اغلب قبل از حرکات نزولی رخ می‌دهد.

تحلیل قیمت سولانا: آیا SOL تا پایان فوریه قله‌های جدیدی را فتح خواهد کرد؟

نظر تحلیلگران در رابطه با سولانا

نظر Altcoin Sherpa، معامله‌گر ارزهای دیجیتال، در رابطه با سولانا مثبت است. او می‌گوید: «با توجه به مدت زمانی که بین هر دو قله سپری شده است، انتظار دارم که فروش در بالاترین سطوح قیمتی اتفاق بیفتد، اما تصور رخ دادن یک اصلاح قیمتی بزرگ بی‌فایده است.» وی معتقد است که سال ۲۰۲۴ برای سولانا صعودی است و خرید در این محدوده‌ها و نگهداری دارایی، نسبت به انتظار برای یک اصلاح ۲۰ درصدی، سود بیشتری دارد.

همچنین، InmortalCrypto به این نکته اشاره کرده که سولانا از لحاظ ارزش بازار از بایننس کوین (BNB) پیشی گرفته است. با این حال، در زمان نگارش این خبر، ارزش بازار سولانا نسبت به BNB پایین‌تر آمده است. Sam Mti نیز برای رسیدن سولانا به 120 دلار هیجان‌زده است.

پیش‎‌بینی قیمت سولانا در فوریه

در نمودار روزانه سولانا، اندیکاتور RSI و همچنین موج‌شماری الیوت چشم‌اندازی صعودی را نشان می‌دهند. کندل قیمت بالاتر از مقاومت ۱۰۵ دلاری حرکت کرده و بسته شده است و این با افزایش RSI به بالای ۵۰ همسو است. موج‌شماری الیوت نیز نشان می‌دهد که قیمت در پنجمین و آخرین موج صعودی خود قرار دارد که از ماه ژوئن آغاز شده است. اگر این شمارش صحیح باشد، سولانا به سطح مقاومتی بعدی در حدود ۱۴۵ دلار، یعنی ۳۰ درصد بالاتر از قیمت فعلی خواهد رسید.

تحلیل قیمت سولانا: آیا SOL تا پایان فوریه قله‌های جدیدی را فتح خواهد کرد؟

با وجود این پیش‌بینی صعودی، بسته شدن کندل قیمت زیر ۱۰۵ دلار به معنای ادامه فاز اصلاح است. در این صورت، می‌توان انتظار کاهش قیمت به سطح ۰.۵ فیبوناچی اصلاحی در محدوده ۶۹ دلاری را داشت.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته تحلیل قیمت سولانا: آیا SOL تا پایان فوریه قله‌های جدیدی را فتح خواهد کرد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.