تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۸:۵۷
کد خبر : 65035

گلکسی اس ۲۲ اولترا یک مشکل اساسی در دوربین گوشی‌های هوشمند را حل کرده است

گلکسی اس ۲۲ اولترا یک مشکل اساسی در دوربین گوشی‌های هوشمند را حل کرده است

گلکسی اس ۲۲ اولترا یک مشکل اساسی در دوربین گوشی‌های هوشمند را حل کرده است لنز فلر، پدیده‌ی آزاردهنده‌ای است که در دوربین گوشی‌ها وجود دارد. ظاهراً دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا این مشکل را برطر..

گلکسی اس ۲۲ اولترا یک مشکل اساسی در دوربین گوشی‌های هوشمند را حل کرده است

لنز فلر، پدیده‌ی آزاردهنده‌ای است که در دوربین گوشی‌ها وجود دارد. ظاهراً دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا این مشکل را برطرف خواهد کرد.

دوربین گوشی‌ها به سرعت به مهم‌ترین بخش آن‌ها تبدیل شده است. به همین خاطر نباید تعجب‌زده شویم اگر شخصی که به دنبال خرید یک گوشی جدید است، در مورد دوربین آن می‌پرسد. اگر جزو عاشقان فناوری هستید یا یک کاربر معمولی، قطعاً دوربین گوشی برای شما مهم است.

و اگر دوربین برای شما مهم است، احتمالاً از نقش مهمی که «نور» در عکس‌ها و ویدیوها ایفا می‌کند، اطلاع دارید. منظور ما چگونگی جذب، فیلتر و پردازش نور توسط گوشی‌های هوشمند است. این فرآیند چه در گوشی‌ها و چه دوربین‌ها، در نور روز نسبتاً آسان است. مگر اینکه بخواهید زیر نور مستقیم آفتاب عکاسی کنید. وقتی در چنین شرایطی قصد عکس گرفتن دارید، گوشی معمولاً در تعادل بین روشنایی پس زمینه و سوژه‌ای که جلوی آن قرار دارد کار سختی دارد. در این صورت احتمال اینکه یکی از این دو در معرض نور بیش از حد قرار بگیرند، زیاد است.

حتی بدون قرار گرفتن سوژه در جلوی پس زمینه هم عکاسی زیر نور خورشید همیشه برای گوشی‌هایی که لنز دوربین آن‌ها از عناصر پلاستیکی استفاده می‌کند چالش بزرگی محسوب می‌شود و آن‌ها با پدیده «لنز فلر» مواجه خواهند شد. مدت‌هاست که این داستان تقریباً در هر گوشی مدرنی وجود داشته است. حتی جدیدترین و بزرگ‌ترین پرچمداران برندهای اپل، سامسونگ و گوگل هم وقتی در این شرایط قرار می‌گیرند، لنز فلر را تجربه می‌کنند.

این مورد حتی در آیفون‌های اپل هم مشهود است. یا حتی در گوشی پیکسل ۶ پرو که به داشتن بهترین حالت HDR مشهور است نیز لنز فلر را داریم.

عکاسی محاسباتی فوق‌العاده است، اما اما به نظر می‌رسد که نرم افزار نمی‌تواند چیزی بیش از این را ارائه کند. اما گاهی اوقات تولیدکنندگان برای بهبود عکاسی در پرچمداران آینده خود ملزم به ایجاد تغییرات سخت افزاری هستند و به نظر می‌رسد که سامسونگ، یکی از شرکت‌هایی است که در حال قدم برداشتن در این راه است.

لنز فوق شفاف روی دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا

«لنز فوق شفاف» نام قطعه سخت افزاری است که طبق شایعات قرار است حداقل روی دوربین اصلی گوشی پرچمدار گلکسی S22 Ultra سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد. این اطلاعات توسط یک یوتیوبر به نام Zaryab Khan با همکاری یک افشاگر مطرح به نام Ice Universe به دست آمده است.

دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا و مشکل لنز فلر

البته سامسونگ پیشتر هم تجربه استفاده از چنین فناوری مشابهی را دارد. دو گوشی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ به یک فناوری به نام «شیشه فوق شفاف» مجهز بودند. بله البته این شیشه روی نمایشگر تاشو گوشی قرار می‌گرفت و مربوط به لنز دوربین نبود.

دو احتمال در اینجا وجود دارد. یا یک کلمه در ترجمه حرف‌های افشاگر گم شده و یا سامسونگ تصمیم گرفته یک عنصر شیشه‌ای دوربین جدید را به گوشی آینده خودش اضافه کند.

آیا برگ برنده دست شرکت چینی ویوو است؟

ما هنوز مطمئن نیستیم که لنز فوق شفاف در گلکسی اس ۲۲ اولترا وجود دارد یا خیر و یا اگر هم وجود دارد چه عملکردی دارد. ولی با توجه به شنیده‌ها شرکت چینی ویوو دست به کار بزرگی زده است.

دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا و مشکل لنز فلر

مقایسه دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا (راست) با ویوو X70 پرو پلاس (چپ) در حالت شب

گوشی جدید ویوو X70 پرو پلاس، از یک پوشش لنز ویژه برند زایس برای جلوگیری از پدیده لنز فلر استفاده می‌کند. این پوشش ویژه جادو می‌کند! به لطف آن چه در روز و زیر نور مستقیم آفتاب باشید و چه بخواهید در شب از یک صحنه روشن عکاسی کنید، خورشید، لامپ یا هر منبع نور دیگری که باعث روشن شدن صحنه شده باشد نمی‌تواند لنز فلر را ایجاد کند.

طی چند سال گذشته شاهد نوآوری‌های متعددی در دوربین گوشی‌ها بوده‌ایم که مهم‌ترین آن‌ها حالت عکاسی شبانه و زوم پریسکوپی بوده است. چندین مشارکت دوجانبه بین شرکت‌ها را هم شاهد بودیم، ولی اغلب بعد از اینکه هیچ نتیجه قابل توجهی به دست نیاوردند، از هم پاشیدند. حالا وقت مبارزه دوربین گوشی‌ها با لنز فلر رسیده است. وقتی یک شرکت چینی جوان مثل ویوو برای از بین بردن این پدیده تلاش می‌کند، بعید است که شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ، اپل و گوگل بخواهند آن را ندیده بگیرند. ممکن است دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ اولین تلاش جدی برای مقابله با این مشکل باشد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.