تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 608460

گزارشی از روند فعالیت‌های مجرمانه رمزارزی در سال ۲۰۲۳! امسال چه تفاوتی دارد؟

گزارشی از روند فعالیت‌های مجرمانه رمزارزی در سال ۲۰۲۳! امسال چه تفاوتی دارد؟

زمان مطالعه: 1 دقیقه آخرین گزارش چین آنالیز (Chainalysis)، روند‌ جرایم حوزه ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ را مشخص کرده است. طبق این گزارش، ارزش کلی تراکنش‌های مجرمانه کاهش قابل توجهی یافته است و از طرفی استیبل‌کوین‌ها، جای بیت‌ کوین را در فعالیت‌های غیر‌قانونی گرفته‌‌اند. طبق گزارش چین آنالیز، ارزش کل وجوه واریزشده به آدرس‌های

زمان مطالعه: 1 دقیقه

آخرین گزارش چین آنالیز (Chainalysis)، روند‌ جرایم حوزه ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ را مشخص کرده است.

طبق این گزارش، ارزش کلی تراکنش‌های مجرمانه کاهش قابل توجهی یافته است و از طرفی استیبل‌کوین‌ها، جای بیت‌ کوین را در فعالیت‌های غیر‌قانونی گرفته‌‌اند.

طبق گزارش چین آنالیز، ارزش کل وجوه واریزشده به آدرس‌های کریپتوی غیرقانونی در سال ۲۰۲۳ به ۲۴.۲ میلیارد دلار رسید که کاهشی قابل‌توجه نسبت به سال‌های گذشته محسوب می‌شود. همچنین، مجرمان به جای بیت کوین به استفاده از استیبل‌کوین‌ها روی آورده‌اند.

با این وجود، بیت‌کوین همچنان بیشترین‌ سهم‌ را در فعالیت‌های مجرمانه خاص، مانند معاملات دارک‌وب و اخاذی از طریق باج‌افزارها دارد.

سایر یافته‌های کلیدی این گزارش شامل کاهش قابل‌‌توجه درآمد حاصل از کلاهبرداری و هک کریپتو است که به ترتیب ۲۹.۲ و ۵۴.۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش این موارد به تغییر در استراتژی‌های کلاهبرداری و بهبود امنیت پروتکل دیفای نسبت داده می‌شود. این گزارش همچنین از افزایش معاملات با نهادهای تحریم‌شده که ۶۱.۵ درصد از کل حجم معاملات غیرقانونی را در سال ۲۰۲۳ تشکیل می‌دادند، خبر داد.

گزارش چین آنالیز واکنش‌های متفاوتی را در رسانه‌های اجتماعی به همراه داشته است. هم علاقه‌مندان و هم مخالفان ارزهای دیجیتال، از این گزارش برای تأیید نظرات خود بهره برده‌اند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته گزارشی از روند فعالیت‌های مجرمانه رمزارزی در سال ۲۰۲۳! امسال چه تفاوتی دارد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.