تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 598148

اقدامات روز قبل از کنکور، فرصتی برای برتری

اقدامات روز قبل از کنکور، فرصتی برای برتری

اگر از داوطلبان کنکور سراسری هستید از اهمیت روز قبل از کنکور غافل نشوید. دانش آموزان چندین ماه برای کسب آمادگی و موفقیت در کنکور تلاش می کنند اما رعایت نکردن نکاتی هرچند کوچک در روز قبل از آزمون سراسری می تواند سبب خراب شدن تمامی تلاش های آنان شود. در این مطلب به نکاتی

اگر از داوطلبان کنکور سراسری هستید از اهمیت روز قبل از کنکور غافل نشوید. دانش آموزان چندین ماه برای کسب آمادگی و موفقیت در کنکور تلاش می کنند اما رعایت نکردن نکاتی هرچند کوچک در روز قبل از آزمون سراسری می تواند سبب خراب شدن تمامی تلاش های آنان شود. در این مطلب به نکاتی می پردازیم که باید در روز قبل از کنکور و خود روز کنکور آن ها را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را برای خود کسب کنید؛ با ما همراه باشید.

نکات مهم روز قبل از کنکور

داوطلب در روز قبل از کنکور با رعایت تکنیک هایی ساده می تواند استرس را از خود دور کرده و بهترین نتیجه را در کنکور رقم بزند. در ادامه به این نکات اشاره کرده ایم:

ممنوعیت مطالعه در روز قبل کنکور

داوطلبان کنکور ماه ها به مطالعه و خرید کتاب درسی و کمک درسی مشغول بوده اند اما بسیاری از مشاورین و متخصصان حوزه کنکور توصیه کرده اند که در روز قبل از کنکور به هیچ وجه مطالعه ای انجام نشود؛ دانش آموزان بهتر است در این روز استراحت کرده و به تفریح بپردازند.

بررسی محل آزمون سراسری در روز قبل کنکور

اگر با مکان دقیق برگزاری کنکور آشنا نیستید، بهتر است که در روز قبل کنکور وضعیت ترافیک و مسیر منتهی به حوزه امتحانی خود را بررسی نمایید.

آماده سازی لوازم مورد نیاز در جلسه کنکور

در روز قبل کنکور باید آماده سازی لوازم مورد نیاز در جلسه کنکور را انجام دهید. برای شرکت در آزمون سراسری شما به لوازم زیر نیازمندید:

  • مداد مشکی نرم
  • پاک کن
  • مداد تراش
  • ساعت مچی
  • دستمال کاغذی
  • بطری آب معدنی
  • تنقلاتی مانند شکلات و انواع مغزها
  • سنجاق
  • کارت ملی
  • کارت ورود به جلسه

انجام فعالیت های آرامش بخش در روز قبل کنکور

در روز قبل کنکور سعی کنید به فعالیت هایی که باعث ایجاد آرامش در شما می شود بپردازید.

  • در صورت استرس از دمنوش گل گاز زبان استفاده نمایید.
  • به دعا و نیایش بپردازید.
  • شب قبل از کنکور استحمام کنید زیرا آب گرم باعث رفع استرس می شود.
  • از مدیتیشن کمک بگیرید و ذهن خود را آرام نگه دارید.
  • برای کسب آرامش به موسیقی بی کلام گوش فرا دهید.

شام مناسب و خواب کافی در شب قبل کنکور

در شب قبل از کنکور، 3 ساعت پیش از خواب شام را میل کنید. حدود ساعت 10 الی 11 شب به تختخواب رفته و بخوابید؛ بهتر است شب کنکور 8 ساعت خواب  مفید داشته باشید تا در حین آزمون دچار خستگی و خواب آلودگی نشوید.

اقدامات روز قبل از کنکور، فرصتی برای برتری

تکنیک های مهم در روز کنکور

روز کنکور روزی سرنوشت ساز برای داوطلبین آزمون سراسری خواهد بود. رعایت نکات زیر سبب می شود که این روز را با آرامش بیشتری سپری نمایید.

صبحانه مناسب در روز کنکور

حتما در روز آزمون سراسری به خوردن صبحانه توجه ویژه ای داشته باشید. شما باید صبحانه ای مقوی میل کنید که قند خون شما را بالا نگه داشته و انرژی شما را در طول جلسه کنکور حفظ نماید.

از مصرف شیر و لبنیات در صبح روز کنکور خودداری نمایید؛ زیرا مصرف لبنیات می تواند باعث ایجاد استرس و مشکلات سوهاضمه در برخی افراد بشود.

ساعت مچی خود را چک کنید

همه داوطلبان با اهمیت زمانبندی و ساعت مچی در کنکور آشنا هستند؛ پس پیش از ورود به جلسه کنکور، ساعت مچی خود را چک کنید و از دقیق بودن آن مطمئن شوید.

لباس راحت بپوشید

مدت زمان کنکور سراسری 4 ساعت است؛ شما باید پوششی را انتخاب کنید که به راحتی این مدت زمان را با آن سپری کنید. برای انتخاب لباس مناسب در هنگام کنکور، خود را درگیر مد و زیبایی نکنید و از یک دست لباس گشاد و راحت استفاده نمایید.

زودتر از خانه به سمت محل آزمون حرکت کنید

حتما زودتر از خانه به سمت محل آزمون حرکت کرده و در تخمین زمان رسیدن به مقصد از محاسبه ترافیک به وجود آمده به علت روز کنکور نیز غافل نشوید. شما باید پیش از ساعت 7:30 در محل آزمون حضور داشته باشید.

اقدامات روز قبل از کنکور، فرصتی برای برتری

تکنیک های مهم در جلسه کنکور

تا به اینجا در مورد روز قبل کنکور و صبح روز کنکور سراسری صحبت کردیم؛ اما نباید از رعایت نکات ساده اما بسیار مهم در طول جلسه کنکور غافل شوید. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم:

پاکت سوالات کنکور را به آرامی باز نمایید

سوالات و پاسخنامه کنکور در روز آزمون داخل یک پلاستیک در کنار صندلی شما قرار داده می شود. این پاکت را باید از قسمت مشخص شده به آرامی باز نمایید؛ در غیر اینصورت امکان پاره شدن دفترچه سوالات و پاسخنامه شما وجود دارد.

نوشتن مشخصات فردی

پیش از شروع آزمون حتما مشخصات فردی خود را با مشخصات پاسخنامه و صندلیتان تطبیق دهید. مکان قرارگیری صندلی خود را بررسی نمایید و در صورت وجود هرگونه مشکل در ساختار صندلی و یا مکان قرارگیری آن از مسئولان حاضر در حوزه امتحانی کمک بگیرید.

مدیریت زمان در کنکور

در کنکور معیاری برای سنجش سوال سخت و آسان وجود ندارد؛ پس با مدیریت زمان ابتدا به سوالات آسان پاسخ داده و زمان خود را برای سوالات سخت در ابتدای آزمون هدر ندهید.

گزینه ها را چک نمایید

در جلسه کنکور به علت استرس زیاد ممکن است در علامت زدن گزینه ها دچار اشتباه شوید؛ پس بهترین راه برای حل این مشکل این است که پس از پاسخگویی هر 5 تست، بازگردید و شماره سوالات را با گزینه های وارد شده در پاسخنامه تطبیق دهید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی نکات مهم در روز قبل از کنکور و روز کنکور پرداختیم؛ شما با رعایت همین نکات ساده می توانید موفقیت خود را تضمین نمایید. باید بدانید که کنکور پایان راه نخواهد بود و شما همیشه می توانید برای رسیدن به آرزوهای خود شروع به تلاش نمایید. بانک کتاب وطن بوک در مسیر رسیدن شما به اهداف زیبایتان در کنار شما خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید انواع کتاب های درسی و کمک درسی می توانید از وطن بوک و تخفیفات شگفت انگیزش استفاده نمایید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.