فرهنگی

نشست خبری فیلم "شنای پروانه"|صائمی: فیلم ضدخشونت است/ امیر آقایی: لات قمه می‌کشد، پیامک نمی‌دهد + فیلم

نشست خبری فیلم "شنای پروانه"|صائمی: فیلم ضدخشونت است/ امیر آقایی: لات قمه می‌کشد، پیامک نمی‌دهد + فیلم

امیر آقایی نیز درباره نقد قمه‌کشی شخصیتش در فیلم "شنای پروانه" در موقعیت استخر گفت: هاشم یک لات است و در چنین موقعیتی پیامک نمی‌دهد و طبیعتاً قمه می‌کشد.

نشست خبری فیلم "شنای پروانه"|صائمی: فیلم ضدخشونت است/ امیر آقایی: لات قمه می‌کشد، پیامک نمی‌دهد + فیلم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم «شنای پروانه» با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست منتقد سینما رضا صائمی درباره فیلم گفت: اعتقادی به نقد صریح بعد نمایش ندارم و بیشتر صحبت‌های این محفل نظراتی درباره فیلم است.

وی در ادامه گفت: این فیلم محصول تجربه کارگردان در عرصه مستند و فیلم کوتاه است. این فضا قبل‌تر در دیگر آثار او‌ موجود بوده است و به نوعی تداوم آنها است، بنابراین کارگردان فیلم، فیلم اولی به معنای مصطلح آن نیست. در ضمن

باید اشاره کرد که فیلم سراغ موضوع ملتهب اجتماعی می‌رود اما مانند موارد مشابه آن مثل مغزهای کوچک رنگ‌زده نیست بلکه اثری مستقل است که در آن طبقه اجتماعی ایرانیزه شده و کاملاً ضدخشونت است.

طناز طباطبایی درباره قبول نقش کوتاه خود گفت: بعد از خواندن فیلمنامه تا انتهای آن و فهمیدن حرف فیلم آن نقش را قبول کردم و به اندازه همه نقش‌هایی که بازی کردم آن را دوست دارم.

سپس کارت درباره ایده فیلم گفت که پروسه ساخت فیلم بسیار پیچیده بود و در مراحل نگارش فیلمنامه به صورت سه نفری با جلسات و بازنویسی به کلیات فیلمنامه رسیده‌اند‌.

وی اشاره کرد که از بچگی با این بافت آشنا بوده است و فیلم فقط درباره جنوب شهر نیست اما دغدغه آن مسئله‌ای است که گریبانگیر جامعه است.

کارت در ادامه درباره مدت زمان طولانی فیلم گفت: به نظرم فیلم از ریتم نمی‌افتد و مشاهده من از تماشاگران هنگام اکران فیلم خلاف آن را نشان می‌دهد.

امیر آقایی در خصوص انتخاب نقش خود گفت: هنگام انتخاب این نقش خندیدم. من نیز از طبقه اجتماعی هستم که برخی از آنان زیر خاکند و برخی زیر حکم و فهم این نقش برای من چندان دشوار نبود. لهجه این نقش به خاطر

حاشیه‌نشینی شخصیت‌های شهرستانی است که به شهر آمده‌اند و اسلنگ لاتی شخصیت هاشم دارد نه لهجه آذری.کارت نیز از علیرضا داوودنژاد در نبود او از او تشکر کرد.

وی درباره فرم فیلم خود گفت که قصد تحمیل فضای خفه بر مخاطب را نداشته است و تنها پلان‌های کلوزآپ نداشته و لانگ‌شات بسیاری دارد و استوری‌بردهای تمام سکانس‌ها از قبل کشیده شده بود.

کارت در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره قهرمان‌محوری فیلم گفت: از ابتدا قصد داشتیم فیلم قهرمان محور داشته باشیم. برای رسیدن به این قهرمان، هوش و شخصیت جواد عزتی در ساخت این قهرمان مردمی بسیار اثرگذار بود.

همینجا می‌گویم که نماینده فیلم من از جنوب شهر کاراکتر حجت است.

دیگر نویسنده فیلم بیان کرد: در این فیلم آدم معمولی در فراز و تشییع‌ها تبدیل به قهرمان می‌شود.

سی‌وپنجمین جشنواره ملی فیلم فجر ,

کارت در بخش دیگری از این نشست درباره پدیده لات‌ها در فیلم گفت: همه ما گنده‌لاتی درون خودمان داریم که با آن نفری را تهدید می‌کنیم و روزی از درون ما بیرون می‌زند. امیدوارم روزی همه این لات درونمان را بکشیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص توریستی بودن فیلمش گفت: من رهگذر جنوب شهر نیستم، من بچه جنوب شهرم و فیلمم را بر اساس واقعیت‌ها ساختم.

امیر آقایی نیز درباره نقد قمه‌کشی شخصیتش در فیلم در موقعیت استخر گفت: هاشم یک لات است و در چنین موقعیتی پیامک نمی‌دهد و طبیعتاً قمه می‌کشد.

کارت در پاسخ به سؤالی درباره انتقام‌گیری در فیلم گفت: فیلم درامش بر اساس انتقام شخصی نیست و سفر قهرمانی است که نهایتاً به حقیقت می‌رسد.

وی درباره جایگاه کمرنگ پلیس گفت: ممانعتی برای پلیس در فیلم نداشتیم و سوژه ما نبود اما شراکت به جای خود در فیلم دارند و حتی فاتح نهایی آنها می‌شوند.

کارگردان «شنای پروانه» در آخر گفت: فیلم می‌گوید که برای درست کردن اطرافت باید اول خودت را درست کنی. حظ کارگردانی من این بود که سطوح مختلف بازی در این فیلم انجام شد و همه یکدست بودند.

انتهای پیام/

لینک منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن