تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 65886

۲۹۷ روستای دیگر به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند

۲۹۷ روستای دیگر به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند

۲۹۷ روستای دیگر به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند ۲۹۷ روستای دیگر طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند.
مراسم افتتاح پروژه‌ه..

۲۹۷ روستای دیگر به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند

۲۹۷ روستای دیگر طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند.

مراسم افتتاح پروژه‌های دولت سیزدهم به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد. در این مراسم عیسی زارع پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، مهدی اخوان بهابادی (مدیرعامل همراه اول) و مدیرانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای ارتباطی حضور داشتند. همچنین جمعی از استانداران، فرمانداران، مقامات محلی و مدیران کل ارتباطات استانی نیز به شکل ویدئوکنفرانسی در این مراسم حضور پیدا کردند. طی این مراسم ۱۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی پرسرعت متصل شدند.

اتصال ۲۹۷ روستای به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول

در این مراسم سایت نسل چهار روستای محمدتقی کندی از توابع شهرستان گرمی استان اردبیل به شکل نمادین افتتاح شد. همچنین ۲۰۲ سایت جدید یا ارتقا پیدا کرده به تکنولوژی نسل سه و یا چهار نیز با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۲۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از اینکه سایت‌های روستایی طی این مراسم افتتاح شدند از زحمات اپراتورهای ارتباطی و افرادی که در این پروژه‌ها مشارکت داشتند تشکر کرد و گفت زندگی بشر امروزه با فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات متحول شده و اکنون برخورداری از زیرساخت ارتباطی مناسب در کشور الزامی بوده و جزو اهداف دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

زارع پور در ادامه گفته‌های خود به راه‌اندازی پلتفرم شبکه دانش آموزی شاد توسط اپراتور همراه اول اشاره کرد و گفت از مدیرعامل همراه اول و تیم فنی شاد تشکر می‌کنیم که در ایام کرونا با راه‌اندازی یک پلتفرم بومی مانع تعطیلی فرایند آموزش شدند. وی افزود امیدواریم راه‌اندازی ۵۰۰ سایت جدید و ارتقای تکنولوژی در حدود ۲۵۰ روستا در دولت جدید باعث رشد و شکوفایی در روستاهای تحت پوشش شود. وی افزود وزارت ارتباطات آماده است تا در صورت تصویب بودجه پیشنهادی در مجلس، تا پایان سال ۱۴۰۱ در سه مقطع زمانی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

گفتنی است همراه اول تا به امروز توانست در قالب پروژه خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری ارتباطات(Uso) حدود ۸۴۴ سایت جدید و ۲۲۵۷ ارتقای تکنولوژی را انجام دهد. در مجموع ۴۹۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول قرار دارند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد تا به امروز ۳۲ هزار روستا برابر با ۸۱ درصد روستاهای کشور به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت متصل شدند. همچنین از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم نیز شاهد اتصال ۱۰۰۰ روستای جدید به این شبکه بودیم که البته این روند تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.