تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 609338

افزایش فاندینگ ریت معاملات آتی بیت کوین به ۱۰۰ درصد! رشد قیمت ادامه دارد؟

افزایش فاندینگ ریت معاملات آتی بیت کوین به ۱۰۰ درصد! رشد قیمت ادامه دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه افزایش قیمت بیت کوین، هزینه نگهداری پوزیشن‌های صعودی اهرمی در معاملات آتی دائمی را افزایش داده و یک فرصت آربیتراژ جذاب را برای معامله‌گران بدون جهت‌ (non-directional) ایجاد کرده است. اوایل روز سه‌شنبه، قیمت بیت‌کوین تقریباً به ۵۷ هزار دلار رسید که بالاترین رقم از اواخر سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. در

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش قیمت بیت کوین، هزینه نگهداری پوزیشن‌های صعودی اهرمی در معاملات آتی دائمی را افزایش داده و یک فرصت آربیتراژ جذاب را برای معامله‌گران بدون جهت‌ (non-directional) ایجاد کرده است.

اوایل روز سه‌شنبه، قیمت بیت‌کوین تقریباً به ۵۷ هزار دلار رسید که بالاترین رقم از اواخر سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. در همین حال، شاخص کوین‌دسک ۲۰ (CoinDesk ۲۰)، که روند قیمت ۲۰ ارز دیجیتال برتر را مورد بررسی قرار می‌دهد، ۶ درصد افزایش یافت.

بر اساس داده‌های پلتفرم‌های اطلاعاتی ولو‌ دیتا (Velo Data) و کوین‌گلس (CoinGlass)، فاندینگ ریت (funding rate) سالانه معاملات آتی دائمی بیت کوین که در بایننس فهرست شده است، برای اولین بار در حداقل یک سال گذشته از ۱۰۰ درصد گذشت.

فاندینگ ریت در صرافی‌های بای‌بیت (Bybit) و دریبیت (Deribit) نیز به ترتیب به ۹۵ درصد و ۵۶ درصد افزایش یافت.bitcoin-funding-rates-jump-to-100-sparking-opportunity-for-savvy-traders-

در حالت کلی، مثبت و رو به افزایش بودن فاندینگ ریت نشان‌دهنده احساسات صعودی در بازار است. در همین راستا، مارکوس تیلن (Markus Thielen)، بنیان‌گذار ۱۰X Research، عنوان کرده که افزایش فاندینگ ریت احتمالاً ناشی از افزایش پوزیشن‌های خرید معامله‌گران، با پیش‌بینی تداوم جریان ورودی سرمایه به صندوق‌های ETF‌ اسپات است.

تیلن، که پیش‌تر افزایش قیمت بیت کوین به ۵۷۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده بود، بیان داشت:

فاندینگ ریت در کنار شاخص سود باز (open interest) همچنان در حال افزایش است و اکنون به ۱۴.۴ میلیارد دلار رسیده است. معامله‌گران به طور فزاینده‌ای از صعود قیمت بیت کوین در آستانه هاوینگ و در پی افزایش جذب سرمایه توسط صندوق‌های ETF، اطمینان دارند.

تیلن در ادامه افزود که افزایش فاندینگ ریت به این معنی است که معامله‌گران بدون جهت یا آربیتراژ کنندگان، می‌توانند بازدهی بالایی کسب کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته افزایش فاندینگ ریت معاملات آتی بیت کوین به ۱۰۰ درصد! رشد قیمت ادامه دارد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.